Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg til jul?
Kitchenaid 14 21,21%
Kenwood major 48 72,73%
Assistent 2 3,03%
Dustepoll 2 3,03%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 12:58   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.984
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Assistenten er vel den som har størst kapasitet eller tar jeg helt feil nå? Mener det var slik da jeg kjøpte min. Er veldig fornøyd ihvertfall. Den har eget skap og står ikke fremme - det får ingenting her egentlig Eller jo - rot kanskje Men ikke med overlegg sånn egentlig Vel, for meg var det ihvertfall et viktig poeng at den hadde stor kapasitet, siden jeg helst vil slippe å lage flere deiger enn nødvendig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:00   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Min Kenwood bodde forresten i et skap (med sånn heve/senke greie så jeg slapp flytte den), men han er så mye i bruk at nå har han fått fast plass på benken. Han er egentlig ganske fin der han står.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:08   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg har KA og er veldig fornøyd, har den på benken.
Eneste jeg ikke liker med den er lokket.

Men sånn ellers er den mer en stor nok og fikser det jeg trenger.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:09   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Har Kenwood Major i skap på hev og senk hylle. Mulig den bråker. Savner glassblender for plast er noe ræl.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:11   #25
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Samboeren min sikler på KA, forresten. Han synes den er så fin. Jeg nekter å bytte ut majoren lell, men det kan jo hende at KA bråker mindre? :hm:

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:16   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Har Kenwood Major i skap på hev og senk hylle. Mulig den bråker. Savner glassblender for plast er noe ræl.

Har stålbolle på min KA, men lyst på glassbollen også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:21   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg har kenwod og sikler på KA. Er ikke helt fornøyd med Ken. Den elter ikke så godt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:25   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg har kenwood (og en haug ekstrautstyr) og er superfornøyd, dessuten står den på kjøkkenbenken hele tiden og jeg synes faktisk den er finere enn kitchenaiden.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:36   #29
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg ønsker meg Kenwood Major 1500watt. Grunnen til det er den store bollen og avhengig av kraftig motor til større deiger. Kenwood Major kan jo også fint stå fremme på benken synes jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:48   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Hva er dette? Er dere virkelig mer opptatt av funksjonalitet/størrelse enn design og pene farger, altså?

Jeg kan forøvrig legge til at eltekroken på KA'en funker kjempebra. Og iskrembollen er bare to die for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:51   #31
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Vi kjøpte Kenwood Major i dag. Tilbud på Obs, 2500 kr. Mannen er om mulig mer forelska enn meg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:52   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Neimen, hvor er alle "Kitchenaiden er så vakker og kan stå på benken hele tida og min er mintgrønn og jeg baker aldri mer enn et halvt brød om gangen uansett så det gjør ikke noe at den har en makskapasitet på tre erter!"-folkene?
.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:53   #33
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Vanskelig dette her altså.

Fant noen tester som taler for Assistent.

http://politiken.dk/tjek/penge/penge...-til-familien/

http://smartson.se/test/hem-tradgard...iner_2010.html
(svenskene er muligens inhabile)


Vil gjerne høre fra flere som har erfaring med den.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:53   #34
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Vi kjøpte Kenwood Major i dag. Tilbud på Obs, 2500 kr. Mannen er om mulig mer forelska enn meg.

Det er den med 900 watt motor eller? Frister veldig, men jeg må ha større motor.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 13:56   #35
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Ja, tror det. Vi har planlagt innkjøpet en stund, men tror watt har vært likt på alle vi har sett på..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:12   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er dette? Er dere virkelig mer opptatt av funksjonalitet/størrelse enn design og pene farger, altså?

Jeg kan forøvrig legge til at eltekroken på KA'en funker kjempebra. Og iskrembollen er bare to die for.

Den har vi sett litt på og...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:13   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg ønsket meg også en av de tre (dvs jeg vippet mellom kenwooden eller assistenten), men endte med en Braun k3000 her forrige uke...
Fordi den har god og stor foodprocessorbolle, og det har ingen av de 3 i HI - jeg har kikket på dem lenge!
Og fordi jeg har hatt en lik maskin siden 1993 og elsket den og brukt den mye, og nå var den klar til å byttes, men nå var jo egentlig målet å få seg noe annet denne gangen da. Men slik gikk det ikke. 950 Watt motor.



Jeg skal kjøpe meg ekstern kjøttkvern, og ekstern ismaskin, siden det ikke er slike tilvalgsmuligheter på den da, dessverre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 15:14   #38
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Farlig dette her altså, jeg har jo akkurat brukt penger på maskin og nå har jeg lyst på både iskrembolle, kjøttkvern og mandlekvern til den.

Men får vel heller tenke at det blir fine ønsker til fremtidige juler og bursdager.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 15:21   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Jeg har Kenwood Major, med en del ekstrautstyr, og den bor stort sett på kjøkkenbenken. Den er jo fin!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 15:34   #40
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Min Kenny får stå framme på kjøkkenbenken, ikke snakk om den fine Majoren skal stå å vansmekte i et mørkt skap.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no