Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: NY! Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?
Vaskekluter 153 80,53%
Håndklær 188 98,95%
Sengetøy 186 97,89%
Kjøkkenhåndklær 180 94,74%
Undertøy 92 48,42%
Barneklær (bodier, T-skjorter, gensre, bukser) 178 93,68%
Ullundertøy til barn 154 81,05%
Voksenklær (bukser, gensre, topper etc) 185 97,37%
Treningsklær 167 87,89%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 06:55   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.503
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt. Og det faktisk aldri falt meg inn at ting ikke skal brettes. Det tar jo så mye mindre plass når det er brettet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:01   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Jeg bretter det meste for å få plass i skapene. Og det må det være for at vi skal finne igjen ting i skapene - vi har ganske mye klær.

Det skulle vel heller vært en poll for hva man stryker. :stryke, nei det har vi ikke gjort:

  Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:06   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt brettes, bortsett fra truser og boxere.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:08   #24
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt brettes fordi:
- ellers blir det veldig skrukkete
- det tar mye mindre plass i skapet (og vi har ikke overflod)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:11   #25
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt untatt undertøy.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:21   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt uten undertøy - men truser blir vel brettet og sokker paret, så kanskje alle tekstiler blir brettet hos oss. (men undertøyet blir slengt i en skuff etterpå, så den holder ikke tellkantene, for å si det sånn)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:36   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Alt. Og det faktisk aldri falt meg inn at ting ikke skal brettes. Det tar jo så mye mindre plass når det er brettet.

Nemlig. Jeg bretter også alt. Til og med plastposer.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:37   #28
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Bretter alt.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:19   #29
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt som ikke henges på hengere istedetfor.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:20   #30
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Alt. Og det faktisk aldri falt meg inn at ting ikke skal brettes. Det tar jo så mye mindre plass når det er brettet.

Som jeg skulle ha sagt det selv.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:03   #31
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.019
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt det spesifiserte. Barnetøyet rulles sammen så det skal være lettere å se hvert enkelt plagg i skuffen, men det gjøres noe med det.

Det eneste som ikke brettes er topper til meg. Det har jeg prøvd, og det blir alltid salig kaos i den kassa uansett. Like greit å ikke bruke krefter på det.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:06   #32
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Alt. Men Maias truser har i det siste havnet ubrettet i en haug i skapet hennes. Bleieslutt + trassig treåring som heller skvetter litt enn å si fra at hun må tisse (ja, vi setter henne på do både titt og ofte, men det er all skvettinga innimellom som vi ikke greier å forutse) = tre-fire truser daglig. Jeg vasker undertøy en gang i uken, og det gir 21-28 små truser per uke som jeg altså ikke gidder å brette.

Og ja, hun har så mange. Særdeles praktisk.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:07   #33
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.871
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Bretter alt, men suger til meg tips til ubrettet oppbevaring!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:10   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Her brettes alt. En ting er plassen i skapene, og så liker jeg ikke å gå å hente meg rene klær som ligger knøvlet sammen skapet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:19   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Det burde vært et alternativ for
"vi bretter, men praktiserer ikke alltid"

Droppet å si at vi brettet undertøy, men Heltens Boksere brettes jo i to. Hvordan definerer dere bretting da?

Sirlige brettekanter, eller litt sånn tilfeldig sammenlegging av klær?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:21   #36
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

bretter alt. Det holder seg finere da syns jeg. Sammenkrøllete barneklær med trykk blir veldig stygge av å ligge sammenkrøllet.
Syns det ser mer ryddig ut med sammenbretta klær. Trenger ikke bidra til mer rot i heimen her

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:22   #37
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

syns forøvrig det går veldig fort å brette sammen klærne direkte fra tørkestativet.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:26   #38
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Vi bretter det meste. Ikke bare p.g.a. alt tar mindre plass, men fordi det ellers blir krøllete. Jeg liker ikke krøllete og sjuskete tøy.

Jeg er også så gal at jeg stryker en god del. Bukser, skjorter og topper/t-shirts får seg en omgang med strykejernet av og til.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:29   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Det skulle vært et alternativ som het "alt". Mye enklere.
Her brettes alt og jeg må vel være den eneste på jord som LIKER å vaske, tørke og brette klær. Jeg koser meg med det. Får helt FLASS av klær som henger på rekkverk, ligger overalt osv. Fatter ikke at folk orker å ha det sånn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:32   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: NY flervalgspoll; Hvilke tekstiler brettes hjemme hos dere?

Jeg bretter det meste; foruten undertøy (sorterer sokker da) og treningstøy.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no