Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode og raske fiskemiddager

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 18:09   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Hjemmelagde fiskepinner:

Halvfrossen fiskefilet
Rått, pisket egg
(Glutenfri) strøkavring

Fiskebiter vendes i egg, deretter i strøkavring. Stekes som vanlige fiskepinner, ikke snu dem for ofte.

Serveres med kokte poteter, råkost og evt smeltet smør.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:11   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Laksefilet (1 pr pers)
Grønnsaksblanding

Legges i ildfast form. Hell appelsinjuice over, ca 1,5 dl til fire fiskefileter. Stekes i ovnen i en snau halvtime, mens potetene koker. Greit og melkefritt alternativ til fisk i fløte.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:12   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Følger med her!

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:14   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Fiskeboller
Hvit saus
Baconbiter
Poteter
Revne gulrøtter

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:16   #25
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Sjørøverburger - fiskekaker i pita/hambugerbrød, med tilbehør. Eller bare med ketchup.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:17   #26
elli
Pauset
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Stekt laksefilet - bruker den med sitron og pepper
Couscous
Saus av creme fraishe
Stekte grønnsaker

Saus av creme fraishe:
2 ss vann
1 fiskebuljongterning
3 dl creme fraishe
2 ss frisk dill
3 ss frisk persille
salt og pepper

Kok opp 2 ss vann og bland ut med buljongterningen. Ha i creme fraishe og la det kokes opp. Trekk blandingen av kokeplaten og tilsett dill og persille. Smak til med salt og pepper

Når det gjelder grønnsaker er det jo bare å ta etter ønske. Jeg brukte paprika, purreløk og eplebiter. Varma panna godt, hadde i litt smør og stekte grønnsakene raskt. Hadde alt i små biter så det var gjort på en-to-tre. Blanda grønnsaker og couscous før servering.

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:29   #27
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Våre kjappe fiskemiddagar er laks/ørret med enten lettkokt brokkoli og rømme til, eller steikte gulrøter og kålrabi til. Og rømme. Hender me koker noko pasta til ungane.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 18:37   #28
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.502
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Innom for å plukke opp tips,etter å ha hatt "kjedelige" laksekoteletter idag.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:48   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Dette er veldig godt og utrolig enkelt. Kan gjøre helt klart dagen før og smaker veldig godt:

Torsk i store biter. Så mye du vil ha. Legg i en stekepanne, bare rett i. Halve cherrytomater e.l., legg sammen med fisken. Jeg hadde rundt 8-10 i dag. Så tar du noen ss kapers og drysser over det hele.

Over dette heller du persilleolje, som lages slik:

En stor klunk olje (raps f.eks.), kanskje en dl
En bit parmesan (jeg gidder ikke å rive den først)
Et fedd hvitløk, gidder ikke hakke den heller
En bunt kruspersille
Nykvernet pepper

Ha disse ingrediensene i et litermål e.l. og mos med stavmikser. Hell over fisken. Hele retten vil nå se ut som det italienske flagget og er veldig lekker.

Legg aluminiumsfolie over pannen med alt i, og tett godt til i kantene. Sett kaldt dersom det er lenge til du skal spise. 10 minutter før du skal spise setter du det på middels varme. Dampen under sølvpapiret vil dampe fisken.

Server med hva du vil.


Sist redigert av Hyacinth : 28-11-11 kl 21:01.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:57   #30
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Hyacinth: Det høres lekkert ut! Cherrytomater til torsk er vidunderlig!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:58   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hyacinth: Det høres lekkert ut! Cherrytomater til torsk er vidunderlig!

Ja og den persilleoljen gjør at hele retten får en utrolig lekker fargekombinasjon. Og så er det virkelig noe av det mest lettvinte man kan lage.

(P.S. Var nede og sjekket oppskriften, har derfor redigert litt.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:07   #32
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Så fine oppskrifter.

Nå på vinteren blir fiskesuppe godt mottatt her. Jeg fjusker med en Toro suppepose (faktisk ganske gode), så har jeg rikelig med gulerøtter, purre, selerirot og gode fiskeboller.Det kan nesten ikke blir nok grønnsaker. Av og til gressløk og persille i til slutt om jeg har. Det er et must med en eggeplomme eller to som man rører ut i rømme, lett, eller vanlig, man har det til slutt for det kan ikke koke. Alt er ferdig på under time, muligens tre kvarter.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 21:50   #33
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.136
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Min favoritt for tiden er å fylle en ildfast form først med grønnsaker (inkl løk og hvitløk) og deretter laksefileter. Så har jeg over kokosmelk som jeg først har kokt opp med chili, gurkemeie og andre deilige krydder. Som tilbehør har vi ris.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:03   #34
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Inter: Om man synes det er vanskelig å vite hvilke grønnsaker som passer til hvilken fisk da?

Jeg bare tar det jeg har jeg, synes det meste av det som er basis i skapene mine passer til det meste av fisk. Men nå bruker jo ikke jeg feks paprika som jeg har forstått setter ganske mye smak, jeg er mer på gulrot, purre, løk, hvitløk, brokkoli, blomkål og nykål/sommerkål. Ja og av og til lager jeg tomatform med piccolotomater, det er dog kun med torsk.

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Bruker glass, ja hvilket som helst, grønn pesto.

Pesto på glass er ikke godt!
Krystall, lage selv, veldig enkelt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:06   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Den persilleoljen min er jo også en slags pesto.

Man trenger jo ikke engang rive parmesanen eller hakke hvitløken i pesto, det er bare å ha de fire-fem ingrediensene i egnet beholder og stavmikse sammen. Enklere blir det ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:16   #36
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den persilleoljen min er jo også en slags pesto.

Man trenger jo ikke engang rive parmesanen eller hakke hvitløken i pesto, det er bare å ha de fire-fem ingrediensene i egnet beholder og stavmikse sammen. Enklere blir det ikke.

Og smaker så myyye bedre!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:29   #37
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

jeg freser litt løk og noen hvitløkfedd i olivenolje panne, har i 3-4 tomater i båter, legger i torskebiter, har over sorte oliven og kapers, og lar det putre under lokk til fisken er ferdig. serveres med poteter eller salat.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:41   #38
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Pesto på glass er ikke godt!
Krystall, lage selv, veldig enkelt.

Ååå, jeg trodde all pesto var litt dårlig?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:42   #39
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Ååå, jeg trodde all pesto var litt dårlig?

Seriøst?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:36   #40
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Seriøst?



Vel, ja...jeg har ikke laget pesto selv enda, men der er en frossen lite pizza med slik myk mozarella ost og pesto her og der, og når jeg spiser den tenker jeg at pesto er jo ganske godt. Når jeg kjøper de små glassene på Rema 1000 og Rimi tenker jeg at her er der noe gammelt oppi, selv om den fra Rimi kjennes brukbar ut. Den jeg har likt best har jeg funnet en Safari butikk, til 89 kr for et bitte lite glass.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no