Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Stresser du med konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Stresset du med konfirmasjon?
Det var mer stress en moro! 4 4,94%
Det var mer moro enn stress! 11 13,58%
Jeg opplevde det som stressende - er ikke vant til å arrangere for mange mennesker 6 7,41%
Jeg opplevde det som stressende - er vant til å arrangere for mange mennesker 3 3,70%
Jeg opplevde det ikke som stressende - er ikke vant til å arrangere for mange mennesker 8 9,88%
Jeg opplevde det ikke som stressende - er vant til å arrangere for mange mennesker 5 6,17%
Jeg har ikke arrangert konfirmasjon, men jeg tror ikke jeg vil stresse med det 36 44,44%
Jeg har ikke arrangert konfirmasjon, men jeg tror det vil være stressende 18 22,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 81. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 18:43   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Kronglete familieforhold skjønner jeg godt er stressende.

Jeg er ikke perfeksjonist på sånne "bør og må"-ting, men jeg er veldig oppttatt av de tingene som er viktige for meg. Uhøytidelig, koselig stemning vil jeg sette mye inn på å skape, ihvertfall. Og god mat. Og pynt som jeg synes er fin (frodig heller en striglet, vil jeg anta).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 04-05-15 kl 20:30.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 18:44   #22
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alt kan være lavt, men alt bør ikke være høyt. Sier min blomsterdekoratørvenninne og min hovmestersøster...

Høres fornuftig ut. Da puster jeg lettet ut og slipper å føre opp en ting til på lista.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 18:46   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Vi stresset litt da vi forsto vi var sent ute for å finne lokale. Når vi endelig fant et forsvant stresset og nå er det bare kos. Det som var litt spennende var gjestelisten all den tid vi er flere familier det alle har sine meninger, men nå er den og i boks. Vi har meldt på kurs og booket en kake. Resten tar vi etter jul engang.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:38   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.936
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Nå er det jo noen år igjen, men jeg kan ikke se for meg at det skal stresse meg noe veldig. Det blir sikkert litt pes de siste dagene, men det må man nesten regne med. Vi er en liten familie, så jeg ser for meg å ha det hjemme. Om vi lager eller bestiller mat kommer an på hva konfirmanten vil ha av mat.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:44   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.541
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Det er enda 5 år til jeg eventuelt skal ha konfirmant, men jeg har ingen planer om å stresse. Jeg har visst ikke fått utdelt stressgen, og stresser omtrent aldri. Og nå har jo xen tenkt å begynne å spare til konfirmasjon for det er jo dyrt så da er jo det også i boks.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:48   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Njæ. Aldri prøvd. Men vi skal ikke ha det hjemme, så hva er det å stresse med?

Aner ikke hva vi skal spise. Bortsett fra koldtbord, hva er alternativene? Konfirmanten er glad i mat, men jeg er ikke glad i koldtbord.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:57   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.852
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Nei, det var ikke noe stress. Vi bestilte mat, bordet ble pyntet og dekket av de som eide lokalet, vi bidro med bordkortene. Kaker kom med gjestene, bortsett fra dem jeg bakte selv og kjøpte (kransekake). Mannen min laget film om konfirmanten og vi skrev talen han holdt sammen. Vi koste oss veldig og gruer oss ikke til neste gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:12   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Det går jo an å ha middag, eller tapas. Eller hva som helst konfirmanten og resten av familien liker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:24   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Tja, det er veldig hypotetisk og 4 år fram i tid. Vi har stor familie, lita stue og lavt budsjett så mye må planlegges. Men vi har også litt trening i festligheter etter bryllup og 3 barnedåpen, så jeg satser på at fikser brasene når datoen blir satt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:29   #30
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

2 år til en eventuell konfirmasjon her og tror ikke jeg kommer til å stresse sånn med det. Ikke så mye på forhånd i hvert fall. Nå vet jeg jo ikke om det blir aktuelt heller, men vil han konfirmere seg så blir det fest hjemme og bestilling av mat. Også kommer jeg nok til å surfe litt på Pinterest og Etsy og kose meg med det. Håper han velger et eller annet tema, gjør det litt enklere å søke.

Men ellers tror jeg det kan bli koselig med en fest, og ser absolutt ikke på det som no stress.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:29   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg hadde dåp noen mnd før konfirmasjon. Så konfirmasjon ble en slags reprise. Jeg elsker å arrangere fester og være vertinne. De to konfirmasjonene jeg har arrangert har vært moro.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 20:59   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.543
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Njæ. Aldri prøvd. Men vi skal ikke ha det hjemme, så hva er det å stresse med?

Aner ikke hva vi skal spise. Bortsett fra koldtbord, hva er alternativene? Konfirmanten er glad i mat, men jeg er ikke glad i koldtbord.

Noen går jo for middag, noen velger tapas. Da min kusine i Oslo ble konfirmert for noen år siden hadde min tante og onkel leid inn kokk som laget maten til oss hjemme. Vi fikk deilig mat husker jeg, en god suppe til forrett, så var det vel noe med scampi eller sushi så vidt jeg husker og masse annet godt. Mange muligheter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:08   #33
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg tenker at ting ordner seg. Har booket lokale til 2017 da sånn for sikkerhetsskyld. For det er nemlig det jeg stresser mest med, for mannen mener vi kan ha det hjemme, men jeg har diverse barnedåper friskt i minne og vet at vi får huset fullt av overnattingsgjester i tillegg når vi har sånne anledninger som bryllup, barnedåp og konfirmasjon. Da orker jeg ikke og ordne istand oppi alle gjestene som kommer flere dager i forveien. Så jeg skal IKKE ha det hjemme. Vurderer å booke meg inn på hotell også selv, så kan alle andre styre rundt og bo i huset.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:10   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.543
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Nei, jeg tror det skal gå helt greit. Nå er det enda 5 år til, men jeg arrangerte to dåper uten særlig hjelp. Tenker mat blir bestilt, lokale er sikkert ikke noe problem, om det ikke blir hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:12   #35
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.805
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Eneste stresset var å booke lokale. Mange om beinet! Ellers lite stress. Bestilte mat, mange bidro med kaker og pynting var fort gjort. Jeg gikk imidlertid hele tiden ned en følelse av at det måtte være noe jeg hadde glemt.. Fordi alle andre stresset sånn.

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:14   #36
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Det er en stund til, men jeg kjenner meg selv... Jeg stresser ikke, men jeg liker veldig godt å lage til fest. Som regel finner jeg på så mye jeg har lyst til å lage/pynte med/kjøpe inn at jeg alltid får utrolig mye som skal gjøres på kort tid. Fordelen når vi kommer så langt er at jeg ikke har små barn som må kikkes etter samtidig som det må vaskes fingermerker av alle vinduer, flere hender kan settes i arbeid og jeg har litt flere timer i døgnet tilgjengelig når man ikke bruker lang tid på legging osv. Det blir som regel veldig god mat og fint pyntet, og jeg pleier å være et superfornøyd slips to tredjedeler inn i festen - og la andre ta ryddingen i etterkant.

Vi kommer forøvrig ikke til å pusse opp en planke, det er kun familie og evt venner som kommer og de vet akkurat nøyaktig hvordan det ser ut her.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:15   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Jeg har ikke arrangert, men tviler på at det blir stress. Min familie er ganske liten, og det er heller tvilsomt at mannens familie fra det store utland dukker opp, så vi blir vel 15-16 stykker vil jeg tro. Tar det hjemme, og hvis vi bestiller catering blir det jo mindre stress enn en hvilken som helst julaften.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:26   #38
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Nope, lite stress her i gården.
Jeg lager mat og baker selv til barnedåper, konfirmasjon, bryllup og andre store feiringer i familien, og har god rutine for slikt, så jeg tar det veldig laidback, og har ikke planlagt tidlig.
Den ene konfirmasjonen vår ble litt stressende pga. alvorlig sykdom i familien, oppstart av husbygging og innlevering av bacheloroppgave samme uke som konfirmasjonen, mens i den andre opplevde vi faktisk noe så vanvittig som å stå uten festlokale 22 timer før feiringen skulle stå (vi kom til lokalet for å dekke opp, og der sto det jaggu ferdig dekket. Til en annen konfirmasjon )
Heldigvis for at matlaging og all ordning går på autopilot da.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:33   #39
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Vi pleier forresten å være fra 30- 65 personer i denne type feiringer når vår familie arrangerer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:44   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser du med konfirmasjon?

Det er her hos oss at slekta samles så jeg er vant til å beregne mengder og å lage middag til mange, og også takle tidspress og rekke å lage kaker så jeg er ikke bekymret.

Måtte flire litt her tidligere for jeg så at konfirmasjonstråden for 2016 allerede har 6 sider så det er klart at mange er tidlig ute med å forbrede.

Jeg tenker at det er luksus å ha helt egen tid til å forbrede konfirmasjonen. Når vi hadde dåp for gutta så hadde jeg jo et lite nurk å ta meg av, pluss lite søvn og med minsten så fløy det en 3 åring rundt også så det er ikke noe mas til en konfirmasjon.

Vi dropper å leie lokale. Får ikke overta før ca kl. 15 og det blir bare mas med pynting osv.
Vi har stor nok stue, og har overbygd deler av terrassen så bærer ut sofagruppen + hagegruppen så da har vi to sofagrupper der, dekker til 25 inne og låner? etpar terrassevarmere og henger opp etpar gardiner ute for å skjerme litt. Vi går nok ikke konkurs av litt sløsing med varme ute i 5-6 timer for en dags skyld.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no