Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannen min har ikke vært nok på forum ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 21:28   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"IKKE KJØØØØR!!! JEG HAR IKKE KLIKKET FERDIG BELTET MITT ENNÅ!!!"

Vi har også akta-sete. Jeg sliter selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:32   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Kom hjem fra ferie i Italia nå. Vi hadde leiebil med bakovervendt bilsete. De andre vi møtte med leiebil og små barn hadde det samme, men det gjaldt tydeligvis ikke for italienerne vi så. De hadde stort sett forovervendte. Greit nok, spesielt da jeg så en bil som faktisk hadde bakovervendt: Der sto barnet usikret i setet og tittet over ryggen!

Åja, de er ikke så nøye der nede. Svigerfar er italiensk, og han og svigermor er der nede ganske ofte. Vi var med dem i august i fjor, og da leide vi to biler. Vesla ville sitte på med svigers et stykke, og da satte jeg bilsetet (som vi hadde leid) inn i deres bil (etter å ha faktisk kranglet meg til nødvendigheten av det). Da vi stoppet for å spise, etter å ha kjørt i 150 på motorveien i 3 timer, fortalte svigermor at hun hadde sittet med vesla på fanget i 2 timer, fordi stakkars jenta ikke fikk sove skikkelig i bilsetet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:27   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vet du, seksåringen min kunne godt ha festet lillebror før han festet seg selv. Det er helt uproblematisk for vi kontrollerer alltid begge to uansett.

Ja hvis man kontrollerer er det jo uproblematisk........

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:30   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


At en femåring skulle kunne feste henne i setet hennes, er for meg ganske utenkelig, men så klart: hvis det er snakk om en forovervendt beltestol, så kunne jo toåringen nærmest feste seg selv, for den del.

Neida, det var et forovervendt sete med interne seler.

Jeg synes forøvrig at britax TWE er mye verre å feste enn Aktasetet vårt hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:30   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vet du, seksåringen min kunne godt ha festet lillebror før han festet seg selv. Det er helt uproblematisk for vi kontrollerer alltid begge to uansett.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:33   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Uff, folk gjør så mye rart.

En unge jeg vet om, så jeg en dag med en stor plasterlapp i panna. Han kunne stolt fortelle at legen hadde "reparert" hodet hans... De hadde kjørt hjem også hadde bilen foran bråstoppet, og gutten som jo satt foran, uten sele og uten barnesete føyk jo i ruten... Jadda.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:16   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

En 1 åring i vår bhg. pleide å bli hentet og sitte i forsetet hjem, ufestet, evnt. på fanget til en som var med og hentet.
Jeg sa fra til bhg. første gang jeg så det, og de tok det opp med foreldrene. Til slutt fikk vi politiet til å komme, og de ble tatt, heldigvis. Etter det gikk de en stund, før gutten fikk et sete. Forovervendt som sådan, men han var i det minste festet.

Jeg synes vårt Britax Secura er mye enklere å feste selene på enn Akta setet vi hadde før, og det synes også både besteforeldre og onkel.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:30   #28
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum ...

Vi hadde en "festlig" episode i sommer. Vi måtte ta taxi da vi var på ferie. (Jada - her i Norge) Vi hadde bestilt barnestol til 3 åringen - og sjåføren så oppgitt på meg og sukket høylydt da jeg var så frekk å påpeke at han måtte feste setet fast i bilen. Han syns tydligvis at det var greit nok å la det stå løst i baksetet. Ungen var jo festet så hva var liksom problemet?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:55   #29
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da vi stoppet for å spise, etter å ha kjørt i 150 på motorveien i 3 timer, fortalte svigermor at hun hadde sittet med vesla på fanget i 2 timer, fordi stakkars jenta ikke fikk sove skikkelig i bilsetet.

Oj. Da tror jeg nesten jeg hadde drept damen.

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi hadde en "festlig" episode i sommer. Vi måtte ta taxi da vi var på ferie. (Jada - her i Norge) Vi hadde bestilt barnestol til 3 åringen - og sjåføren så oppgitt på meg og sukket høylydt da jeg var så frekk å påpeke at han måtte feste setet fast i bilen. Han syns tydligvis at det var greit nok å la det stå løst i baksetet. Ungen var jo festet så hva var liksom problemet?

What?!

Jeg har nesten (men bare nesten) sluttet å undre meg over hvor mange det er som rett og slett gir blaffen i å sikre ungene sine i bil. Politiet burde hatt kontroller ved barnehager rundt omkring - de hadde garantert fått huket tak i en drøss med "galninger".

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:08   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.072
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum ...

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi hadde en "festlig" episode i sommer. Vi måtte ta taxi da vi var på ferie. (Jada - her i Norge) Vi hadde bestilt barnestol til 3 åringen - og sjåføren så oppgitt på meg og sukket høylydt da jeg var så frekk å påpeke at han måtte feste setet fast i bilen. Han syns tydligvis at det var greit nok å la det stå løst i baksetet. Ungen var jo festet så hva var liksom problemet?

Denne krangelen har jeg også vært i, men på Kreta. Krangelen ble ganske heftig etterhvert på gresk/norsk/engelsk, og jeg endte opp med å forlange babysete isteden. For verken jeg eller taxisjåføren klarte å feste det forovervendte setet.

Taxisentralen i den lille byen husker oss enda, for sist gang pappa var der nede lurte de på om det stod bra til med barnebarna.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:57   #31
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Hva med å ha dem hengede etter på skateboard? Blir ikke så skittent i bilen da.

Milde måne. Folk gjør mye rart.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no