Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 17:29   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Jeg stoler ikke på tabloidenes fremstilling og nettopp derfor hadde det vært interessant å vite hva fagfolkene som siteres har av dokumentasjon og begrunnelse. Akkurat det synes jeg er ganske interessant. Miljøgifter i mat er ikke et ubetydelig tema og jeg er ikke der at jeg stoler på at Mattilsynet setter foten ned for alt.

Jeg har vanskelig for å tro at det er så dramatisk farlig som vg vil ha det til, men jeg ville gjerne lest fagfolkenes begrunnelse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 17:32   #22
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Det er i hvert fall old news at man ikke skal spise ubegrenset med oppdrettslaks som gravid, husker det var et tema da rådene til gravide ble revidert for noen år siden.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 17:48   #23
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg stoler ikke på tabloidenes fremstilling og nettopp derfor hadde det vært interessant å vite hva fagfolkene som siteres har av dokumentasjon og begrunnelse. Akkurat det synes jeg er ganske interessant. Miljøgifter i mat er ikke et ubetydelig tema og jeg er ikke der at jeg stoler på at Mattilsynet setter foten ned for alt.

Jeg har vanskelig for å tro at det er så dramatisk farlig som vg vil ha det til, men jeg ville gjerne lest fagfolkenes begrunnelse.

Jeg mistenker hun som uttaler seg å ha en skjult agenda. Hun er ikke så veldig opptatt av miljøgift i laksen, men desto mer opptatt av å komme oppdrettsnæringen til livs generelt. I hvert fall hvis man skal dømme etter Facebook-siden hennes å dømme:

https://www.facebook.com/people/Anne...nsen/551445049

Jeg vil gjerne høre fra fagfolk som faktisk forsker på dette, og ikke bare kan smykke seg med legetitler. Synes også det er veldig interessant med en diskusjon om miljøgifter i mat generelt. Men dagens opprinnelige artikkel var veldig unyansert og uten et balansert blikk på saken.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 17:52   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det er i hvert fall old news at man ikke skal spise ubegrenset med oppdrettslaks som gravid, husker det var et tema da rådene til gravide ble revidert for noen år siden.

Det er vel heller ikke nyheter at man ikke skal spise bare fet fisk heller? Jeg mener i alle fall jeg har hørt mer enn en gang før at fet fisk inneholder mer giftstoffer enn annen fisk. Ja, og så skal man begrense torskeleverinntaketbogsåm av samme grunn.

Jeg kommer til å fortsette med å spise laks. Men jeg savner merkingen de hadde på fisk (og kjøtt ) på whole foods marked i USA. Der ble det merket både mht miljøvennlighet og toksiner.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 17:54   #25
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det er i hvert fall old news at man ikke skal spise ubegrenset med oppdrettslaks som gravid, husker det var et tema da rådene til gravide ble revidert for noen år siden.

Rådene gjalt vel all feit fisk da jeg var gravid mener jeg, ikke bare oppdrettsfisk. Og lofotpostei/svolværpostei var absolutt frarådet.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 17:57   #26
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Star...l#.UbX2i_l7IuQ

Ser nå at andre medier har plukket opp bakgrunnen hennes.

Problemet med miljøgift gjelder jo også annen fet fisk, som flere nevner her over. Så problemet vil jo ikke bli borte om man følger rådet hennes, å spise makrell og sild i stedet for.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:01   #27
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Star...l#.UbX2i_l7IuQ

Ser nå at andre medier har plukket opp bakgrunnen hennes.

Problemet med miljøgift gjelder jo også annen fet fisk, som flere nevner her over. Så problemet vil jo ikke bli borte om man følger rådet hennes, å spise makrell og sild i stedet for.

Skulle til å lime inn tilsvarende link til Aftenposten.

Jada, miljøgifter er et problem, men jeg tviler egentlig på at hun her er så veldig ekspert på området selv om hun har en legetittel.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:03   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Rådene gjalt vel all feit fisk da jeg var gravid mener jeg, ikke bare oppdrettsfisk. Og lofotpostei/svolværpostei var absolutt frarådet.

Men handlet det mer om A-vitaminmengdene? Tror rådet om torskelever handler om det i hvert fall. å tynn is:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:09   #29
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Neida, det gjalt fettløselige miljøgifter. Det hoper seg opp oppover i næringskjeden, så rovfisk har spesiellt mye.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:13   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Dette var nettopp første tema i Dagsnytt atten. Må si legen fra UiO som advarte mot laks pga miljøgifter var mest troverdig. Sjekk på nett-tv.

Så ble det også presisert fra helsedirektoratet at de ikke anbefaler laks to ganger per uke men "sjømat" to ganger i uka ....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:17   #31
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Tenker det er et mye større problem for folkehelsa at vi spiser for lite fisk, enn at den laksen vi spiser har en viss grad av toksiner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:02   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Jeg lurer litt på mengder. For vi spiser ganske mye laks her i gården. Hvor mye laks spiser man når mattilsynet mener det er greit? Jeg skulle gjerne sett rapporter fra fagfolk og ikke bare tabloide nyheter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:08   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Det stod i alle fall i en av artiklene (i VG?) at 1 kg i uka ikke var skadelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:30   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jada, miljøgifter er et problem, men jeg tviler egentlig på at hun her er så veldig ekspert på området selv om hun har en legetittel.

Hun har to, faktisk. Hun har spesialisering både innenfor pediatri og klinisk biokjemi, om jeg ikke er helt på viddene.

Det er helt på sin plass å ta en diskusjon rundt miljøgifter og alt det der, men jeg savner litt perspektiv. Er det nå så ille, om oppdrettslaks i det minste sørger for at folk får fisk i seg? Villaks er jo mildt sagt dyrere (og ikke akkurat så mye av, se hva som skjedde med Vossalaksen) f.eks.

Jeg har ikke tenkt å slutte å spise Salma, når alternativene er som de er. Hun er en dyktig lege (egenerfaring), men det betyr ikke at jeg hører på _alt_ hun sier.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:35   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:36   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Hvordan får jeg limt inn bilder på iPad? Her er linken:http://www.facebook.com/photo.php?fb...1445049&type=1

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:36   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.658
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:37   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Takk. Den er fra FB-siden til damen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 21:20   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UbYmlXwayK0

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 21:49   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarer kvinner, barn og ungdommer mot å spise laks

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det stod i alle fall i en av artiklene (i VG?) at 1 kg i uka ikke var skadelig.

Vel, jeg spiser 125 gram laks til middag når jeg spiser det. Så det betyr vel at jeg kan spise laks til middag hver eneste dag uten at det blir skadelig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no