Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 20:35   #21
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Denne boken er fantastisk fin og sterk! Virkelig en bra bok

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:49   #22
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Ja, den er fin.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 23:42   #23
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg syntes den var helt grei, ikke noe mer liksom

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 09:51   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg kjeder meg, jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 09:54   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke bli grepet av den boka. Det er en av de sterkeste og fineste bøker jeg har lest, tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:00   #26
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg likte den også godt. Hun skildrer oppveksten fra et barneperspektiv og er lite moraliserende og dømmende.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:02   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke bli grepet av den boka. Det er en av de sterkeste og fineste bøker jeg har lest, tror jeg.


Nå har ikke jeg lest denne boken, men er det ikke rart hvor sterkt vi reagerer dersom noen ikke liker de bøkene vi selv synes er veldig gripende? Jeg ble helt satt ut av "The Woman Who Walked Into Doors", så da mannen min sa at han syntes den var ganske døll, ble jeg nesten rasende på han. Slemme, ufølsomme mannen, liksom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:03   #28
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.395
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg har lest den nylig, likte den i grunn ikke noe særlig. Har lest litt for mange lignende bøker, tror jeg.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:22   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har også lest den, og synes det er en veldig god bok. Hun skriver så godt og usentimentalt om en vanskelig oppvekst.


Anbefaling herfra og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:23   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå har ikke jeg lest denne boken, men er det ikke rart hvor sterkt vi reagerer dersom noen ikke liker de bøkene vi selv synes er veldig gripende? Jeg ble helt satt ut av "The Woman Who Walked Into Doors", så da mannen min sa at han syntes den var ganske døll, ble jeg nesten rasende på han. Slemme, ufølsomme mannen, liksom.

Bøker av denne typen griper meg iallefall mer enn feks "Veien" som jeg nettopp har lest. Jeg synes boka var bra, men den krøp ikke inn under huden min. Mens andre som har lest den har hatt helt gåsehud og/eller grått. Det er litt facsinerende.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:30   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.895
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke bli grepet av den boka.

Kanskje dette er litteraturens svar på "Lost in Translation" for meg? Jeg vil gjerne ha innholdsfattige og stillestående bøker, jeg altså, men plutselig dukker det opp noe man skulle tro jeg likte, som jeg nesten sovner av. Akkurat nå står jeg midt i en fryktelig kjedelig skildring av den russiske delen av familien. I slike partier faller jeg alltid av, så kanskje det tar seg opp igjen.

En ting som irriterer meg litt, er at ting gjentas. Ting som allerede er presentert inngående - som hvor de handler, f.eks., legges plutselig fram igjen som om det var nytt stoff. Det er småting, men det kan være nok.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 10:38   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg har lest den nylig, likte den i grunn ikke noe særlig. Har lest litt for mange lignende bøker, tror jeg.

Hva slags bøker er det som ligner? Jeg syns bare denne var så spesiell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:22   #33
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.395
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva slags bøker er det som ligner? Jeg syns bare denne var så spesiell.

Jeg har lest enormt mange lignende bøker i jobbsammenheng, jeg syntes denne var av de mindre fengende - rent ut kjedelig i perioder. "Da gråter englene" er den første jeg kommer på som ligner, men den likte jeg. Kommer ikke på flere titler i farta, men det er mange slike bøker der ute.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:25   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg syns denne har mye mer romankvaliteter enn mange av de "min historie"-bøkene som fins.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:46   #35
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.395
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns denne har mye mer romankvaliteter enn mange av de "min historie"-bøkene som fins.

Det synes ikke jeg

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 08:47   #36
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg syntes den første delen var litt gripende. Når hun var barn, og fortellinger som viste at hun overhodet ikke oppfattet faren som noen dårlig forelder (heter det forelder? ), at alt som skjedde var helt normalt for henne. Særlig de sovehistoriene fikk det til å grøsse i meg.
Men deretter ble det litt, kjedelig? Mer enn normal tenåringsfortelling på en måte. Hvilken tenåring har ikke hatt et dårlig forhold til mamma eller pappa i perioder, liksom? Men som sagt, den første delen med barndomsbeskrivelser var mye bedre.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 08:48   #37
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg har lest, og anbefaler på det sterkeste!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 11:29   #38
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det jeg syns er veldig spesielt er at hun klarer å skifte "øyne" gjennom boka, sånn at når hun er barn forteller hun alt veldig nøkternt, uten å vite at det kunne vært annerledes. Og så vidt jeg husker, uten innslag av hva den voksne Åsa tenker om det i ettertid. Først når hun beskriver barndommen som større barn/tenåring kommer skammen og aggresjonen mot faren fram.

Det var det jeg og likte så godt med boka. Den nøkterne beskrivelsen, og selvfølgeligheten som er i barndommen, gjorde dette til en veldig god og rørende bok.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 11:55   #39
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Synes den var bra, men ble for mye reality for meg egentlig. Når jeg leser bøker liker jeg å leve meg inn i en uvirkelig verden uten å tenke for mye på at dette er noe som kan skje "in real life".....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 16:30   #40
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meg eier ingen av Åsa Linderborg

Jeg leser boka nå og kjenner at jeg er skuffet. Jeg forventet meg mye mer etter å ha hørt andre rose den. Jeg har kommet til ca tenårene og hvis det er barndomsskildringen som er best så skjønner jeg at dette ikke er boka som fenger meg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no