Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 21:01   #21
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Har funnet billetter til ca 15 000,- pr pers t\r Oslo - Sydney - Rarotonga - LA - Oslo. Søker man gjennom de søkemotorene blir prisene helt ville.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:04   #22
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Har funnet billetter til ca 15 000,- pr pers t\r Oslo - Sydney - Rarotonga - LA - Oslo. Søker man gjennom de søkemotorene blir prisene helt ville.

He he, ja første prisen jeg fikk opp var på herlige 250 000.
Hvor finner man de trivelige prisene da?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:04   #23
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Hvordan søkte du på priser hvis du ikke bruker søkemotorer? :nysgjerrig:

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:08   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Høres ut som en strålende tur! Et familiemedlem bodde der en lang periode, og hadde det flott. Det er relativt dyrt å leve der siden alt importeres, men for dere er det jo "bare" en måned?

Vi har tenkt på noe lignende, så jeg følger ivrig med.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:14   #25
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

På de ulike flyselskapene vel? Tenke ettappevis og søke på den måten. Ethiad Airways for eksempel er ute nå med kampanje til Australia fra Oslo. 7200.- den billigste avgangen. Det er ikke aktuellt for oss før om et år så vi kan ikke bestille på det tilbudet, men det er jo plenty andre selskaper og tilbud å benytte seg av. Man må være fleksibel i forhold til når man vil reise selvfølgelig da. Fra Sydney og ut til Rarotonga ligger prisene på ca 4-5000,- t\r Sydney. Noe av det samme til LA på hjemturen. Kan godt være at vi ender opp med å kjøpe jorden rundt-billett men det får tiden vise.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:15   #26
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Av ren nysgjerrighet sjekket jeg litt priser på flybilletter, og holdt på å ramle av stolen. Billigste alternativ jeg fant for 2 voksne og 3 barn var 170 000. Koster det virkelig så mye for å fly rundt jorda, eller er det mulig å få disse bilettene betydelig billigere noe sted?

Det vil jeg så absolutt tro. Bilettene til den delen av Stillehavet jeg har besøkt en del ganger, ligger for tiden på rundt 18-20000 for en voksen tur/retur via Singapore. Nå er det litt nærmere enn Rarotonga, men jeg tror ikke det blir veldig mye dyrere likevel. Hvor søkte du?

Edit: *må huske å lese lese hele tråden først*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:18   #27
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det vil jeg så absolutt tro. Bilettene til den delen av Stillehavet jeg har besøkt en del ganger, ligger for tiden på rundt 18-20000 for en voksen tur/retur via Singapore. Nå er det litt nærmere enn Rarotonga, men jeg tror ikke det blir veldig mye dyrere likevel. Hvor søkte du?

Mitt første søk gjorde jeg på gotogate. Så her er ett tips; Skal man ut å fly er det langt fra sikkert at de såkalt billige søkemotorene er billigst. Sånn om man skulle være flybillettnovise som meg, og har tro på at det enkle ofte er det beste, mener jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:22   #28
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Mitt første søk gjorde jeg på gotogate. Så her er ett tips; Skal man ut å fly er det langt fra sikkert at de såkalt billige søkemotorene er billigst. Sånn om man skulle være flybillettnovise som meg, og har tro på at det enkle ofte er det beste, mener jeg.

Da jeg reiste til Stillehavet første gang på 90-tallet, ringte jeg først til et anerkjent reisebyrå som hevdet at den billigste måten å komme dit jeg skulle på, var å kjøpe to jorda rundt-biletter til 120000 kroner. Jeg endte opp med en bilett til 12000, kjøpt hos Flyspesialisten, tror jeg det var.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:42   #29
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Vår lille MIni blir forresten dratt med land og strand rundt. I påska i fjor var vi i Karibien, og 12 timers flyreise var null problem. Er fullstendig klar over at Stillehavet er en mye lengre reise, men jeg tror at om man innstiller seg på at selve transportetappen må være på barnas premisser er mye gjort. Jeg legger f.eks en del arbeid i å pakke en bag for min MIni med det hun måtte trenge av leker, snacks, underholdning og spill for at reisetiden ikke skal virke så lang.

I Dagbladet i fjor var det en artikkel om en familie som reiser mye med barn, du kan kanskje få noen tips fra artikkelen eller bloggen deres http://www.dagbladet.no/2011/04/09/t...eise/15744752/

__________________
2006 - 2012 - 2012

Sist redigert av Palmen : 08-01-12 kl 11:54.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:05   #30
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Vi var på Rarotonga i juli/aug i fjor (18 dg) i forbindelse med flytting til Australia. Vi fløy via LA og var tre dager der før vi reiste videre. Det var veldig greit med et stop i LA og jentene våre 3 og 5 år da fikk med seg det fineste landet av dem alle, Disneyland

Rarotonga var bra, men det kommer jo litt ann på hva man har sett og opplevd tidligere. Vi har reist mye og synes vel strendene kunne vært enda finere og gjerne litt mindre av sjøpølser... Det er lite å finne på hvis været er dårlig, men sånn er det jo gjerne. Et must er lagunen på Aitutaki, dyrt, men vel verdt pengene synes vi. Der er det kritthvite, finkornede strender og virkelig et stillehavsparadis.

Da vi flyttet hjem fra Australia hadde vi noen dager i Singapore og det anbefales å ta stopover når man drar med små barn.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe. Litt info om Rarotonga her på reisebloggen vår:

http://reiserjordenrundt.blogspot.co...vsparadis.html

http://reiserjordenrundt.blogspot.co.../aitutaki.html

http://reiserjordenrundt.blogspot.co...rarotonga.html

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:14   #31
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Sjøpølser!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:04   #32
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.323
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Vi betaler ca 11000 per pers men vi skal til et sted med flere avganger. Var mulig å få det ned i 9500 per pers men avsto grunnet at vi ønsket anerkjente selskaper. Vi søkte på billetter over lang tid og prisen varierer mye fra uke til uke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 01:06   #33
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rarotonga Stillehavet - for lang reise for barn?

Sigerer mamsen når det gjelder både sjøpølser, stopovers og Aitutaki. Vi trivdes nok enda bedre på Fiji. Men det er vakkert og eksotisk, og dere kommer til å få en fantastisk opplevelse! :unnelig:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no