Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 17:03   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kom på en ting til.
Da vi gikk på videregående kjøpte vi loff, tok ut "loffen" og fyllte skallet med potetgull. Snakk om sunn lunsj

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:06   #22
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Farmor lagde verdens beste makaronisuppe. Altså melkesuppe med makaroni. Klarer ikke å få den til likedan selv altså.
Og så fikk jeg alltid flatbrød med smør og sirup på til dessert.

Hadde nok et ganske sunt kosthold hjemme, så det var hos farmor vi skeiet ut skikkelig. Var alltid noe godt å få der ja.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:09   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Makaronisuppe, ja! Mmmmm .... Og kleppsuppe.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:13   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Jeg laget noe greier selv hver gang foreldrene var ute av huset.
Det var 50g smør, 100g melis, 1 ss kakao, havregryn, kokos og 1 ts vanliljesukker. Jeg synes fremdeles det er den beste konfekten av alle. Men den var strengt forbudt - jeg var fet og skulle ikke få usunn mat - aldri. Så jeg smugspiste da. Jeg husker at jeg faktisk rappet penger i lommeboka til mora mi for å kjøpe mer melis.

Eller så husker jeg at de hadde kaker og snadder i fryseren. Den var låst, men det er vel ikke uten grunn av jeg ble ingeniør - jeg skrudde bare av hele låsen og ranet innholdet.

De burde nok gitt meg litt lørdagsgodt og litt omtanke isteden. :fikk spiseproblemer såklart:

  Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:16   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Eggedosis! Noen ganger med frukt i da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:20   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Sukkerbit i appelsin
Karamellknekk som mamma lagde
Smør og sukker på brødskiva
Sjokoladepålegg på brødskiva

Og kan noen endre overskriften til Ting jeg spiste da jeg var liten... ? Får neller av da/når feil.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:22   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Puffet ris med melk og sukker fikk jeg også til dessert. Og brødskiver med tomat og agurk og sukker var frokostmat. Saft fikk jeg også drikke. Men brus og godteri var fyfy.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:25   #28
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sukkerbit i appelsin
Karamellknekk som mamma lagde
Smør og sukker på brødskiva
Sjokoladepålegg på brødskiva

Og kan noen endre overskriften til Ting jeg spiste da jeg var liten... ? Får neller av da/når feil.

Takk takk, jeg får neller selv men innrømmer gjerne at jeg gjør feil! Blir glad om noen retter!!!

Hadde glemt appelsin med sukkerbit... og flatbrød med smør og sukker hos bestemor.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:25   #29
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Mmm, brosjan lagde hjemmelaget karamell når mamma og pappa var borte. Åh det var så godt! Og om jeg var skikkelig heldig fikk jeg neeeesten like mye som brosjan , om han var i det snille hjørnet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:29   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Spaghetti a'la capri spiste jeg hver fredag i mange år :grøss:

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:40   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Spaghetti a'la capri spiste jeg hver fredag i mange år :grøss:

Det er jo godt!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 17:47   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Oboy med en dråpe melk. Vaniljeispinne dyppet i cola. Sukkerbit i appelsinen og masse masse sukker spist med en stilk rabarbara. Halvpisket eggedosis.

Ja, også hadde jeg og venninnene mine en hemmelig (?) sjokoladebolleoppskrift med havregryn, smør og kakao. Den gikk det mye i en periode.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:15   #33
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Vi hadde brusmaskin og lagde brus der vi brukte gøy saft som essens...
Sukkerbit dyppet i pappas kaffe...
Blodpølse til middag flere ganger i uken, har ikke smakt det siden åttitallet tror jeg, men husker at det var veldig godt med sukker på.
Hapå
Eggedosis hos mormor og uante mengder nesquick også hos mormor.
Twist var eneste snopet vi hadde

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:33   #34
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.324
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Eggedosis og Honnikorn hos farmor, og lapper.
Smør og sukker på vaflene!

Var det ikke et pålegg som het Nøtte? Seigt og søtt? Og Hapå da.

Ellers gikk det mye i halvfabrikata ja.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:37   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Appelsin med sukkerbit i har jeg aldri smakt, er det noe godt da? Smelter sukkerbiten nedi der? *domm*

Ganske utrolig å lese om matvanene vi hadde som barn og at det er I DAG barn blir mer og mer overvektige selv om kostholdsvanene har (eller burde ha?) forandret seg siden den gang.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 18:45   #36
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting jeg spiste når jeg var liten....

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kom på en ting til.
Da vi gikk på videregående kjøpte vi loff, tok ut "loffen" og fyllte skallet med potetgull. Snakk om sunn lunsj

Vi fylte opp med Stratos.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:24   #37
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Hadde det faktisk ganske sundt, nesten sunnere kosthold da jeg var barn.
Spiste mye mer ren fisk, og søtsaker var kun til lørdag.

Ble en del ostesmørbrød og smørgrøt, noe jeg veeeldig sjelden spiser nå.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:25   #38
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Var det ikke et pålegg som het Nøtte? Seigt og søtt?

Det finnes fortsatt! Svigerfar spiser det. Jeg fikk skikkelig barndomsmimring da jeg spiste det hos dem en av de første gangene jeg spiste frokost der.

Kom plutselig på når noen nevnte loff og potetgull;
- søndag morgen spiste vi restene av lørdagens potetgull på loffskiva med ketsjup på.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:42   #39
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Dere minner meg på alt jeg ønsket vi hadde hjemme da jeg var liten. Nesquick, Oboy, Kaptein kjeks, Nugatti, puffet ris, sjokade, brusmaskin, cornflakes, Nøtte...:drømmer: Lørdagsgodteri hadde vi sjelden, som regel var det kake og frukt. Potetgull hadde vi innimellom og Cola var fremmedord.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:45   #40
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting jeg spiste da jeg var liten ...

Nybakt brød med sirup.
Rabarbra med sukker på.
Kamferdrops.
Is.
Sunda.
Gomme.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no