Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 18:19   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Vi bruker MAM. Jeg synes ikke det er det minste styrete, og de er lette å få rene. Har aldri opplevd at det lekker. Dessuten er de giftfrie, og det var veldig viktig for oss.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:55   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

Sånn gjorde vi også det. MAM-smokkene er dessuten litt mer "pupp-alike", og harmonerer narresmokken fra samme produsent. Aldri opplevd lekasjer med tåtesmokkene fra MAM.

Når det er sagt så synes jeg de flaskene er best som ungene vil ha.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:07   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Vedlegg 19926

Vedlegg 19927
Jeg tror begge disse er kolikkflasker.
Jeg elsket Dr. Brown flaskene, men fy som jeg hatet å vaske dem,
altfor mye deler. Jeg er lat.
Derfor ble de fort byttet ut med andre alternativer.

Har du fått tak i de øverste her i Norge? Jeg har de kjøpt i England og er veldig fornøyd med de. Ingen deler og man kan til og med vrenge tutten om man ikke har flaskekost tilgjengelig.

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

Tutten passer fint, men kolikk systemet blir da fraværende.

Vi brukte Avent som vi likte helt greit, men langt fra perfekt.
Tommee tippee flaskene var vi veldig fornøyd med.
Mam var noe drit å montere sammen, men god tutt.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:27   #24
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Jeg tror jeg har sett de tomee teepee på barnas hus. Skal ta meg en titt neste gang jeg er i nærheten.
For jeg orker bare ikke dr. browns, hadde 21 flasker og de gikk rett i søpla for et år siden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:24   #25
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

Skulle si det samme. Jeg har brukt MAMsmokkene med Aventflaskene. Ikke noe problem. Lillebror likte ikke Aventsmokkene.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:45   #26
Store-ulv
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 518
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

Denne kombinasjonen bruker vi også.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 12:23   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Dere som bruker aventflasker med MAM smokker, er det den nye typen dere bruker? Må dere dra ut og inn flaska til stadighet for å hente luft? Som flere nevner som mister man jo luftsystemet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 17:32   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dere som bruker aventflasker med MAM smokker, er det den nye typen dere bruker? Må dere dra ut og inn flaska til stadighet for å hente luft? Som flere nevner som mister man jo luftsystemet.

Vi har ikke vært opptatt av luftelementet da iingen har hatt luftplager, og ikke tenkt noe på dette. Vi har bare brukt smokker på flaske og det var det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 17:54   #29
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Vi bruker Browns-flasker og Meda sterilisator. Har billig flaskekost fra Obs! som fungerer utmerket. Superfornøyd med alt. Synes ikke Browns er noe stress jeg, men det er jo smakssak. Lillegutt er straks 4 måneder, men vi kommer til å fortsette med håndvask og sterilisering. Blir fullt nok i oppvaskmaskinen åkke som.
Det er plass til 4-5 Brownsflasker med tilbehør og litt til i sterilisatoren.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:05   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Vi har ikke vært opptatt av luftelementet da iingen har hatt luftplager, og ikke tenkt noe på dette. Vi har bare brukt smokker på flaske og det var det.

Jeg tenker egentlig ikke bare på det med mageplagene, men at man stadig må slippe flaska for å få inn luft at barnet skal kunne klare å suge ut melka. Med lufting kan barnet drikke opp hele flaska uten å slippe den.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no