Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 11:27   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.877
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Vi har samme problem, vi bor i nabogaten til skolen hvor det visstnok er supersmart å bruke som racerbane for å rekke skolen i tide... + at vi har fått en stor kommunal barnehage (160barn) i gaten så det er endel mer-trafikk, særlig i leverings- og hentetid for både SFO og barnehageslutt.

Vi snakket med en fra politiet som hadde radarkontontroll utenfor skolen ifm. skolestart og han sa at vi kunne sende forespørsel om radarkontroll og tips om fartskontoroll hit; POLITIET (trafikkorpset@politiet.no)
Vi har ikke fått soset oss til å skrive mail enda men du kan jo prøve.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:03   #22
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Vi har nettopp fått humper på "hovedveien" inn mot boligfeltene. Det tok lang tid. Jeg tror de begynte med målinger for 2 år siden.......

Vi bor i en blindvei og har noen naboer som grise-kjører. De har selv barn, men de er jo "trygge" i bilen. Jeg har hengt opp et skilt jeg fikk fra biltema, kjør forsiktig- barn leker, på porten vår. Dessuten setter jeg gjerne leker litt uti gata hvis vi er ute så de ser at vi leker.
Jeg har skremt barna ganske mye ang biler så når det kommer biler spretter de ut i grøfta på et blunk, men det er ikke det jeg er bekymret for heller. Det er når de løper etter en ball etc.

Dessuten har jeg høylytt klaget veldig på kjøringa i velforeningen og ellers i gata vår! Det er små barn i alle husene.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:13   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

vi bor i 30 sone. ingen dumper. har problemer med spesielt en bil som kjører i 60 i hvertfall. jeg tok nr og gikk til politiet. i følge de må det ha vert faren som fikk telefonen siden han som eide bilen var 50 år og han som kjører er rundt 20. det er mye roligere nå. men vi får og dumper.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 15:59   #24
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Jeg har hørt at man kan kaste en litt stor dukke foran bilen som kjører fort. Men man må da være obs på at man kan bli anmeldt...


Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:16   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg har hørt at man kan kaste en litt stor dukke foran bilen som kjører fort. Men man må da være obs på at man kan bli anmeldt...


Ja, det er jo sjikkli smart den dagen sjåføren skvetter, vrenger bilen unna og kjører ihjel seksåringen på fortauet på motsatt side.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:25   #26
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er jo sjikkli smart den dagen sjåføren skvetter, vrenger bilen unna og kjører ihjel seksåringen på fortauet på motsatt side.

Man ser jo seg rundt først da...

Men det er nok bedre at ungene blir overkjørt av bilen fordi den griserkjører...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:08   #27
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er jo sjikkli smart den dagen sjåføren skvetter, vrenger bilen unna og kjører ihjel seksåringen på fortauet på motsatt side.

Eller at sjåføren vrenger bilen unna, kræsjer og "bare" kommer til skade selv.

Å gjøre slikt er i mine øyne verre enn å kjøre litt for fort, og hadde noen gjort dette mot meg, så hadde jeg anmeldt forholdet umiddelbart.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:11   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Man ser jo seg rundt først da...

Ja, du greier å se gjennom hekker og slikt bilen kan suse inn i? Jeg skjønner ikke at folk gjør så tullete ting. Det er ikke slik at bare fordi noen gjør noe galt så har du lov til å gjøre noe også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 17:38   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Jeg ble tuta på fordi jeg var så frekk å stoppe for en som skulle gå over fotgjengerovergangen. :makan:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:13   #30
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Vi har noe av den samme problematikken her. To veier, den ene med 40-sone og en kjempelang fin og rett strekning og den andre (som er fortsettelsen av den første veien) med 30-sone forbi en barnehage. Farten er veldig høy og i tillegg er det mye tungtransport. Svære lastebiler som suser forbi i full fart. FAU i barnehagen var i kontakt med ansvarlig for samferdsel i bydelen. Denne personen uttalte noe sånt som: Det har ikke gått med noen barn enda...

Fartshumper kan vi ikke få, for det er busstrasé. Og sånne små humper midt i veien er visst kjempefarlig for motorsyklister som kjører for fort. Så der er vi da... En vakker dag går det med et barn. I sommer har politiet hatt et par fartskontroller, og det hjelper litt der og da i allefall.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:20   #31
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Så et kreativt nabolag på TV i sommer som hadde plassert ei lettkledd utstillingsdukke i veikanten. Folk bremsa ned ihvertfall men det var kanskje av nyskjerrighet?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:22   #32
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

En nabo av oss sparket en ball ut i veien da den lokale fartshelten kom fresende forbi i 30-sonen. Ikke like slemt som dukke, synes jeg. Man kan regne med at det kommer et barn etter ballen, og råkjøreren i dette tilfellet endte med å takke naboen for påminnelsen.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:23   #33
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Og sånne små humper midt i veien er visst kjempefarlig for motorsyklister som kjører for fort.

Eh, ja?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:30   #34
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, du greier å se gjennom hekker og slikt bilen kan suse inn i? Jeg skjønner ikke at folk gjør så tullete ting. Det er ikke slik at bare fordi noen gjør noe galt så har du lov til å gjøre noe også.

Du var ikke der hvor jeg gjorde det, du aner ikke hvordan veien var eller hvordan det så ut rundt og er ikke i stand til å avgjøre hvorvidt det var farlig eller ikke.

Jeg greier nemlig både å tenke og å se rundt meg før jeg gjør en slik greie. Når politiet ikke gjør noe og flere barn har nesten blitt påkjørt av mor-med-dårlig-tid-til-barnehagen så tok jeg affære.

Det var ikke lov, det var veldig på kanten og jeg ble anmeldt og saken ble henlagt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:18   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Det spiller liten rolle hvor du var og hvordan forholdene var. Det du gjorde er direkte livsfarlig, både for sjåfør og andre mennesker, og selv om bilen kjørte for fort og dermed er en fare, så har ikke du noen rett til å utsette hverken sjåføren eller andres liv for fare.

Skremmende at en slik sak blir henlagt. Det burde om ikke annet kvalifisere til en solid bot.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:23   #36
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Det går an å prøve andre ting også - sette opp en fotoboks, for eksempel: http://www.thisiswiltshire.co.uk/arc..._man_s_weapon/

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:24   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Vi kommer ikke til å hive hverken dukker eller baller ut i veien, men jeg må innrømme at jeg er veldig fristet til å sette en trafikkbukk med et digert "Sett ned farten, din bølle! "-skilt oppi tilhengeren vår som står langs veien.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:30   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Et sånt skilt er jeg tilhenger av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:25   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Her skjer det ting gitt. Fikk svar fra kommunen at veien vi bor i er fylkesvei. Ja, den ble visst det etter en overføring fra kommune til fylkeskommune. Uansett, mailen min var videresendt til statens vegvesen og politiet.

I min skepsis måtte jeg finne ut om veien virkelig var fylkesvei (den veien vår midt i et boligfelt liksom? Riktignok gjennomgangsvei, men hallo?). Og hva googlet jeg meg på? Jo, en plan om tiltak i veien vår og veien som fortsetter videre.

Beskrivelse av tiltaket:
40 km/t, fartsputer, opphøydegangfelt
Begrunnelse for tiltaket:
Barn på skolevei, fotgjengere generelt, Gjennomkjøringstrafikk, høy hastighet.
Kostnad: 80
Prioritet: (her stod det ingenting)

Dette må vel bety at noe hvertfall er planlagt? Nå gjelder det bare å mase nok kjenner jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:37   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gå fram for å få slutt på grisekjøring i vei med 40 som fartsgrense?

Så bra! Da er det hvertfall noen som har tenkt noe. Så kan du bare gi dem litt fortgang i planene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no