Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva mangler jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 20:32   #21
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Takker for gode idéer. Bare pøs på!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:36   #22
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Tomat og mozarellasalat er veldig godt.

Jeg savner ost..

Machengo med mangosaus?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:38   #23
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Ja, du har glemt å sende innbydelse til meg!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:40   #24
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Unnsjyll, Frøy. Den må ha kommet bort i posten. Ja, ja, ikke noe å gjøre med det nå. Neste år, kanskje?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:43   #25
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Unnsjyll, Frøy. Den må ha kommet bort i posten. Ja, ja, ikke noe å gjøre med det nå. Neste år, kanskje?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:16   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.217
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Jeg synes det mangler en dressing det ikke er hvitløk i, det er ikke alle som er like glad i den intense hvitløksmaken.
Jeg lager mye estragonmajones for tiden, det er supergodt til alt mulig, også rettene du lister opp her.
Jeg pleier også å lage en slags kald saus der jeg tar et beger rømme og river en halv agugurk i, 1 finhakket rødløk, og smaker til med salt og pepper, evt noen sukkerkorn.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:10   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Noe vanlig salatgreier ved siden av eller annet grønt? Også er det veldig godt med et fat med forskjellig melon oppdelt til alt det salte. Saltbakte små Amadinepoteter er også veldig godt ved siden av.

Noe gratinert sopp er godt ved siden av. Jeg lagde det forrige gang jeg laget tapas. Skal se om jeg finner oppskriften. Såvidt jeg husker så tok jeg bare å stekte masse champinjonger i panna og puttet over i en ildfast form. Tok masse pesto over og blandet inn i soppen og ost på toppen før jeg hadde det i ovnen. Ble utrolig godt ved siden av.


Sist redigert av Elisabet : 14-05-12 kl 22:17.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:28   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Tapenade.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 11:38   #29
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Nam,

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:52   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Det var denne tråden jeg lette etter. Skal planlegge innkjøpt til Sverigetur i morgen og skal ha bursdagsfest om 2-3 uker. Husket jo at jeg tenkte at jeg skulle kopiere menyen til Nabojenta.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:57   #31
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mannen og jeg har invitert til tapasaften til fredag, og jeg har nesten full kontroll. Men når jeg ser over menyen føler jeg det er noe som mangler. Hva er det?



Her er menyen:

  • Dansk brokkolisalat
  • Focaccia
  • Aioli
  • Serranoskinke surret rundt melon
  • Bacon surret rundt dadler
  • Tomat- og mozarellasalat
  • Teomannens kjøttboller og BBQ-saus
  • Amylins scampi i ølsaus
  • Glitters parmesankylling
  • Lefser med laks
  • Lefser med lam
  • Potetsalat (med olje, ikke rømme og majones)
Hvilken smak mangler her?

Det ser veldig godt ut. Kanskje spe på med en salat og litt manchego, som nevnt av flere.

Har du forresten en god oppskrift på dansk broccolisalat?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:12   #32
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Dersom du søker på den her inne, har jeg lagt den ut tidligere.

Kos deg, Elisabet. Maten ble hvertfall veldig godt mottat. Jeg kan legge ut bilder senere, de ligger på mannens mobil.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:29   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.949
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Dansk broccolisalat:
250 g bacon terninger
400 g broccoli i små buketter
1,5 dl rosin
1,5 dl solsikkekjerne
1 rød løk

Marinaden
1,5 dl mirakle whip majones
0,75 dl sukker
3 ts rødvinseddik
Litt salt
Bland broccolien med finhakket løk, rosin og solsikkekjerner.
Pisk marinaden og hell over.
Trekkes i 3 timer

Rist bacon og bland i og strø over rett før servering


løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:34   #34
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dansk broccolisalat:
250 g bacon terninger
400 g broccoli i små buketter
1,5 dl rosin
1,5 dl solsikkekjerne
1 rød løk

Marinaden
1,5 dl mirakle whip majones
0,75 dl sukker
3 ts rødvinseddik
Litt salt
Bland broccolien med finhakket løk, rosin og solsikkekjerner.
Pisk marinaden og hell over.
Trekkes i 3 timer

Rist bacon og bland i og strø over rett før servering

Den blir bedre om den får stå kjølig over natta. Og jeg har ikke prøvd med rosiner oppi. Det høres godt ut.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:36   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Og det er jo bare genialt med ting som kan lages dagen før og stå over natta. Jeg har nok som må lages samme dag. Den må testes. Men det skal ikke noe bacon inni selve salaten før den skal trekke over natta? Bare stekes og helles over rett før servering?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:37   #36
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.949
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Den blir bedre om den får stå kjølig over natta. Og jeg har ikke prøvd med rosiner oppi. Det høres godt ut.

Den er veldig god Har ikke lagd den selv enda, kun fått den servert. Sikkert lurt å la den stå kjølig natta over.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:39   #37
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den er veldig god Har ikke lagd den selv enda, kun fått den servert. Sikkert lurt å la den stå kjølig natta over.

Mye var likt, men jeg pisker aldri noen marinade. Jeg bare kutter opp løken og brokkolien, og blander alt oppi bollen. Og så rister jeg solsikkekjernene i baconfettet rett før servering.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:44   #38
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Kan jeg få din nøyaktige oppskrift også Nabojenta?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:44   #39
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

På alle rettene, eller kun brokkolisalaten?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:45   #40
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

På alle rettene, eller kun brokkolisalaten?

Det holder på brokkolisalaten, de andre rettene har jeg vært borti før og skal klare å finne.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no