Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 20:23   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Når vi har ferie er alle med.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:23   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Her blir det nok ikke noe stort problem siden eldste går på SFO (som har stengt i hele juli) og yngste går i barnehagen, der han må ha 3 uker sammenhengende fri. Så da tar vi i hvert fall og kleiser deres ferier sammen, altså at mini har fri fra barnehagen 3-4 uker i juli, og mannen har fri 3 uker da. Jeg aner ikke hvordan det blir med meg siden jeg ikke har jobb enda, men vi får se. Tror det skal gå greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:30   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Dere som har svart at dere tar ferie alle sammen og at det ikke er noe problem,
kan dere virkelig ta 9 uker sommerferie?
Dette er snakk om barn som ikke lenger har sfo som tilbud, 9-/10-åringer
har ikke dette tilbudet da sfo går opp til 4.klasse, vet mange slutter med sfo etter
endt 3.klasse også, MÅ man gå på sfo i 4.klasse for å ha "oppbevaring" i ferier?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:32   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi slapp lettvint unna så lenge jeg var student. De siste årene har vi som regel hatt 2-3 uker ferie sammen, men ikke nødvendigvis sammenhengende. Ungene har uansett fått 5-6 uker eller mer med fri, og det er mer enn nok for såpass aktive barn.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:37   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Dere som har svart at dere tar ferie alle sammen og at det ikke er noe problem,
kan dere virkelig ta 9 uker sommerferie?

Ved behov, ja. Vi har fleksible jobber der det er lavsesong om sommeren, slik at det er mulig å avspasere (og ingen problem med å opparbeide avspasering resten av året). I sommer hadde ungene sammenhengende ferie i åtte uker. Teomannen og jeg jobbet litt av og på, også hadde vi fire uker der hele familien hadde ferie sammen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:41   #26
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Dere som har svart at dere tar ferie alle sammen og at det ikke er noe problem,
kan dere virkelig ta 9 uker sommerferie?
Dette er snakk om barn som ikke lenger har sfo som tilbud, 9-/10-åringer
har ikke dette tilbudet da sfo går opp til 4.klasse, vet mange slutter med sfo etter
endt 3.klasse også, MÅ man gå på sfo i 4.klasse for å ha "oppbevaring" i ferier?

Jeg sier ikke at det er helt uproblematisk, men niåringen min klarer da å være litt alene hjemme. Med avspasering får jeg vel fem ukers sommerferie i år.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:45   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.697
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

I år har vi felles ferie uke 26. Så har mannen noen uker, og jeg noen uker, og så håper vi han får plass i en barnehage fra høsten av...

Fjorårets ferie ble stort sett tatt ut som en dag i uka fra sommeren av, for å begrense hvor stor permisjonsprosent vi måtte ha, for at en av oss skulle kunne være hjemme til enhver tid. (I år har vi større permisjonsprosent) så ei ukes felles ferie er egentlig fremskritt.

Neste år håper jeg på en felles familieferie... de har da ikke 8 ukers ferie i barnehagene? Hva skoletiden (etter sfo-alder) bringer, får fremtiden vise, jeg har en sønn på halvannet år, så hva en niåring kan eller ikke kan, er jeg ikke helt inne i...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:48   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

I barnehagene er det som regel 3 uker ferie, og valgfritt når man vil ta dem (men innenfor en viss periode da, feks. juni - august).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:50   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg kan godt ha mye fri i løpet av året. Det er mer det at noen jo må være på jobben også, og da er det ikke pent at jeg skal kreve ni uker hver sommer.

Dermed gjør jeg det slik at jeg jobber ukurante tider på døgnet så drømmers er hjemme, avspaserer det jeg kan, jobber hjemmefra og skjøter og fikser i alle ender også går det på et vis.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:54   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.697
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I barnehagene er det som regel 3 uker ferie, og valgfritt når man vil ta dem (men innenfor en viss periode da, feks. juni - august).

Sammenlignet med livet med barn, uten barnehageplass, høres jo dette ut som himmelriket... Som da åpenbart varer frem til ungen voker ut av sfo-alder, men det er jo eviglenge til... (Jada, på sfo er det vel gjerne "fellesferie i juli" eller noe sånn, men fortsatt, sammenlignet med "god ferie da" hver onsdag og "hatt en fin feriedag?" når man kommer tilbake, så er jo selv årets utgave med "ei ukes ferie sammen og resten av sommeren som et lappeteppe" et lite himmelrike, så fellesferie i juli skal vi klare. Når den tid kommer. Først har han noen år i en barnehage.

Men jeg ser helt klart at ni uker på sommeren, med barn som kanskje ikke er helt gamle nok til å være alene hele dagen, kan bli noe utfordrende. Mamma fantaserer om når guttungen skal bli gammel nok til å komme på aleneferie til dem. Jeg tror det må bli det året han ikke lenger har sfo-pass på sommeren...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:55   #31
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Sfo er stengt 4 uker i juli, jeg tar ferie da, første uken etter skoleferien begynner redder vi oss inn med fotballskole, regner jeg med. Mannen får bare ta ferie første uke i juli, så det blir årets "fellesferie" for oss, deretter får han ta resten av ferien i august når jeg begynner å jobbe igjen. Ungene får jo 6 uker ferie tilsammen, men vi er noe sure på hans arbeidsgiver, ja... han kunne fått 3 uker sammenhengende i august, men hva er vitsen med å ha ferie når skolen er begynt igjen?

jaja, det blir vel sommer, lell.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:59   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men jeg ser helt klart at ni uker på sommeren, med barn som kanskje ikke er helt gamle nok til å være alene hele dagen, kan bli noe utfordrende. Mamma fantaserer om når guttungen skal bli gammel nok til å komme på aleneferie til dem. Jeg tror det må bli det året han ikke lenger har sfo-pass på sommeren...

Jeg tenker også at et par dager eller tre kan kanskje 9-åringen klare alene hjemme, men 4 uker blir lenge altså.
Synes ikke de er sååå store når de er 9 år.
Huff, det er et par tre år til den tid....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:59   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi har ikke vært utsatt for sommerstengte barnehager og SFO ennå. Dvs barnehagen hadde vel stengt to uker, men det greide vi å få til. Barna våre er på SFO/barnehage i den grad vi har behov for det og de har lyst (dvs de er faktisk ofte litt på sfo selv om det er voksne hjemme, rett og slett fordi ferieopplegget på sfo er kult). Hos oss er det min arbeidsgiver som er vanskelig. Feriekabalen begynner derfor med når jeg får ferie og når evt barnehage er stengt. Så legger vi mannens ferie slik at den dekker evt stengt barnehage og samtidig overlapper mest mulig med min. I år skal vi ha 5 uker ferie hvorav 3 uker overlapper, min arbeidgiver flytta nemlig den ene uka mi ut av vanlig ferieperiode. Jaja.

Hvis vi hadde hatt SFO med sommerstenging hadde vi hatt et stort problem, da tror jeg vi måtte ha hatt helt separat ferie eller meldt dem på alt som finnes av barneleirer rundtomkring.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:08   #34
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er hemmafrue.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:17   #35
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi er lærere begge to, og har ingen problemer med feriepass. Det er nesten heller så vi får litt for mye tid sammen enn for lite. -Det ordner seg med at mannen har ekstrajobb i helger og ferier. I sommer skal kanskje guttene en tur til besteforeldrene nordpå. Spennende.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:17   #36
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Nå er det et par år til vi har samme problem som Guttemammis ennå, men det kommer vel. Jeg ville løst problemet med at poden fikk 1-2 uker hos besteforeldrene som er pensjonert og vi hadde tatt 4 ukers ferie i perioden. Sjekket ut alle tilbud om sommerleir i nærmiljøet eventuelt samkjørt med kamerater at jeg var hjemme en uke mot at de tok en annen. Noen dager hatt hjemmekontor eller tatt han med på jobb. Han hadde sikkert også fått være hjemme alene noen dager. Det hadde sikkert gått fint.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:31   #37
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.199
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er lærer så ferier løser seg greit, sånn bortsett fra at jeg går fullstendig i frø og mistrives med lange ferier...

Sånn ellers har jeg lurt på om jeg skulle starte privat sfo-ordning for litt større barn i år. Jeg mener, ta 1000 kr per barn i en uke og ta med meg 10 barn på ulike aktiviteter. Hvis jeg fikk med meg en kollega hadde det blitt en brukbar ekstrainntekt det.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:35   #38
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

SFO og barnehage er stengt 3 uker i juli, så vi får det til og gå opp sånn at vi får mest mulig ferie sammen foreløpig i alle fall. Vi er avhengig av besteforeldre første uka barnehage og sfo er stengt hvis vi skal slippe og dele oss opp siden jeg ikke kan ta ferie i forhold til min jobb første uka de har stengt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:37   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Foreløpig har vi bare barnehagebarn, så han har ferie samtidig med oss i 3-4 uker i juli. Når vi får skolebarn tenker jeg at han må være på SFO og evt. hos besteforeldre hvis det går. Så får vi prøve å ta 4 uker om sommeren hvertfall. Jeg har fri i påskeuka og juleferien, så da trenger jeg heldigvis ikke å ta ferie. Må jo ta noe i høstferie og vinterferie når vi på skolebarn også, eller SFO er kanskje oppe da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:40   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.


Sånn ellers har jeg lurt på om jeg skulle starte privat sfo-ordning for litt større barn i år. Jeg mener, ta 1000 kr per barn i en uke og ta med meg 10 barn på ulike aktiviteter. Hvis jeg fikk med meg en kollega hadde det blitt en brukbar ekstrainntekt det.

God idé. Hvis du/dere tar bare 1000 kroner blir det skattefritt, til og med.

Ehh … Ja, ikke hvis du tok 1000 kr uka da, men hvis du tok 1000 kroner til sammen. (4500 måneden for privat SFO synes jeg var ganske dyrt …)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnepass, ferie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no