Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket forhold har du til Bingo?
Jeg har vært på Bingo 29 31,87%
Jeg har aldri vært på Bingo 38 41,76%
Bingo er blodharry 35 38,46%
Bingo er ganske artig 15 16,48%
Bingo er kjempespennende og gøy 1 1,10%
Bingo er kjedelig 15 16,48%
Jeg skal bli bingokjerring/bingokaill når jeg blir eldre 5 5,49%
Bingo what? 4 4,40%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 11:21   #21
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg har vært på bingo, men bare 1 gang. Det var alt for stressende for meg, og aldri mer. Også så lite sosialt som en kan få det!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:27   #22
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Bingo er kjempeartig! Men det er dødsharry å spille bingo offentlig. Det skulle jeg hatt bra betalt for å ha gjort igjen (gjorde det en del før jeg fikk barn).

Jeg elsker nesten alt av gamblerspill, jeg, så jeg tror mannen (fornuftigheten selv) må holde et godt tak i kona si når vi skal til Las Vegas i november.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:27   #23
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg synes at Bingo er et tidsfordriv for de som er ressurssvake, og ikke går i jobb. Jeg synes rett og slett at det å gå på Bingo er pinlig. Vet jeg høres veldig arrogant ut, men jeg mener det. Det er ikke der jeg ville funnet mine venner. Synes det er en "usunn hobby".
Nå snakker jeg ikke om de som spiller Bingo på et gamlehjem , eller er med på Bingo på en Danskebåt for underholdningen sin del. Men de som "bor" i bingolokalene.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:29   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Har vært på bingo for mange år siden, og i min pure ungdom ble det arrangert bingokvelder på skolen - i gymsalen - og det var jo en "event" man måtte få med seg
Det er faktisk ganske gøy.

  Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:30   #25
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Bingo er blodharry
Bingo er kjempespennende og gøy
Jeg skal bli bingokjerring/bingokaill når jeg blir eldre

Kan ikke gjøre annet enn å innrømme at bingo er et eksotisk fenomen som jeg er kjempefascinert av. Ikke et eneste ett av mine familiemedlemmer driver med sånt,og vi fikk aldri lov til å prøve da jeg var liten, på tross av at de hadde skikkelig tøffe råsa tusjer.

Mannen og jeg tok oss noen spill på Sagene Bingo etter at vi hadde vært på UL, og det bekreftet alle mine fordommer: a) det var morsomt! b) det ble bedrevet i et røykfylt og stusselig lokale der det ble servert vafler og tørre rundstykker med hvitost og paprika og c) det så ut til å være for det meste minstepensjonister og sosialklienter til stede.

Vi fikk litt dårlig samvittighet over at vi vant en liten slump, nesten som å ta penger ut av lomma på de trengende.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:45   #26
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg synes at Bingo er et tidsfordriv for de som er ressurssvake, og ikke går i jobb. Jeg synes rett og slett at det å gå på Bingo er pinlig. Vet jeg høres veldig arrogant ut, men jeg mener det. Det er ikke der jeg ville funnet mine venner. Synes det er en "usunn hobby".
Nå snakker jeg ikke om de som spiller Bingo på et gamlehjem , eller er med på Bingo på en Danskebåt for underholdningen sin del. Men de som "bor" i bingolokalene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:53   #27
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg har vært med foreldrene mine på bingo mange ganger da jeg var liten. Husker det var veldig stas å få være med mens de voksne laget i stand. Pappa pleide ofte å lese tallene og mamma arbeidet på kjøkkenet med å smørre på julebrød og koke kaffe. Husker de hadde en gedigen kaffekjele på det gamle ungdomshuset, og den var jeg så fasinert av. Husker også at det alltid var like spennende hver gang, om de fikk til å fyre i den svære gamle ovnen i huset.

Jeg minnes det som veldig koselig å være med på bingo. Vi ungene fikk sitte sammen med mamma, gamle tanter av pappa, og mammas venninner. Vi hadde det som plommen i egget der vi fikk sjokolade og brus, og mange hjalp oss å holde rede på bingoblokken vår. Vant vi var det jo ekstra stas.


Jeg har såvidt vært på bingo en gang etter at jeg ble voksen. Da skulle pappa lese igjen, og jeg og min søster ble med for morroskyld. Det var ikke den samme magiske følelsen den gangen nei, men koselig nok likevel. Mange eldre damer som ville prate med oss siden de husket oss fra da vi var småjenter.

Der vi bodde da jeg var liten ble det forøvrig bare arrangert Bingo en til to søndagskvelder i mnd.


Sist redigert av Hannah : 20-08-08 kl 12:56. Årsak: Tilføyde noe.
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:40   #28
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg synes det høres litt trist ut, forbinder det med ensomme sjeler...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:06   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Roklubben arrangerte Bingo, pappa stekte vafler og mamma var oppleser. Jeg syntes det var grusomt den gangen, som barn/ungdom.

Jeg kjenner noen som er helt bitt av basillen og grøsser når jeg tenker på det.

Jeg kjenner også flere som jobber på Bingo, og jeg må innrømme at de fyrer opp under fordommene mine ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:53   #30
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg synes bingo er "blodharry" (og for gamliser), og har følgelig heller aldri frekventert et bingolokale.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:54   #31
Crispers
Nybegynner
 
Crispers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 9
Crispers har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Har aldri vært på bingo jeg

Crispers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:25   #32
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.077
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg har aldri vært på bingo, og har masse fordommer.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:32   #33
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg har aldri vært på bingo, nei.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:53   #34
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Har vært mye på bingo, fikk det vel inn med morsmelka nesten, Min far satt på bingo den kvelden jeg ble født, mitt aller første ord var også bingo, hadde nok hørt det noen ganger ja, med foreldre som spilte en del bingo.
Traff også min mann på bingo og vi ble sammen på bingobussen
Har spilt lite etter jeg fikk barn, men hadde en liten periode for 10 år siden hvor jeg nesten ble hekta igjen.

I forrige uke så spilte jeg radiobingo, ungene hadde lyst og vi reiste til mine foreldre for å spille sammen med dem, hadde ikke spilt det siden vi bodde hos mine foreldre en periode da vi holdt på med husbygging for 10 år siden.
Da det ble ringt inn på den siste bingoen på 3000 kroner, så gikk jeg på do, min datter sier at jeg får da vente for å høre om det er riktig, det er det nok svarer jeg, og hvis ikke så får du gevinsten hvis jeg vinner, da jeg kom tilbake så satt de jammen å spilte, bingoen hadde vært feil, og det nr jeg hadde sittet igjen med kom, men det var 3 stk da, så det ble bare 1000 kroner på hver, men min datter fikk dem jo siden jeg hadde sakt det.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:21   #35
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Da jeg var tenåring solgte vi mat på Bingo. Til inntekt for rideklubben.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:40   #36
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg har aldri spilt bingo, men jobbet på kafeen på en bingo i Trondheim mens jeg gikk på videregående. Mange spilte fra morgen til kveld, så godt som hver dag. Mange triste skjebner.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:51   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bingopenner husker jeg ja. Det var en slags rød tusj, var det ikke? Finnes dette fremdeles tro?

Barbiedukkene får fin rødfarge på håret av bingopenn. *åpplyser*

Jeg vant 50 kroner på bingo da jeg var med bestemor en gang. Kjøpte meg my little pony

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:54   #38
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Meg, mamma og hennes samboer spillte bingo på lokalradioden hver søndag da jeg bodde hjemme. Vi var også med på musikkonkurransen på lokalradioen hver fredagkveld. Vi koste oss veldig med det. Ofte ble venner av meg med også. Koselig barndomsminne!

Ikke spillt bingo i voksen alder.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:21   #39
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

For endel år siden var det tradisjon på radiobingo her i bygda.
Da samlet folk seg i små grupper hjemme hos hverandre, kokte kaffe, bakte kake eller stekte vafler, og spilte bingo sammen.
Det husker jeg som veldig koselig, og det er trist at nærradioen vår gikk dukken og radiobingoen med den.

Bingo som i bingo på lokalet har jeg ikke noe forhold til, men radiobingokveldene med storesøsteren min, svigermor eller venninnene mine - dem savner jeg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:26   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Jeg tror jeg skal være riiiimelig gladbrisen først, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no