Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[NRK] Sanninga om trening

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 19:39   #21
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.804
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Jeg kan (forbasket også) enda ikke trene noe særlig uten å bli dårlig av det. Men jeg kan være hverdagsaktiv og står og går nesten hele tiden i jobben min. Jeg tror at det har en effekt det også - heldigvis.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:36   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Hmpf. Jeg var på Elixia i dag, og jaggu klarte ikke instruktøren å si at "hvis noen sier at det holder å trene tre minutter om dagen, så er det bare tull. Det er bare mye og hard trening som hjelper." Jeg likte instruktøren fram til den uttalelsen der, men da ble jeg bare sur.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 00:24   #23
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.715
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmpf. Jeg var på Elixia i dag, og jaggu klarte ikke instruktøren å si at. "hvis noen sier at det holder å trene tre minutter om dagen, så er det bare tullDet er bare mye og hard trening som hjelper." Jeg likte instruktøren fram til den uttalelsen der, men da ble jeg bare sur.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 10:02   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Jeg så programmet, og syntes også det var veldig interessant. Det ga meg en slags forklaring på hvorfor jeg holder meg i form gjennom vinteren uten annen trening enn jevnlig løping til bussen (100 meter oppoverbakke).
Men dette gjaldt jo én treningseffekt, og ett helsemål. Jeg var veldig nysgjerrig på hva forskerne mente de som ikke responderer på trening heller burde gjøre for helsa si. Fokusere på kosthold, kanskje?
En annen ting er at dette med å bedre O2-opptaket ikke nødvendigvis er det samme som å gå ned i vekt, som jo er et viktig mål for mange. For meg som trenger å styrke muskler, er det heller ikke så nyttig i seg selv. Muskel- og skjelett-plager er jo en av de største sykemeldingsårsakene i landet vårt, og jeg har tro på at trening bidrar til å forebygge, helt uavhengig av O2-opptak/kondis!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 11:45   #25
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.715
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

I dette programmet testet de jo to helsegevinster da. Ikke bare O2 opptaket.

De testet også noe insulin/glukose greier. Og der forbedret han seg med 23% på kort tid. Så denne treningsformen hadde jo en gevinst for helsen hans. Han ville mest sannsynlig kunne unngå å pådra seg diabetes type 2, hvilken han var i faresonen for enda han var en ganske så slank mann.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 07:48   #26
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Jeg er helt med å at alle bør være aktive. Det jeg har mislikt (og fremdeles misliker) er at det ikke har vært noen nyansering i hvordan budskapet har vært fomidlet. Det har ikke vært snakk om at 80% forbedrer oksygenopptaket. Det har vært alle får effekt på oksygenopptaket. Og alle skal føle at treningen setter deg i en rus av velvære, endorfiner frigjøres og alt det der. Føler jeg ikke en velvære og lykke etter trening, så er det noe galt med holdningene mine.

Jeg møtte det samme synet i forbindelse med helsescreening på jobb. Der ble oksygenopptaket målt ved trening. Og vi er kjørt beinhardt på det på "inspirasjonsmøtene". Må forbedre dette ellers kommer vi til å "dø for tidlig, eller få en elendig pensjonstilværelse". Ingen nyansering. Jeg prøvde forsiktig å nevne slike ting, men fikk på følelsen av at jeg var ute etter en unnskyldning. Det er denne mistenkeliggjøringen av de som ikke responderer "riktig" som plager meg.

20% er et stort mindretall. Og denne holdningen gjør at det blir skam forbundet med trening, slik at en heller slutter når en ikke oppnår forbedret oksygenopptak, eller ikke får lykkefølelse.


Sist redigert av Mrs. S : 10-01-13 kl 08:00.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:05   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.543
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Jeg har lest om dette tidligere. Så vidt jeg kan se er dette samme saken som her

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg var veldig nysgjerrig på hva forskerne mente de som ikke responderer på trening heller burde gjøre for helsa si.

Ut fra det jeg har lest tidligere så sier de at trening er like sunnt for de som er såkalte non-respondere som de som ikke er det, det bare oppleves ikke slik fordi de aldri får samme resultatene som de som har en annen bygget kropp. Så vidt jeg skjønner kan man være rimelig sunn, selv om man ikke er noen atlet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:26   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmpf. Jeg var på Elixia i dag, og jaggu klarte ikke instruktøren å si at "hvis noen sier at det holder å trene tre minutter om dagen, så er det bare tull. Det er bare mye og hard trening som hjelper." Jeg likte instruktøren fram til den uttalelsen der, men da ble jeg bare sur.

Noen burde si til instruktøren at man ikke skal kimse av forskning.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:26   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Mrs.S: Jge tror du har noen viktige og gode poeng. Trening er som med alt annet - at det er individuelle forskjeller og de individuelle forskjellene gir også utslag i hvor gøy -og dermed hvor mye-man holder på med det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:04   #30
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 258
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Jeg så programmet, og synes det var fascinerende å se at man kunne forebygge livsstilssykdommer med kun 4 minutters trening i uken. Det DUMME her, er jo at inaktive mennesker ser dette programmet, blir lykkelige over at nå slipper de å trene, for det sier de jo på tv. For fire minutter, det er liksom ingenting, det!
Jeg har allerede (på FB) opplevd flere sofaslitere som kritiserer maratonløpere type: "Du driver og løper i timesvis pr uke - det holder jo med fire minutter!" Da har man rett og slett ikke skjønt budskapet i programmet.

"Å komme i god form" kan være så mange ting. Noen trenger å komme i form til å klare å støvsuge huset, mens andre vil komme i form til å sykle Trondheim-Oslo. Treningsopplegget for disse to personene vil være helt ulikt, og også oppleves helt ulikt. Hverdagsbevegelse eller "fire minutter pr uke" vil ikke være nok for syklisten, men vil kanskje være nok for støvsugeren.

De som trener mye (inkludert meg selv) må slutte å være så opphengt i at trening kun er trening dersom det involverer pulsklokke, blodslit og hardkjør, mens de som ikke trener må slutte å være så opphengt i å finne artikler på nett/tv-programmer som gir dem unnskyldninger for å slippe å bevege seg.

For det er, for 80% av befolkningen, ikke Trondheim-Oslo det handler om. Det handler om å bruke kroppen til det den opprinnelig er tenkt til: bevegelse. Om det så bare er å gå en tur på 20 minutter - det er bedre enn ingenting!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:13   #31
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må se dokumentaren ved høve. Jeg har alltid skyldt på om man er lett-trent eller ikke på hvorvidt man trener i tenårene. Personlig tror jeg det har masse å si - det er da hjertemuskelen vokser til. Og det passer veldig godt med empiri hos folk rundt med - de mest lett-trente jeg kjenner har alle vært veldig aktive som unge. Men kanskje det er en høna-eller-egget-sak der? At man trener mer som ung om man lett opplever fremgang?

Jeg tror dette er en sannhet med store modifikasjoner. Mannen trener et lag med nesten 30 jenter i 10 årsalderen, klart gener og anlegg har noe å si! Talent også. Men det henger vel fort sammen med gener. Det er noen som er med på alt av treninger og opplegg, yter og yter, uten de helt store resultatene, mens atter andre spiser proppfuller med potetgull på halldager med kamp og sniker seg unna så fort de har mulighet (å, benstyrke, da måtte jeg en laang tur på do!), og likevel er uslåelige på kappløp, passninger og skudd i kampens hete.


Jeg er forholdsvis lettrent selv, og kan følge opplegg ala GW for å få til et løp. Men jeg sliter med motivasjon, jeg er vel egentlig litt i den late kategorien.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:16   #32
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.480
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men dette gjaldt jo én treningseffekt, og ett helsemål. Jeg var veldig nysgjerrig på hva forskerne mente de som ikke responderer på trening heller burde gjøre for helsa si.

Testet de ikke også dette med hvor godt insulinet fungerte også? Legen i dokumentaren hadde (hvis jeg husker riktig) 12% bedre effekt på nedbryting av sukker etter de 4 ukene med trening. Dvs. at trening også er bra for non-responderne.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:26   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Testet de ikke også dette med hvor godt insulinet fungerte også? Legen i dokumentaren hadde (hvis jeg husker riktig) 12% bedre effekt på nedbryting av sukker etter de 4 ukene med trening. Dvs. at trening også er bra for non-responderne.

Ja, jeg vet det. Jeg mente "ett treningsmål" som i "ett treningsmål som det ikke var respons på". Ble litt misvisende. Poenget mitt var at trening kan ha mange andre effekter enn økt O2-opptak.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:40   #34
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Harriet : dette er dette min fastlege brenner for. Hverdagstrim!!
Vi går mer på treningssenter osv i dag en på 80-tallet, men likevel er vi i dårligere form. Vi har sluttet å gå - sykle - ta trappen - vaske huset osv.
Satt på spissen.
Han mener vi må bevege oss mer i det daglige generelt, men at det nødvendigvis ikke trenger å være maraton.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 13:11   #35
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.480
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Lyspære

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, jeg vet det. Jeg mente "ett treningsmål" som i "ett treningsmål som det ikke var respons på". Ble litt misvisende. Poenget mitt var at trening kan ha mange andre effekter enn økt O2-opptak.

Da er vi på veldig samme side!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 17:54   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Samme her. Jeg får strammere kropp av styrketrening, men de svært musklene uteblir. Utholdenheten er for øvrig upåklagelig. Ifølge en kollega på min tidligere jobb står jeg enten stille, eller så løper jeg. Alltid. Jeg KAN faktisk ikke gå (angivelig).

For øvrig: Jeg er hellig overbevist om at om noen ikke får bedre kondisjon av å trene, så har de likevel helsemessig utbytte av fysisk aktivitet. Kroppen vår er laget for bevegelse, og hverdagsaktivitet er kjempeviktig. Viktigere enn å løpe maraton.


Rart hvor forskjellige man er. Jeg er muskuløs fra naturens side. Med mindre fettprosent så ser jeg muskuløs ut (spesielt mage og ben) uten å ha trent en time. Er også sterk. Utholdenhet derimot? Eier ikke....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:07   #37
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.304
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Interessant. Jeg jogget og gikk masse i sommer. Gikk knapt ned i vekt selv om jeg burde det i og med at jeg ikke spiste mer mat. I det jeg røyk noe muskelgreier og ble passiv, så kompanserte jeg med å stramme inn kostholdet tilsvarende det jeg ville forbrent om jeg trente (ca). Poff, og jeg gikk ned 5 kg. Joda, kan hende jeg fikk muskler av å trene, men jeg burde ha kjent det mer på klærene da, mener jeg. Opplever i alle fall at kostholdsendringer er mye mer effektivt for vektnedgang enn trening. Trener mest for å føle meg litt vel nå.

Men det er gammelt nytt, er det ikke? Kosthold har noe sånt som 80 % (?) å si for vektnedgang. Om du førte loggbok i tiden før og underveis i treninga, ville du sikkert sett at du fikk i deg noen ekstra kcal daglig som kan forklare at du ikke gikk ned i vekt. De fleste overvurderer også hvor mye kcal de forbrenner under trening (og unner seg litt mer mat/snop fordi de var så flink til å trene - sier ikke at det gjaldt deg, men sånn generelt).

Videre la du nok ikke på deg så mye muskler. Vi har bare potensiale for å legge på oss rundt 3-4 kilo muskler i løpet av et år. Og da skal du trene (og spise) spesielt for å nå det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:25   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Men det er gammelt nytt, er det ikke? Kosthold har noe sånt som 80 % (?) å si for vektnedgang.

lurer på om jeg ikke har sett 90 % eller mer.

Opprinnelig lagt inn av jolie

Videre la du nok ikke på deg så mye muskler. Vi har bare potensiale for å legge på oss rundt 3-4 kilo muskler i løpet av et år. Og da skal du trene (og spise) spesielt for å nå det.

Enig, jeg tror den der 'det er nok muskler'-frasen straks man begynner å trene ofte er litt overdrevet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:30   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.663
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Enig, jeg tror den der 'det er nok muskler'-frasen straks man begynner å trene ofte er litt overdrevet.

Støle muskler holder på vann, eller noe, tror jeg.

Ellers - jeg trodde også det var en myte, men nå i våres hadde jeg en merkelig opplevelse der jeg, etter en del pt-timer, gikk inn en hel drøss med cm i midjen og litt ellers her og der også, mens vekta sto på stedet hvil.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 19:57   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.888
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [NRK] Sanninga om trening

Dette var utrolig interessant. Særlig dette om hverdagsaktivitet. Skrittellere virker som en veldig god idé.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no