Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fovea fotograf

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 16:29   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.815
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

Ah, det er Caspersen? Gruff.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 16:56   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.397
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fovea fotograf

De må vel ha byttet navn før i vår? Jeg har iallfall en skolekatalog fra i fjor høst som det står Fovea bakpå.

Vi skal forøvrig ta bilder på jobb ganske snart, med nettopp Fovea. Jeg er spent.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:26   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.851
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Fant dette da jeg googlet Fovea vedr. navnbytte.

"Caspersen Foto skifter navn til Fovea Publiseringstidspunkt: 15/06/2012 12:59 En av landets største leverandører av barnehage- og skolefotografering, Caspersen Foto, skifter navn og blir en del av Fovea. Fovea dekker etter sammenslåingen om lag halvparten av landets barnehage- og skolefotografering. – Caspersen Foto har vært en del av Fovea siden 2010. Vi ønsker nå å samle våre tilbud under én felles merkevare; nemlig Fovea, forteller Morten Øyås, administrerende direktør i Fovea.
Navnet Fovea beskriver den innerste delen av netthinnen, og gjør at mennesket kan se farger og holde skarpt fokus.
- Våre fotografer lever av sin ”fovea” – det er den som fanger glimtet og øyeblikket der og da, sier Øyås.
400 000 barn fotograferes årlig
Hvert år fotograferer Fovea nesten 400.000 barn. Selskapet er Norges eldste fotofirma med røtter tilbake til Sandefjord i 1966. I dag har Fovea 100 ansatte og hovedkontor på Gjelleråsen utenfor Oslo. Fovea-fotografene er imidlertid til stede fra Alta i nord til Flekkefjord i sør. Det blir stadig mer populært å forevige barnehagebarn, skoleelever, russ og idrettsutøvere.
70 prosent fotograferes
Høsten er den store fototiden, og 70 prosent av alle barnehage- og skolebarn foreviges av fotografer i perioden fra skolestart til jul. Over 80 prosent av foreldrene kjøper bildene.
- Det er krevende å ta gode bilder av barn som ikke liker å sitte stille, så det gjelder å ha gode teknikker og et godt utviklet barnetekke, forteller Øyås. - På denne måten klarer vi å samle minner for både besteforeldre, foreldre og barn. Produksjonen foregår med topp moderne utstyr og Fovea produseres flere papirbilder enn noe annet laboratorium i Norge.
__________________________________________________ _______________________________
For mer informasjon vennligst kontakt:
Camilla Moberg , Markeds- og kommunikasjonsdirektør Fovea, tlf 930 32 190,
E-post: camilla@fovea.no
Om Fovea
Fovea er et selskap med lange tradisjoner innenfor skole og barnehagefoto. Vi har mange dyktige fotografer i hele Norge, og jobber hele tiden med å skape de gode minnene som bilder representerer. Vi har spesialisert oss på fotografering av barn og unge og tar rundt 400.000 bilder hvert år i barnehager og skoler. Vi tar også bilder i sportsklubber, av russ og på leirskoler.
Fovea har rundt 100 ansatte, omsetter for 140 millioner kroner og har hovedkontor på Gjelleråsen utenfor Oslo."

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:54   #24
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Fovea fotograf

Jøss... Hva med de som reiser bort fredag og ikke har internett fra morgen de er på jobb til søndag når de kommer hjem?
Har hørt masse dårlig om dem jeg også.
(svarer på h.i)

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 12:10   #25
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.851
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Jippi, styrer er enig med meg om at gruppebildet ikke er bra.

Skal ta det opp på foreldremøte neste uke for å høre med andre foreldre hva de synes. Kanskje de må komme på nytt og ta skikkelige bilder.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 12:35   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Googlet forresten Fovea isted, og det var tidligere Caspersen Foto, navnet ble endret i våres. Mener å huske at Caspersen Foto har vært på forbrukerprogram for endel stund siden med dyrt og dårlig, men er ikke helt 100% sikker på den.

Kan dette stemme da? Jeg har sett linken du refererer til altså, men Caspersen Foto (slik jeg kjenner dem) eksisterer jo fortsatt under det navnet og egne hjemmesider. Skolen bruker Fovea her i år, men barnehagen har valgt Caspersen - og de kommer i oktober, med alt annet enn Fovea-logo etc. Fovea og Caspersen er to vidt forskjellige selskap hva gjelder service og kvalitet er min erfaring fra tidligere i allefall. Men de har kanskje ikke kommet i mål med endringene enda? Fader heller altså!

Fovea har jeg hatt et par omganger med virkelig dårlige erfaringer. I år er første året jeg er fornøyd, utrolig nok, men jeg er ikke overbevist. Blir spennende å se med Caspersen og fortsettelsen videre.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 13:41   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.536
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fovea fotograf

Min gutt var syk da årets bilde ble tatt, så her blir det ingen bilder fra Fovea i år.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:12   #28
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.851
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Drar opp denne igjen jeg. Det var ikke bare jeg som syntes bildene fra barnehagen var elendige så det blir ny fotografering hos oss med bare gruppebildene. De små blir naturlig nok sliten av fotograferingen. Så da kommer de på nytt i november engang. Spent på om det er samme fotograf eller ei... Så for aller første gang returnerer vi alle barnehagebildene.
Igår kom brev fra skolen om at de skal dit også. Logget meg inn i sted og det står oppført 3 dager så hvilken dag frøkna skal fotograferes er uvisst. Men tenker det er lettere å instruere skolebarn enn småbarnsavdeling.

Fortsettelse følger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:20   #29
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Hos oss er det Klavestad som tar barnehagebilder. Han er fantastisk flink og jeg er så glad vi slipper Fame og Fovea og hva har du.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:21   #30
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fovea fotograf

De var i barnehagen hos oss 25. september, bildene kom på nett samme dag. Men jeg har ennå ikke fått pakka til gjennomsyn, jeg skjønner ingenting. Men kanskje likegreit, har ikke tenkt å bestille noe denne gang...

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:30   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.851
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi brukte Klavestad før og ikke skjønner jeg hvorfor barnehagen byttet.

Veritas: Fovea tar bildene, du får mail om innen 24 timer må du bestemme deg for hvilken bildepakke du vil ha tilsendt. Deretter bruker de over 1 måned på å sende deg bildepakken, og når du mottar den har du 3-4 dager på deg til å returnere. I tillegg har de elendig kundeservice, og er dyre. :misliker Fovea sterkt:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:50   #32
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fovea fotograf

Fovea tok bilder i Kosegrisens barnehage også. Det vi kunne se på nett ser greit nok ut, men det irriterer meg grenseløst at man må bestille minimum seks ark med bilder, og da er ikke gruppebildet inkludert. Hos oss har vi i flere år brukt Studio Nor, og de tar nydelige bilder!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:55   #33
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fovea fotograf

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

De var i barnehagen hos oss 25. september, bildene kom på nett samme dag. Men jeg har ennå ikke fått pakka til gjennomsyn, jeg skjønner ingenting. Men kanskje likegreit, har ikke tenkt å bestille noe denne gang...

Jeg trodde jeg hadde gjort noe galt siden bildene ikke har kommet.

Jeg skal kun ha gruppebildet denne runden. Jeg synes ikke de hadde fanget Sunda særlig godt. Hun så anstrengt og lite naturlig ut.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:21   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

I år er vi faktisk kjempefornøyde KrF bildene fra Fovea. Begge ungene er tatt i flere ulike shots og er knallfine.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:30   #35
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fovea fotograf

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

I år er vi faktisk kjempefornøyde KrF bildene.

:klø: Hæ? Har Hareide tatt barnehagebildene?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:51   #36
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fovea fotograf

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:57   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.074
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi venter også på bildepakken, ble fotografert 26. september. Bildene var ikke noe sånn særlig, men ett av dem var i hvert fall brukbart til julegaver e.l. ut i fra sånn de så ut på nett. Men det tar jo sånn tid! Jeg vil gjerne se om de faktisk kan brukes eller om vi heller skal ta noe annet selv og gi bort. Men en kan returnere hele pakken hvis en ikke vil ha noe, sant?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:08   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.871
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf



Krf faktisk,det var noe nytt at de tok bilder av skole og barnehagebarn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:12   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

I år er vi faktisk kjempefornøyde KrF bildene fra Fovea. Begge ungene er tatt i flere ulike shots og er knallfine.

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

:klø: Hæ? Har Hareide tatt barnehagebildene?

Hadde det vært så vel! IPaden retter med til KrF?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:16   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.905
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi er veldig fornøyde med Foeva-bildene til førsteklassingen vår.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no