Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Improvisert verktøy ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-09, 22:57   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tja, jeg tenkte mer sånn at "hvis man skal måtte gjøre det selv for at man ikke skal ruineres, OG det er så fordømt vanskelig...!! "

:sverger til Toyota:

Joa, men nok en gang, ikke en aktuell problemstilling for deg (eller meg).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:58   #22
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Patent patent patent.
Det må jo være andre som sliter med samme problemet vel.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:59   #23
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jada. Dette er forventet vedlikehold, og det tok mindre enn en halvtime - inkludert produksjon av verktøyet.

Blodig imponert!
:ta av hatten -smiley:
(Jeg kunne, muligens, på en god dag, ha fikset en tilsvarende dings (om jeg hadde vist hva en akkumulatorkule var, men jeg vet skammelig lite om bilmototrer), men min versjon hadde vært laget av tre, ikke metall, og det hadde aldri tatt så lite som en halvtime...)

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:59   #24
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Patent, patent, patent.
Det må jo være andre som sliter med samme problemet vel.

Sånn.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:00   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.



Jeg plagdes mer med det ypperste av bayersk ingeniørkunst - BMW 750 IA. Med en tolver under panseret er det fullt i motorrommet. HELT fullt. Hver gang jeg skiftet plugger hadde jeg skrubbsår opp til albuene. Og selv på en slik bil var det konstruksjonsfeil på motoren som bl a gjorde at jeg mistet 6 liter olje på mindre enn et halvt minutt, på Autobahn, i venstre felt, i 200 km/t. Da ble det litt hektisk en stund, ikke minst siden jeg tåkela hele området med blårøyk.

Jeg måtte lage nye motordeler selv for å omgå problemet. Men det hjemlet til gjengjeld innkjøp av en aldri så liten metalldreiebenk, så det var jo godt for noe.

Nå ville jeg ikke anbefalt noen å kjøpe bmw heller jeg da. Jeg liker ikke bmw.
Men det problemet med autobahn slipper du ihvertfall med franskmannen. Den er neppe i 200 kmt noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Blodig imponert!
:ta av hatten -smiley:
(Jeg kunne, muligens, på en god dag, ha fikset en tilsvarende dings (om jeg hadde vist hva en akkumulatorkule var, men jeg vet skammelig lite om bilmototrer), men min versjon hadde vært laget av tre, ikke metall, og det hadde aldri tatt så lite som en halvtime...)

Altså - jeg foretrekker at jeg kan plugge inn laptopen i bilen, så forteller den meg hvor det er vondt. Også er det greit nok å fikse. Det som er kjipere å fikse har man svenske verksteder til.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:39   #26
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg er imponert, virkelig!

Og glad jeg har en handymann av samme slaget her hjemme, dere er et kupp!

Samma her.

Men han har ikke fortalt meg hemmeligheten med en slik akku-kule

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:39   #27
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.


Men han har ikke fortalt meg hemmeligheten med en slik akku-kule

Ok. Listen very carefully, I shall say this only once:

Akkumulatorkula holder på oljetrykket som hydraulikkpumpa bygger opp, slik at ikke pumpa må dure og gå hele tiden. Oljetrykket holder i gang servo, bremser og fjæring. Ødelagt (flat) kule medfører større slitasje på pumpa og større belastning på hele systemet, fordi den ikke tar opp og jevner ut trykkpulser fra pumpa. Når det ikke er trykk på akkukula virker ikke bremsene hvis motoren (og dermed hydraulikkpumpa) stopper, og det kan jo også bli litt trist.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 22-11-09 kl 23:04.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:50   #28
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Altså - jeg foretrekker at jeg kan plugge inn laptopen i bilen, så forteller den meg hvor det er vondt. Også er det greit nok å fikse. Det som er kjipere å fikse har man svenske verksteder til.



Dream on. Alle mine biler i det siste har (hatt) OBD-II+, og det er nyttig med diagnose en gang i blant (jeg har seff interface til alle). Men det er laaaangt fra hele sannheten som kommer ut, og ofte er det fullstendig feil, eller bare følgefeil av det egentlige problemet. Og uansett må delen skiftes, det gjør dessverre ikke laptopen.

Defekt akkukule blir f eks ikke rapportert av diagnosesystemet. Men den er så enkel å oppdage at det ikke er nødvendig heller.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:00   #29
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Åh!

Har du bilde av Mauser full av oljeflekker også?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:37   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ok. Listen very carefully, I shall say this only once:

Akkumulatorkula holder på oljetrykket som hydraulikkpumpa bygger opp, slik at ikke pumpa må dure og gå hele tiden. Oljetrykket holder i gang servo, bremser og fjæring. Ødelagt (flat) kule medfører større slitasje på pumpa og større belastning på hele systemet, fordi den ikke tar opp og jevner ut trykkpulser fra pumpa. Når det ikke er trykk på akkukula virker ikke bremsene hvis motoren (og dermed hydraulikkpumpa) stopper, og det kan jo også bli litt trist.

Se, det skjønte jeg ALT av! :god på teori:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 11:54   #31
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Godt jobba da.

Det er veldig trangt i motorrommet på min Touran. Irriterende trangt.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:01   #32
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Imponert!

...


Sist redigert av Strutsen : 17-01-13 kl 21:39.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:03   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.347
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Jeg har endelig fått opp panseret til Ruby. :bidrar:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:20   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ok. Listen very carefully, I shall say this only once:

Akkumulatorkula holder på oljetrykket som hydraulikkpumpa bygger opp, slik at ikke pumpa må dure og gå hele tiden. Oljetrykket holder i gang servo, bremser og fjæring. Ødelagt (flat) kule medfører større slitasje på pumpa og større belastning på hele systemet, fordi den ikke tar opp og jevner ut trykkpulser fra pumpa. Når det ikke er trykk på akkukula virker ikke bremsene hvis motoren (og dermed hydraulikkpumpa) stopper, og det kan jo også bli litt trist.

Er det spesielt på franske biler at det er felles hydraulikksystem på alle hjul istedenfor tokretssystem sånn at man uansett kan bremse litt?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 12:23   #35
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

McGyver! Vår helt egen!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:34   #36
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det spesielt på franske biler at det er felles hydraulikksystem på alle hjul istedenfor tokretssystem sånn at man uansett kan bremse litt?

Man har da håndbremspedal som virker på forhjulene sånn at man uansett kan bremse litt. Og når f eks akkumulatorkula er ok kan man bremse mye, også når motoren er avslått.

Brekksladd blir ikke helt det samme, da.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 16:41   #37
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Imponerende!
Mannen plagdes også da han skulle bytte den grønne kula, vet ikke hvordan han løste det, men tror ikke han laga et nytt verktøy, nei.

Nesten litt trist for at XM'en ble solgt, finnes ikke bedre bil å kjøre!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 17:12   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Man har da håndbremspedal som virker på forhjulene sånn at man uansett kan bremse litt. Og når f eks akkumulatorkula er ok kan man bremse mye, også når motoren er avslått.

Brekksladd blir ikke helt det samme, da.

Men altså. Det skal da være tokretssystem som tar begge forhjul og ett bakhjul på begge? Sånn at hvis anlegget mister trykket så har man fortsatt brems på tre hjul via bremsepedalen også? Eller har jeg ikke peiling?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:05   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Nå er jeg på dypt vann, men er ikke denne trykk-greia her utenfor begge de systemene, da?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:41   #40
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Improvisert verktøy ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ok. Listen very carefully, I shall say this only once:

Akkumulatorkula holder på oljetrykket som hydraulikkpumpa bygger opp, slik at ikke pumpa må dure og gå hele tiden. Oljetrykket holder i gang servo, bremser og fjæring. Ødelagt (flat) kule medfører større slitasje på pumpa og større belastning på hele systemet, fordi den ikke tar opp og jevner ut trykkpulser fra pumpa. Når det ikke er trykk på akkukula virker ikke bremsene hvis motoren (og dermed hydraulikkpumpa) stopper, og det kan jo også bli litt trist.

Okay. Forsto faktisk forklaringen. *imponert*

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no