Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Ja! 83 40,69%
På grensen 78 38,24%
Nei 41 20,10%
Mener ikke noe 2 0,98%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-13, 09:12   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Jeg synes de er partiet der de ikke helt rablende gale rasistene føler seg mest hjemme. Det er en av de sakene jeg mest håper at regjeringstid skal ordne; at de skal skalle av og finne småpartiene der de hører hjemme.

FrP er et sant sammensurium av ideologi og populisme, så jeg synes det er vanskelig å skille de to.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 09:18   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Grunnen til at ingen "tar et oppgjør med partiet" er vel fordi få uttrykker problemet i tydelige ordlag. De er nær grensa eller ved grensa, eller har en lillefing over grensa, og ja da får de holde på med å fremme brungrumsete holdninger og en, slik hvertfall jeg ser det, tydelig gradering av raser og hvem som verdt mest. Frp er et rasistisk parti, at de er politikere som gjemmer seg bak politikerspråk, betyr bare at de har fulgt med i timen, det vi bør fokusere på er følelsene og holdningene de vekker og/eller holder ved like i store deler av folket, for det er ikke uten grunn at rasister stemmer frp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 09:32   #23
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Grunnen til at ingen "tar et oppgjør med partiet" er vel fordi få uttrykker problemet i tydelige ordlag. De er nær grensa eller ved grensa, eller har en lillefing over grensa, og ja da får de holde på med å fremme brungrumsete holdninger og en, slik hvertfall jeg ser det, tydelig gradering av raser og hvem som verdt mest. Frp er et rasistisk parti, at de er politikere som gjemmer seg bak politikerspråk, betyr bare at de har fulgt med i timen, det vi bør fokusere på er følelsene og holdningene de vekker og/eller holder ved like i store deler av folket, for det er ikke uten grunn at rasister stemmer frp.

Nettopp. Og det er heller ikke tilfeldig at ABB var medlem i dette partiet i 8 år.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 16-11-13 kl 09:38.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 09:38   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

På grensen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:05   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Det er vel det mest rasistiske partiet vi har på stortinget.
Samtidig tenker jeg at det ikke er unaturlig at man har noen som er mer innvandringsfiendtlige, når vi har de på ytterste venstrefløy som kan se ut som de vil redde verden ved å ta inn alt som kan krype og gå av både kriminelle og ikke-kriminelle asylsøkere.

Da tenker jeg at det vil dannes en motpol. så jeg antar at jo lenger ut på høyresiden FrP går, jo lenger ut til venstre vil SV og rødt gå, og motsatt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:16   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.448
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

når vi har de på ytterste venstrefløy som kan se ut som de vil redde verden ved å ta inn alt som kan krype og gå av både kriminelle og ikke-kriminelle asylsøkere.

Nå ble jeg nysgjerrig, hvem mener du dette er?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:22   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Ja.

På papiret er de jo ikke det, men går du ned på personnivå er jeg sikker på at flertallet av partiets medlemmer - også i toppen av partiledelsen - og velgere har mer eller mindre uttalte rasistiske holdninger. Da hjelper det ikke for meg at partiprogram og offentlige uttalelser (prøver å) holde seg på riktig side av grensa.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:27   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå ble jeg nysgjerrig, hvem mener du dette er?

Du la merke til at jeg skrev: som kan se ut; ikke at de faktisk gjorde det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:27   #29
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Ja.

Og nei, det er ikke alle som stemmer på partiet som er rasister. Problemet er at ved å stemme på partiet så støtter de holdningene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:28   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.448
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Du la merke til at jeg skrev: som kan se ut; ikke at de faktisk gjorde det?

Jeg lurer fremdeles på hvem du mener.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:30   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg lurer fremdeles på hvem du mener.

Vel, det er ikke Ap, så man må lenger ut på venstrefløyen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:31   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vel, det er ikke Ap, så man må lenger ut på venstrefløyen.

Men igjen, jeg tror at om man hadde lagt i sammen politikken til f.eks. rødt og frp og delt det på to, så hadde vi kommet ganske i midten mellom H og Ap.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 11:24   #33
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Kva er ein rasist?
Nei, eg syns ikkje FrP er eit rasisitisk parti. Eg trur det finst rasistar som stemmer på partiet, og eg trur det finst FrP-politikarar som er rasistar, men dei seier det ikkje høgt. Det same gjeld parti som KrF og SP, som også tiltrekker seg folk med intolerante holdningar, til dels rasistiske. Eg har fleire av dei i slekta. FrP har på langt nær monopol på rasistane.

Generelt syns eg FrP som parti bidrar til å spreie frykt, intoleranse og spelar opp til usunne grunnhaldningar. Eg syns også at ein del av kritikarane av FrP gjer det same, med motsatt fortegn. Der er ein frykt for FrP, og eit syn på FrP'arar som eg finn intolerant og overraskande tatt i betraktning at mange av kritikarane er forkjemparar for toleranse, dialog, mangfald og inkludering. Argumenta går i staden på ekskludering, utfrysing, latterleggjering og frykt. Det verste som kan skje er ei isolering av folk med "feile" holdningar. Vi utviklar oss ikkje i riktig retning utan dialog, argumentasjon, ansvarleggjering, aksept av ulikskap og deltaking. Ein skal ikkje tolerere intoleranse, men korleis møtet med intoleranse skjer, betyr alt. Trur eg. FrP er det partiet eg befinn meg aller lengst borte fra på mange punkt. Men eg blir faktisk ganske oppgitt over oppfatningane mange har av dei som stemmer FrP.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 11:34   #34
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 770
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Ja.
De klarer å kamuflere det godt, men er i mine øyner et rasistisk parti.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 11:48   #35
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Dette spørsmålet fikk meg til å tenke på en gammel karikaturtegning av Carl I Hagen som sier: Jeg er ikke rasist. Men heldigvis for meg er det mange som er det...

Jeg mener at FrP flørter med rasistiske holdninger og forfekter en rekke fremmedfientlige og gruppebaserte standpunkter, f.eks. når det gjelder romfolk. Annonsen de kjørte i VG i slutten av valgkampen der de hadde et bilde av en burka-kledt kvinne og tekst i retning "En strengere innvandringspolitikk" mener jeg også er å flørte med rasisme.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 11:48   #36
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Jeg stemte for øvrig "På grensen".

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 12:28   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Men man er jo ikke rasist fordi man har problemer med kriminalitet, kvinnesyn, fokus på tradisjoner rundt respekt/hevn, og en del andre elementer som bryter med eget verdisyn. Å innse at ikke alle kommer til snille Norge med uskyldige planer handler heller ikke om rasisme, men realisme. Alle ressurssterke land vil møte på dette. I Norge er det mange som vil redde verden, og så klart vil dette kunne bli utnyttet. Å klare å føre en politikk der man både hjelper og minsker negative følger kan jeg ikke forstå at noen ikke se behovet for. Det er utfordringer, og svaret er ikke gitt enda på hvordan ting skal løses. Men mellom fri flyt og full stopp så er det nyanser, og hvem som definerer disse er det jo det handler om. For et rammeverk må det være.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 12:33   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Når man generaliserer og hevder at alle fra et gitt sted eller en gitt religion har uheldige holdninger, er kriminelle, forårsaker problemer eller hvahardu, så er det rasisme, Dronningen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 13:06   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Når man generaliserer og hevder at alle fra et gitt sted eller en gitt religion har uheldige holdninger, er kriminelle, forårsaker problemer eller hvahardu, så er det rasisme, Dronningen.

Ja, men så er det heller ikke det jeg mener. Jeg snakker om de som praktiserer en livsførsel som bryter med mine verdier, samme åssen de ser ut/hvilket opphav de har.


Sist redigert av Dronningen : 16-11-13 kl 13:23.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 13:12   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Når man generaliserer og hevder at alle fra et gitt sted eller en gitt religion har uheldige holdninger, er kriminelle, forårsaker problemer eller hvahardu, så er det rasisme, Dronningen.

Hva er rasisme? Altså, hvordan definerer du rasisme. I min bok er rasisme å tro at en gruppe mennesker er født med negative, uforanderlige egenskaper. At de i kraft av sin rase er som de er.

Jeg mener ikke det er rasisme å mene at en gruppe folk har en rekke kulturelle trekk. Eller at en religion har negative trekk som gir mennesker holdninger som ikke er ønskelige.

Å si at vi har er problem i Oslo med ungdom med utenlandsk opprinnelse, eller med foreldre med utenlandsk opprinnelse som raner folk er ikke rasisme. Å påstå at de raner fordi de er av utenlandsk opprinnelse er rasisme.

Det er blitt sånn i Norge at man ikke kan påpeke problemer fordi da er man rasist. Å ville sende kriminelle utlendinger til lukket anlegg nordnorge (ikke lest artikkelen, så bare overskriften, aner ikke hvem som vil det) er ikke rasisme. Å ville sende ALLE utlendinger til nordnorge er rasisme.

Å påpeke at de er en kultur i somaliske miljø som fører til en overrepresentasjon av trygdemisbruk er ikke rasisme. Å påpeke at en somalier per def er en trydemisbruker, er rasisme.

Å ønske å sette inn tiltak mot enkelte grupper med ønske om å endre holdninger og atferd er ikke rasisme. En rasist tror ikke at dette nytter, en raist tror atferd er medfødt og noe man ikke kan endre.

Fremmedfrykt er noe hele annet.

Kulturell rasisme, troen på at norsk kultur er mer høyverdig er også noe helt annet. Jeg tror det er flere kulturelle rasister en rasehatere i FrP.

Jeg mener at problmet vårt kan tabloidiseres slik: Vi har de ytterst til høyre som er innvandringsfiendlige basert på en salig blanding av rasisme frykt og fordommer. De som raner er dårlige mennesker.

Og så har vi de ytterst til venstre, som synes alt er fint og flott og at det er vår egen skyld at folk som kommer til Norge er slemme og dumme. Fordi det er noen stakkars mennesker som har hatt det vondt og sim derfor ikke kan være ansvarlig for handlingene sine. Og som ikke har noen sjanse fordi nordmenn er så fæle og rasistiske. De som raner er noen stakkarser som gjør det fordi samfunnet ikke gir dem noe annet valg.

Og så har du alle i midten som er livredde for å gjøre noe som helst i frykt for å bli tatt til inntekt for den ene eller andre siden. Og Ann må for alt i verden ikke sette navn på elefanten i rommet.

Råtne egg kommer i alle kullører. Norge er ekstremt lite flink til å inkludere og integrere. Mange innvandrere er ikke interessert i å bli integrert. Det finnes en kultur i enkelte miljøer, og da særlig i muslimske miljøer, som ikke er forenelig med The Norwegian way of life. En god del unge mennesker lever mellom to kulturer. Til sammen fører dette til problemer. Problemer som ikke forsvinner med mindre vi erkjenner alle sidene ved problemet. Og det er at ansvaret for å
Få er multikulturelt samfunn til å fungere er gjensidig respekt og muligheten til å bli inkludert og integrert uten å bli assimilert. Samtidig må de som kommer her akseptere regler og lover, både skrevne og uskrevne. Og det må tas er oppgjør med religiøse overhoder som ønsker å sette religion over loven.

Jeg er for et multikulturelt samfunn. Jeg synes det er ok at man feks har "little China", og at folk med samme kultur holder sammen og at man ikke er forpliktet til å spise smalahove og gå på ski for å bo i Norge. Men jeg synes ikke det er ok å bosette seg i et land å ikke ville forholde seg til at folk faktisk går på ski og spiser smalahove her.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no