Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere epler på den riktige måten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-13, 09:46   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.960
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg et ikkje kjernehuset, korkje på eple eller pærer. Og eg et tydeligvis begge desse fruktene "feil" for eg et dei begge sidelengs. Eg kastar altså ein god del... Usj. Banan opnar eg forresten den delen som ikkje har stilk, og så er stilken handtaket. Det er også feil. Foreldra mine må ha svikta

Nei, det er egentlig rett!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:03   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Men, hallo! Poenget her er vel at om man spiser fra topp til bunn, så vil det ikke føles som man spiser kjernehuset. "The core doesn't even exist!"

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:26   #23
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Jeg klarer ikke å spise eple på annen måte enn å dele det opp i 4 båter og skjære bort kjernehuset. Noe annet blir helt feil.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:28   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men, hallo! Poenget her er vel at om man spiser fra topp til bunn, så vil det ikke føles som man spiser kjernehuset. "The core doesn't even exist!"

Tror jeg ikke noe på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:30   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.287
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Ha! Tror du vi er SÅ lettlurte??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 10:38   #26
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg spiser epler sidelengs, og avslutter med å spise kjernehuset.

Sånn spiser jeg epler også.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 11:16   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Nei, jeg har heller ikke prøvd, så det så. Men skal prøves. Mend et kan jo funke. Hvis kjernehuset er litt stivt, men tynt, blir det jo ikke så mye av det når man deler det på tvers.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 11:21   #28
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Høh? Jeg trodde alle voksne mennesker spiste kjernehuset på eplet jeg?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:28   #29
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Nei jeg spiser det tydeligvis feil, kjærnehuset er ekkelt og stikker i munnen. Liker best epler i biter.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:37   #30
Solvår
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 65
Solvår har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Jeg spiser ikke eplekjernen.

Solvår er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:49   #31
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Jeg spiser meg som regel rett gjennom eplet med kjernehus og det hele. Men spiser sideveis. Da har jeg en fin bit å avslutte med.

En venninne på videregående spiste stilken og (etter å ha bydd den rundt først, må vite).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 13:36   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Høh? Jeg trodde alle voksne mennesker spiste kjernehuset på eplet jeg?

Hvorfor skal man det? Den er hard, skarp og vond.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 13:57   #33
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal man det? Den er hard, skarp og vond.

Jeg sier ikke at man skal, jeg sier at jeg trodde alle (eller i alle fall de fleste) gjorde det. Har ikke tenkt over at det finnes alternativer, for jeg synes ikke kjerna er skarp eller vond når den spises "riktig", og jeg synes eplesteinene er gode, på samme måte som jeg f.eks liker å knaske på solsikkekjerner eller gresskarkjerner.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:21   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.420
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Dere altså. Storebror spiser gjerne hele kjernen, ellers spiser alle her hjemme enten båter uten kjerne, eller epla rundt kjernen.

Den snusfornuftige hele-eplet-spisende venninnen fra videregående lot også kjernen være da hun hørte at det er nettopp der alle sprøytestoffene ender opp.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:32   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Det er kun unntaksvis jeg har sett noen spise hele greia. Jeg syns ikke det er et mål å fortære hele eplet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:34   #36
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Den snusfornuftige hele-eplet-spisende venninnen fra videregående lot også kjernen være da hun hørte at det er nettopp der alle sprøytestoffene ender opp.

Ja, man må jo selvfølgelig spise økologiske epler om man skal være snusfornuftig.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:42   #37
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Vi spiser bare snurreepler, de smaker så mye bedre når hele eplet kommer som en lang remse uten skall og kjerne

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:43   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er kun unntaksvis jeg har sett noen spise hele greia. Jeg syns ikke det er et mål å fortære hele eplet.

Nei, hvis man ikke liker det, så er det jo ikke noe poeng. De eplene jeg pleier å kjøpe pleier å ha kjernehus som smaker helt greit, og da synes jeg det er like greit å spise det hele og slippe å kaste noe. Men det er ikke et "moralsk" valg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:59   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Jeg spiser hele eplet fordi jeg som barn syntes det var så vanskelig å sitte igjen med kjernehuset og ikke vite hvor jeg skulle gjøre av det. Jeg husker veldig konkret at jeg satt hos venninner av min bestemor med kjernehuset i hånden og tenkte "hva gjør jeg nå?" og at det var veldig flaut. Så da begynte jeg å spise epler på en sånn måte at jeg spiste kjernehuset også. Og nå synes jeg at det er mye mer ubehagelig å sitte med det litt sleipe kjernehuset i hånden mens jeg spiser den ene halvparten av eplet enn å spise kjernehuset som en del av eplet. Det er bare en vanesak. Og nei, jeg oppfatter det heller ikke som et moralsk valg.

Jeg har for øvrig en veldig grei "epleskjæredings" som kutter eplet i båter og tar ut kjernehuset. Så når jeg spiser epler hjemme er de så godt som alltid i båter. Og da spiser jeg ikke kjernehuset.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 17:51   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere epler på den riktige måten?

Spise kjernehuset? Det trodde jeg faktisk ikke noen gjorde.

Denne diskusjonen minner meg litt om onkel som ikke kunne forstå at det var så mange som syns Kiwi var så godt, skallet var jo så seigt og hårete. Jepp, han spiste den med skallet på.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no