Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 22:18   #21
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hm. I hvilken forbindelse falt disse ordene? Og hvor gammelt er barnet?

Egentlig syns jeg begge deler er knekkende likegyldig. Sånt sier man bare ikke. Uansett. Fiskedasking er på sin plass, ja. Definitivt.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:34   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.139
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Eh ... situasjonen har litt å si. Jeg har sagt noe sånt når snuppa jubler når "mitt" fotballag scorer mot mannens favorittfotballag.

Men sånn generelt er det en ganske så hårreisende uttalelse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:42   #23
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Eh ... situasjonen har litt å si. Jeg har sagt noe sånt når snuppa jubler når "mitt" fotballag scorer mot mannens favorittfotballag.

Men sånn generelt er det en ganske så hårreisende uttalelse.

Hvis du sier det på tull, og både gjør det på en måte som ungene forstår og forklarer det etterpå, så blir det noe annet, det kan jeg være enig i. Men å si noe sånt i fullt alvor, det mener jeg det ikke finnes noen unnskyldninger for.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 22:56   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Egentlig syns jeg begge deler er knekkende likegyldig. Sånt sier man bare ikke. Uansett. Fiskedasking er på sin plass, ja. Definitivt.

Selvsagt har situasjonen noe å si. For alt jeg visste kunne dette vært sagt i spøk, eller faren være en overgriper.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:03   #25
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Jeg syns det er på grensen uansett, tror jeg. Som spøk er det greit, når man vet ungene tar sånt. Men i alvor tror jeg slike uttalelser skader barnet mer enn det gagner. Selv om faren eventuelt ikke er en særlig vennlig eller snill person.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:06   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Jeg syns det er på grensen uansett, tror jeg. Som spøk er det greit, når man vet ungene tar sånt. Men i alvor tror jeg slike uttalelser skader barnet mer enn det gagner. Selv om faren eventuelt ikke er en særlig vennlig eller snill person.

Ja, jeg er enig i at det er på grensen av det akseptable. Likevel skulle jeg gjerne visst mer om bakgrunnen for uttalelsen. Ting er ikke alltid slik vi tror, selv om det fins altfor mange teite foreldre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:19   #27
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, jeg er enig i at det er på grensen av det akseptable. Likevel skulle jeg gjerne visst mer om bakgrunnen for uttalelsen. Ting er ikke alltid slik vi tror, selv om det fins altfor mange teite foreldre.

Neida, jeg er enig i det, egentlig. Jeg må bare tenke meg om før jeg innser ting. Og jeg tenker høyt. Men det skal vanvittig gode grunner til for at jeg skal syns at noe slikt er akseptabelt.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 09:44   #28
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er ...

Uakseptabelt er ordet, med mindre det faktisk fantes en god grunn som vi ikke visste om. Hun kan ikke ha ment at hun var litt mer glad i barnet enn hun var i pappaen? Vi hadde nemlig nettopp en slik samtale på butikken: Mamma, er du mer glad i pappa enn du er i barna dine? Hahaha, nei, vennen min, jeg er mest glad i dere, vet du! Dere har jeg jo laget selv, pappa har jeg bare funnet et sted. Det skjønte de godt.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:09   #29
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tror jeg er litt mer glad i deg enn hva pappa er ...

Tja. Det kommer vel litt an på foranledningen også, som Safran er inne på.

Løsrevet virker utsagnet merkelig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no