Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil ha en innvandrervenn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 19:31   #21
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg får sette min lit til barselgruppene på helsestasjonen. Med de to andre hadde jeg bare trøndere og en og annen møring (innvandrer?) på gruppa. Kanskje jeg er heldigere nå?

Du kan få 1/3 av min barselgruppe, og se om du er heldigere med dem enn jeg var.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:31   #22
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

PK?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:34   #23
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.106
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

PK?

Politisk korrekt.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:39   #24
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:13   #25
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Jeg er blandingsinnvandrer, men nordeuropæer, gjelder det ? Kan jeg sende søknad ? Er veldig interessert i norsk språk og kultur, altså.

Forøvrigt, så fniser jeg godt når folk vennligt spør hvordan ting er "i min kultur" - har opplevd det et par gange. Det er helt sikkert godt ment, men får meg til å føle meg veldig fremmedgjort.

De venner og bekjente jeg har i Norge nå, har jeg truffet igjennem naboskap, fordi vi hadde/har barn i samme barnehage/skole, eller fordi vi er/har vært kolleger. I Danmark kom de fleste av vores venner igjennem fritidsaktiviteterne vores. M.a.o. så har jeg venner igjennem felles interesser eller rett og slett bra kjemi. Sammenhold p.g.a. nasjonalitet/etnisitet har etter min erfaring alltid vært veldig overfladisk og kortvarigt.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 20:24   #26
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.


Forøvrigt, så fniser jeg godt når folk vennligt spør hvordan ting er "i min kultur" - har opplevd det et par gange. Det er helt sikkert godt ment, men får meg til å føle meg veldig fremmedgjort.

Morsomt at vi opplever det så forskjellig. Jeg synes nemlig det er koselig når folk spør sånt, jeg synes det er bra at man er bevisst på at det kan være store kulturforskjeller også innad i (Nord) Europa. Jeg er luta lei av å høre "nei men du er jo lys og Europeer og har bodd her i noen år, du er jo norsk".

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:46   #27
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.805
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Du har da meg!! Om møringer er innvandret må sannelig jeg være det også. Jeg snakker jo så fiiiint

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:02   #28
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha en innvandrervenn

Jeg har vært flyktningeguide gjennom Røde Kors. Det er ofte ikke nødvendig å bruke så mye tid på det (noen timer annenhver uke kan f.eks. være nok), man blir koblet sammen med noen som passer for deg, og blir kjent med en annen kultur, som du skriver.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no