Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 20:44   #21
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Hun har ingenting på den hytta å gjøre, når situasjonen er som den er. Dere er på vakt, ikke sant - ikke på påskeferie? Dersom man ser bort fra risikoen for tidlig fødsel, hvor stort bidrag kan man egentlig forvente fra en høygravid kvinne?

Jeg har masse erfaring med å være "uforskammet frisk og sprek høygravid", og skjønner at hun regner med å være til stor hjelp - men her må dere sette ned foten. Vis til 3-ukers-regelen ift permisjon fra jobb, og ønsk henne velkommen neste påske.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:55   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.450
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Hun har ingenting på den hytta å gjøre, når situasjonen er som den er. Dere er på vakt, ikke sant - ikke på påskeferie? Dersom man ser bort fra risikoen for tidlig fødsel, hvor stort bidrag kan man egentlig forvente fra en høygravid kvinne?

Jeg har masse erfaring med å være "uforskammet frisk og sprek høygravid", og skjønner at hun regner med å være til stor hjelp - men her må dere sette ned foten. Vis til 3-ukers-regelen ift permisjon fra jobb, og ønsk henne velkommen neste påske.

Godt innlegg og enda flere bra argumenter!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:58   #23
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Det høres absolutt ikke forsvarlig ut! Det er jo selfølglig hennes valg, men synes virkelig at man har lov til å si ifra til henne at det ikke er en veldig god ide.

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:14   #24
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

For meg høres skisenter rimelig ved allfarvei ut.
Skjønner ikke hvorfor dere skal nekte henne det, har dere et juridisk ansvar for henne?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:14   #25
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Hun har ingenting på den hytta å gjøre, når situasjonen er som den er. Dere er på vakt, ikke sant - ikke på påskeferie? Dersom man ser bort fra risikoen for tidlig fødsel, hvor stort bidrag kan man egentlig forvente fra en høygravid kvinne?

Jeg har masse erfaring med å være "uforskammet frisk og sprek høygravid", og skjønner at hun regner med å være til stor hjelp - men her må dere sette ned foten. Vis til 3-ukers-regelen ift permisjon fra jobb, og ønsk henne velkommen neste påske.

Ja når man ser sånn på det, så er jeg enig.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:30   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Føde i helikopter .... det er vel egentlig straff nok i seg selv.
Og med Severin Suveren som fødselshjelper blir nok opplevelsen komplett: "Jasså, ungen får ikke oksygen? Uflaks"

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:03   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Som også Miss Norway sier: hun venninnen din bør absolutt ikke anta at det står helikoptertransport til rådighet for henne om hun går ut i fødsel. Tvert i mot så bør hun belage seg på hytttefødsel. Jeg har hatt store problemer med å få ordnet helikopter til alvorlig sykt barn i påsken og en frisk kvinne, selv om hun er i fødsel, kan fort ende opp med å komme langt ned på prioriteringslisten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 15:31   #28
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg har fått ny informasjon om den hytta. Det var ikke så ille som det hørtes ut som til å begynne med. Det er ikke så fryktelig langt til parkeringsplassen (selv om bilveien ikke går helt opp, så er det ikke noe problem å gå opp til hytta). Så vi blir ikke å nekte henne å være med opp dit, men hun må ha egen sjåfør med seg.

Når det gjelder vakt/ferie...Alle medlemmer er velkomne til å være på hytta. Om de er godkjente førstehjelpere eller ikke.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:07   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Advarer først om at jeg har stygge tanker jeg.

Siden det er kort til bil og parkeringsplass er det ikke sikkert hun blir med, for jeg får følelsen av at hun håpet på en helikopterfødsel for å ha noe å "skryte" av.
Dette trenger selvsagt ikke være riktig da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:13   #30
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Advarer først om at jeg har stygge tanker jeg.

Siden det er kort til bil og parkeringsplass er det ikke sikkert hun blir med, for jeg får følelsen av at hun håpet på en helikopterfødsel for å ha noe å "skryte" av.
Dette trenger selvsagt ikke være riktig da.

Dine stygge tanker er allerede tenkt...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:30   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg støtter deg, Polkadot. Jeg mener det er uforsvarlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:45   #32
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

BTW: Fra parkeringsplassen til sykehuset er det ca halvannen times kjøring i bil.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:47   #33
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Hmm, nå ble jeg nysgjerrig på hvor den Røde Kors hytta er?, kanskje jeg har vært der.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:01   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Hvordan kan man vite at man ALDRI føder før termin?
Det vet man vel strengt tatt ikke før det er i gang?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:05   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hvordan kan man vite at man ALDRI føder før termin?
Det vet man vel strengt tatt ikke før det er i gang?

Jeg er sikker på det fins alle slags variasjoner når det gjelder fødsler. Om man har gått over tiden fem ganger kan det likevel skje at sjettemann kommer en måned før termin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:14   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er sikker på det fins alle slags variasjoner når det gjelder fødsler. Om man har gått over tiden fem ganger kan det likevel skje at sjettemann kommer en måned før termin.

Ja, det er liksom det jeg ser for meg og .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 01:04   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Langt. Det er snakk om at vi må gå på ski eller kjøre scooter for å komme fram til hytta.

Og hun har tenkt at hun skal humpe på scooter evt i slede hele veien frem?
Nei, jeg ville nok ikke tatt sjansen på dette her.
Jeg ville ikke hatt lyst til å dra heller, om det var meg som var høygravid.

Endret: OK, nå så jeg at det ikke var så langt til hytta som først antatt.
Men jeg står likevel for det jeg har skrevet over.


Sist redigert av Enhjørning : 17-03-07 kl 01:06. Årsak: Leste resten av tråden
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:50   #38
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg hadde holdt meg hjemme så tett opp til termin. Synes det er idiotisk av et voksent menneske å ta så lite ansvar for seg selv.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 09:04   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Det er jo ikke sikkert hun får helikopter heller, vel? Tenk om de bare sender bort ei jordmor og hun må ligge og føde på hytta?

Jeg syns høygravide kan ta egne vurderinger og gjøre det som passer dem best, som regel. Men her er det jo faktorer som dyre helikopterambulanser å ta hensyn til, og ikke minst at hun faktisk skal ta seg fri fra jobb 3 uker før termin. Hun har jo ingenting der oppe å gjøre, er det ferie hun skal på?
At det i tillegg er såpass vanskelig å komme seg fort nok til sykehuset at det eneste alternativet blir å bruke luftambulanse, syns jeg er horribelt. At hun ikke skjems?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:12   #40
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

BTW: Fra parkeringsplassen til sykehuset er det ca halvannen times kjøring i bil.

Det er jo ikke helt uvanlig å ha den lengen på reisevei til sykehuset om man bor litt "usentralt". Men her er det jo andre aspekter som spiller inn også, da tenker jeg på vær og føreforhold f.eks.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no