Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé?
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé 26 20,63%
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé 46 36,51%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé 13 10,32%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé 41 32,54%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 00:58   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg tror det blir vanskelig å regne signifikans på disse tallene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 01:21   #22
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror det blir vanskelig å regne signifikans på disse tallene.

Nei, det er ikke vanskelig å regne. Om det er noen forskjell er en helt annen sak.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:41   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Flisespikker. Hadde du drukket GT, kanskje?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:43   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg stemmer borgelig, og tror på kundenes makt. Men jeg kaller det ikke boikott nødvendigvis når jeg velger å ikke handle med noen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:45   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter nesten alt....

(skjønte ikke før her om dagen at Nespresso er fra Nestle....og den maskinen klarer jeg meg ikke uten...)

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:47   #26
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Stemmer sosialistisk og skyr Nestlé som pesten. Det burde forøvrig ikke være noen sterk sammenheng her siden også høyrefolk ofte har anstendighetsfølelse til å håpe at det selskapet legger buken i været, eller i det minste ikke ønsker å fore det med sine egne penger.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:48   #27
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Flisespikker. Hadde du drukket GT, kanskje?

GT?

  Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:51   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det kunne ikke ramlet meg inn å stemme borgerlig.

Ikke sant. Her er det bare rødt som gjelder.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Når jeg er en kvasi-boikotter som bare boikotter barnematen - hva skal jeg da svare Skal jeg late som jeg boikotter nestle? Eller ei?

Sånn er det her også. Jeg boikotter vel egentlig ikke heller, men har iløpet av mine forumår blitt proppet full av negativ Nestle-virkning, så jeg kjøper grøt fra Hipp, Semper eller Småfolk. Noe annen barnemat kjøper jeg ikke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:58   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.397
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

GT?

Gin Tonic.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:01   #30
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Stemmer sosialistisk og skyr Nestlé som pesten. Det burde forøvrig ikke være noen sterk sammenheng her siden også høyrefolk ofte har anstendighetsfølelse til å håpe at det selskapet legger buken i været, eller i det minste ikke ønsker å fore det med sine egne penger.

Vel, anstendighetsfølelsen har også en begrunnelse, og jeg oppfatter argumentene for boikott som ganske ensidige og at de følger klassisk sosialistisk tankegang.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:01   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

GT?

Gin Tonic.

Jeg stemmer borgerlig og boikotter så langt som mulig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:03   #32
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Sosialist og boikotter ikke

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:04   #33
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Er også kvasiboikotter... holder meg unna Nestle så mye jeg kan, men det dukker nok opp et og annet produkt jeg enten har glemt å sjekke eller ikke har tatt meg tid til å finne en erstatning for :lat, men rød:

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:13   #34
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det er jo mulig at de borgerlige som boikotter, er like ihuga som sosialistene, men stemmer borgerlig på grunn av enkeltsaker selv om de egentlig er sosialister?
.

Å la være å handle med en bedrift hvis etikk du ikke liker er da ikke noe som er forbeholdt sosialister. Det handler jo egentlig om markedskrefter å tro på kundenes makt og om mange nok individer velger anderledes vil ren og skjær økonomisk sans påvirke bedriftens valg.

Jeg vil nok heller velge å påstå at det er sosialistene som er inkonsekvente her, eller kanskje ikke. Det handler jo om individuell ansvarlighet her. Det tror man jo ikke på.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:26   #35
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Vi boikotter Nestleprodukter og produkter av deres datterselskaper. Klarer oss fint uten. Jeg stemmer sosialistisk og mannen borgerlig, men han boikotter like mye som meg.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:27   #36
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Å la være å handle med en bedrift hvis etikk du ikke liker er da ikke noe som er forbeholdt sosialister. Det handler jo egentlig om markedskrefter å tro på kundenes makt og om mange nok individer velger anderledes vil ren og skjær økonomisk sans påvirke bedriftens valg.

Det er ingen som hevder at boikott er forbeholdt sosialister, men jeg synes argumentasjonen for Nestlé-boikotten følger et sosialistisk tankesett. Den er veldig overførbar til andre saker hvor man har klassisk sosialistisk/borgerlig verdikonflikt.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:28   #37
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Rød og boikotter, selv om det er dumt at After Eight produseres av Nestlé. Spiser den bare i jula da, så resten av året er det full boikott, så jeg stemte på nummer 1.

Viljestyrke og sjokolade er en dårlig kombinasjon.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:37   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg tror hypotesen din strander på at det såpass mange Venstre-velgere her på FP. Liberalister med sosial samvittighet. Ellers er jeg enig med deg at argumentasjonen langt på vei følger sosialistiske verdilinjer. Det går på ord som anstendighet, ansvar, moral - det er jo dét vi borgerlige mangler?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:52   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé og alle datterselskaper.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:55   #40
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé og alle datterselskaper.

Synes det er så sykt vanskelig jeg - de er liksom overalt!

Tok meg forøvrig en titt på nestlés sider og ser at det kun er Maggi jeg kjøper - så da er kanskje ikke boikott så vanskelig likevel.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no