Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 22:32   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.222
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Åh så det er frekt å være ærlig?

Noen ganger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:32   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ingen har noe med å fortelle folk at de ikke liker navnevalgene deres (eller andre "estetiske" valg) uten å ha blitt eksplisitt spurt om hva de synes. De har sikkert valgt et navn de selv liker veldig godt, og da spiller det jo ingen rolle hva du synes om navnet. Den eneste effekten ved å fortelle folk slikt, er jo stort sett at de blir irriterte eller lei seg. Dessuten, som flere sier, så venner man seg ganske raskt til navn man ikke i utgangspunktet likte noe særlig.

Enig. Jeg synes forresten at navnet var fint jeg da.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:33   #23
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Åh så det er frekt å være ærlig?

Ja det kan det være, noe bør forbli usagt.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:34   #24
snurre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg gjorde det med en annen venninne engang. Eller kanskje ikke på samme måte da. Hun fant ut at jenta hennes skulle hete Emma, og da kunne jeg ikke dy meg. Jeg laget sånn "mongolyd" og slo hånden over brystet samtidig som jeg sa Eeeemmaaaa (Emma Hjort). Hun så litt rart på meg da.

Jeg er liksom bare sånn som ikke klarer å holde ting for meg selv. :skrape:

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:34   #25
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Ja det kan det være, noe bør forbli usagt.

Det er jeg helt uenig i. Måten man sier det på, kan man selvsagt vurdere av og til.

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:34   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Hvilket navn hun velger på sønnen sin er rett og slett ikke din bissniss. Jeg syns du skal holde munn, samme hvor gode venninner dere er. Om du ikke ville valgt det navnet har vel ingenting å si? Det er jo ikke ditt barn.

Hvis noen av mine venninner hadde ymtet frampå at de ikke ville kalt sitt barn det vi kalte vår hadde jeg blitt superirritert. Samme hvor "pent" man sier det. Hvilken intensjon har man bak en sånn uttalelse, liksom? Jeg hadde ikke skjønt relevansen engang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:35   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Åh så det er frekt å være ærlig?

Å være ærlig er ikke det samme som å måtte tømme ut og dele enhver tanke en får inni hodet sitt.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:35   #28
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Jeg gjorde det med en annen venninne engang. Eller kanskje ikke på samme måte da. Hun fant ut at jenta hennes skulle hete Emma, og da kunne jeg ikke dy meg. Jeg laget sånn "mongolyd" og slo hånden over brystet samtidig som jeg sa Eeeemmaaaa (Emma Hjort). Hun så litt rart på meg da.

Jeg er liksom bare sånn som ikke klarer å holde ting for meg selv. :skrape:

Nå lo jeg høyt og støyende. Selv jeg syntes du vær fæl nå.

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:35   #29
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Det er jeg helt uenig i. Måten man sier det på, kan man selvsagt vurdere av og til.

Man kan fort miste venner ved å si alt man har på hjertet.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004

Sist redigert av Solen : 19-12-06 kl 22:45.
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:44   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Det er noe i ordtaket "å tale er sølv, å tie er gull".

Det kan absolutt være frekt å prakke sin mening på andre dersom de ikke har spurt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:45   #31
snurre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Selv jeg syntes du vær fæl nå.

Det tror jeg faen ikke noe på.

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:46   #32
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Det tror jeg faen ikke noe på.

Det gikk fort over da.

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:46   #33
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Å velge navn på ungen sin er vanskelig, og man legger gjerne sjela si i å finne et navn man virkelig liker. Jeg hadde blitt blodig fornærma om noen hadde sagt noe om vårt navnevalg, og setter stor pris på at folk som har helt annen smak enn meg holder meningene sine for seg selv.

  Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:49   #34
snurre
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 17
snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Vi skulle egentlig ha dobbeltnavn på våres. Når noen gjorde meg oppmerksom på hvor teit det hørtes ut i sammen, fjernet jeg faktisk navn nummer to. Jeg hørte jo hvor teit det hørtes ut når personen fortalte meg hva som var teit.
Jeg ble ikke det minste sur.

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:50   #35
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Vi skulle egentlig ha dobbeltnavn på våres. Når noen gjorde meg oppmerksom på hvor teit det hørtes ut i sammen, fjernet jeg faktisk navn nummer to. Jeg hørte jo hvor teit det hørtes ut når personen fortalte meg hva som var teit.
Jeg ble ikke det minste sur.

Nå er ikke alle som deg da, og det må tas hensyn til.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:51   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg synes ikke navnet var fint, og om det hadde vært min beste beste venninne så hadde jeg nok sagt noe. F.eks.: a la "vil du kalle han det da?"- " jeg synes ikke det klinger så bra med deres navn" ..osv.

Min venninne var åpen mot meg når jeg lurte på navn, og jeg satte pris på hennes innspill. Vi har en tone i vårt vennskap som gjøre at det går an å være ærlige uten å være sårende...Så det kommer nok an på hvordan deres forhold er tenker jeg, om dere har for vane å være ærlige.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:51   #37
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Syns absolutt ikke at du skal si noe. Christer er jo et fint navn. Hvis hun spør deg om din mening så kan du jo antyde at du ikke syns noe om navnet, men spør hun ikke så bør du ikke si noe.

Leander derimot gir meg dårlige assosiasjoner. Jeg hadde en lærer på ungdomsskolen som hadde det som etternavn..... En lærer som moren min kjempet for at broren min skulle slippe å få etter erfaringene med meg.... Broren min måtte bytte klasse, men det er en annen historie....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:19   #38
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Så sant hun ikke spør om din mening så synes jeg du ikke skal si noen ting, en trenger ikke si meningen sin om alt, i allefall ikke hvis en ikke blir spurt om det.
Synes navnet var ganske fint jeg, Christer er et navn vi kunne valgt selv, Leander er et ganske ukjent navn for meg, har lest om flere som heter det, men kjenner ingen personlig med det navnet.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:58   #39
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Folk velger da navn de selv ønsker til barnet sitt.
Liker man det ikke kan man holde det for seg selv.
Du kan jo tenke på det så mye du vil og irritere deg grønn.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 00:08   #40
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Det er ingen grunn til å være ærlig for en hver pris.
Om hun spør kan du jo si at det ikke er et navn du ville valgt, men å si at du synes navnevalget hennes er harry er unødvendig.
Ellers ville jeg ha latt være å si noe!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no