Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly kun med håndbagasje i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Kommer du til å kun ha med håndbagasje på flyturen i sommer?
Ja, kun håndbagasje. Ikke mellomlanding 13 15,48%
Nei, jeg tar med bagasje og håper på det beste. Ikke mellomlanding 43 51,19%
Ja, kun håndbagasje. Mellomlanding 5 5,95%
Nei, jeg tar med bagasje og håper på det beste. Mellomlanding 11 13,10%
Flymat 12 14,29%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-22, 10:26   #21
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi kom hjem fra ferie tidligere i uken. Fløy direkte, sjekket inn bagasje. Gikk fint på turen nedover. Tilbake var det kaos på Gardermoen og vi var heldige som fikk koffertene våre etter "kun" 1 times ventetid ved båndet. Hadde ALDRI klart å pakke bare håndbagasje, nesten uansett hvor kort tur.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:28   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.865
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Det er ikke så lenge siden jeg lærte å klistre de små klistrelapper fra bagasjelappen rundt på kofferten. Fjern også de gamle.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Krysset for mellomlanding, men det blir vel feil, siden bagasjen vår sjekkes inn helt fram, selv om vi skal bytte fly?

Det teller som en mellomlanding. Bagasjen deres må gjennom potensielt kaos der dere bytter fly.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:52   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Noen som er oppdatert på Gardermoen og Kastrup? Gjennomgående billetter fra flyplasser i nord. De reisende vurderer kabinkoffert sørover, men hvor stor er sjansen for å miste innsjekket koffert på hjemturen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:23   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Sender barn på tur og har hatt endel diskusjoner, også med folk på destinasjonen. Det har vært helt kaos på flyplassen der nede. Vi er rådet til å ta bilde av bagasjen og å merke den godt, særlig håndtak,el.l. - altså slik at kofferten kan gjenfinnes når den står med hundrevis av andre (dvs klistremerke på siden gjør liten nytte). Har også kjøpt inn og satt opp i app sporingsbrikke. Har kjøpt Tile Pro, best i test. Rekkevidde på 120 m (apple sin Air Tag kommer ikke like godt ut, i,tillegg må man ha iphone 11 eller nyere for at den kan brukes). Barnet skal være lenge borte og med kun en vaskeanledning, så må sende koffert, føler vi. Har hørt at det nå er bedre, og at det er mellomlandingsbagasje som er mest utsatt for avvik.

Skulle jeg reist selv med fly til utland nå, ville jeg basert meg på håndbagasje. Jeg er god til å pakke lett. Dersom jeg skulle reist til shoppingdestinasjon ville jeg sjekket inn bagasjen på vei hjem, da kan den godt bli forsinket. Har gjort det sånn for noen år siden, da fikk jeg hjelp til å surre handleposene med gaffa og så ble de sjekket inn som ett kolli.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:52   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vi skal være 12 dg i Italia, så vi burde fint kunne klare oss på håndbagasje, selv om jeg er verdens dårligste til å pakke lett

Må si meg sterkt uenig i dette. Vi håper å være 11 dager i Italia, og selvsagt skal jeg ha med min nye, digre koffert. Direkteflygning til en litt mindre flyplass.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 12:10   #26
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Noen som er oppdatert på Gardermoen og Kastrup? Gjennomgående billetter fra flyplasser i nord. De reisende vurderer kabinkoffert sørover, men hvor stor er sjansen for å miste innsjekket koffert på hjemturen?

Det blir jo litt anekdotisk, og kan være annerledes nå, men jeg fløy fra Gardermoen til Kastrup på tirsdag, med innsjekket bagasje, og det gikk helt brillefint. Kommer ikke tilbake til Norge før i august, så handbagasje var ikke aktuelt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 12:49   #27
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Nei, vi tar med bagasje som vanlig, men kommer nok til og pakke badetøy til alle i håndbagasjen.
Hele gjengen her har så sensitiv hud, vi må ta med solkrem, fuktighetskrem, såpe og div hjemmefra.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 14:08   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Nei, uaktuelt. Vi flyr direkte, men på generelt grunnlag er jeg sterkt imot håndbagasje.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:29   #29
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Noen som er oppdatert på Gardermoen og Kastrup? Gjennomgående billetter fra flyplasser i nord. De reisende vurderer kabinkoffert sørover, men hvor stor er sjansen for å miste innsjekket koffert på hjemturen?

Eg flaug frå Kastrup til Gardermoen går. Masse forsinkelser på Kastrup, men det var delvis pga forsinkelser på Gardermoen som forplanta seg. Kollegaen min sitt fly var fire timer forsinka og mitt var ein time forsinka. Alle på mitt fly fekk beskjed om at den innsjekks bagasjen ikkje kom med og at den skulle komme med eit seinare fly. Dvs kollegaen min sin avgang som landa over to timar seinare på Gardermoen. Dei som skulle videre til andre flyplassar i Norge måtte berre reise uten bagasjen. Eg hadde heldigvis berre håndbagasje.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:41   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Alltid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:43   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Nytt bagasjejåndteringssystem på Gardermoen pluss mannskapsmangel overalt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 17:34   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.702
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Jeg blir veldig i tvil. Jeg reiser alltid med bare håndbagasje i jobbsammenheng. Men med 2 uker til Hellas kunne jeg tenke meg å ha med litt ekstra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 19:06   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.988
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Et alternativ er at alle i reisefølge har håndbagasje i hovedsak, og at man sender f.eks. en koffert med de tingene man kan klare seg uten og håper på det beste.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 19:52   #34
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Endelig avgjørelse tas imorgen. Vi reiser til utlandet i 6 uker og jeg vil helst måtte slippe å kjøpe nye kofferter til hele gjengen.

Jeg heller mot å gjøre som Izzi sier. At vi sjekker inn bagasje, men ingenting av det viktigste skal ligge i bagasjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 19:57   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Hvis jeg ikke fikk alt med i håndbagasjen ville jeg pakket alt det jeg overhodet ikke klarer meg uten i håndbagasje, sørget for at jeg hadde en solid reiseforsikring og sendt det jeg tåler blir borte for godt i innsjekket bagasje. Altså, man har forsikring for en grunn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 20:05   #36
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis jeg ikke fikk alt med i håndbagasjen ville jeg pakket alt det jeg overhodet ikke klarer meg uten i håndbagasje, sørget for at jeg hadde en solid reiseforsikring og sendt det jeg tåler blir borte for godt i innsjekket bagasje. Altså, man har forsikring for en grunn.

Litt vanskelig å velge mellom sovepose telt og liggeunderlag eller sekken for å bære alt i. Satser på at alle andre reiser med håndbagasje.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 15:03   #37
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Tror vi lander på å sjekke inn bagasje, og heller ha med et skift i veska. Reiser direkte til København og blir ei uke.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 15:12   #38
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Tror vi lander på å sjekke inn bagasje, og heller ha med et skift i veska. Reiser direkte til København og blir ei uke.

Jeg tror jeg heller mot dette jeg også. Men ser an når det nærmer seg avreise.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 15:23   #39
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.887
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Er det i det hele tatt plass til at alle skal reise med håndbagasje? Jeg har mer enn en gang måttet ha taxfreevarer og veske/bag ved føttene, da det er helt fullt med trillekofferter i bagasjehylla.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 15:37   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Er det i det hele tatt plass til at alle skal reise med håndbagasje? Jeg har mer enn en gang måttet ha taxfreevarer og veske/bag ved føttene, da det er helt fullt med trillekofferter i bagasjehylla.

Selv med håndbagasje har jeg flere ganger vært med på at man leverer håndbagasje ved trappa til flyet og får den igjen der når man kommer fram. Det sparer flyplassen for handlinga gjennom lufthavnen. Men det sier seg litt selv at de ikke kan gjøre det for flere hundre passasjerer og samtidig håndtere klargjøring til neste avgang. Har primært vært ved mindre fly (KLM cityhopper og Widerøe). Men det er altså mulig å håndtere håndbagasje ved å fylle kabinen og evt sette noe overskytende ned i cargo.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no