Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvordan uttaler du ditt navn på engelsk?
Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som i Norge når jeg snakker engelsk 17 12,98%
Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk 39 29,77%
Mitt navn finnes på engelsk og det uttales helt likt på engelsk og norsk 5 3,82%
Mitt navn finnes ikke på engelsk, men jeg uttaler det på engelsk måte 20 15,27%
Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk måte 49 37,40%
Dustepoll! 1 0,76%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-09, 18:57   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Jeg uttaler det som på norsk, men siden ett av navnene er et navn som finnes på engelsk, ber jeg dem bruke det ene og da med engelsk uttale hvis de sliter for mye.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:02   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler navnet som en variant som finnes på engelsk for at praten skal gli enklere og at man ikke trenger å si navnet flere ganger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:03   #23
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Navnet mitt er opprinnelig engelsk og jeg uttaler det nok gjerne på engelsk om jeg presenterer meg ja. Det ville nok ikke vært helt den store forskjellen om jeg uttalte det på norsk heller.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:09   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Navnet mitt finnes på engelsk og uttales omtrent helt likt.

Har også bevisst valgt ganske internasjonale navn på begge guttene, har selv bodd i utlandet i mange år og håper guttene får samme erfaring i løpet av oppveksten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:20   #25
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn kan strengt tatt uttales på engelsk, men det er særnorsk og høres vilt merkelig ut slik engelskmennene uttaler det. (Ikke sant, Inagh? )

  Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:22   #26
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes på engelsk, og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:24   #27
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk

Det finnes på spansk også så når jeg føler meg fyrrig uttaler jeg det på den måten.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:26   #28
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes på engelsk, og jeg har amerikanske slektninger, så jeg har vært vant til å høre navnet med engelsk uttale siden jeg var liten, så jeg presenterer meg med engelsk schwung.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 19:50   #29
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Mitt navn finnes på engelsk, og jeg har amerikanske slektninger, så jeg har vært vant til å høre navnet med engelsk uttale siden jeg var liten, så jeg presenterer meg med engelsk schwung.

Navnet ditt er jo så fint på begge språk også.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:04   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Gunhild funker i grunn ganske dårlig på engelsk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:06   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som på norsk. De engelskspråklige er raske til å "englifisere" det uansett da, men jeg synes ikke det føles naturlig å introdusere meg selv med engelsk uttale.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:13   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som på norsk. De engelskspråklige er raske til å "englifisere" det uansett da, men jeg synes ikke det føles naturlig å introdusere meg selv med engelsk uttale.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:13   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Jeg har et fornavn som ikke finnes på engelsk, det er ganske ukomplisert å si det på norsk. Men etternavnet er et ord på engelsk, men med helt ulik uttale. Hvis jeg presenterer meg sier jeg hele navnet på norsk, men om de f.eks. skal ha min epostadresse som er fornavn.etternavn så sier jeg den engelske versjonen med det samme, da blir det aldri feil.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:28   #34
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Med a på slutten, grunnet at de ikke er særlig flink med e-endelser.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:31   #35
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Da jeg bodde i USA brukte jeg bare ett av fornavnene. Og da ble det som med Sitronen - at jeg satte a i stedet for e på slutten. Så egentlig fikk jeg et helt nytt navn.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:32   #36
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Det der synes jeg er så vanskelig. Den engelske varianten av navnet mitt slutter på -ah, mens mitt slutter på -e. Den engelske siden av familien kaller meg til og med -ah, men jeg synes det er så sært å presentere meg med et navn som ikke er mitt, så det blir til at jeg bruker den norske varianten med norsk uttale. Tror jeg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:35   #37
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Første navnet mitt er det ikke mulig å si med engelsk uttale.
Det andre finnes på engelsk også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:04   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes ikke på noe annet enn Norsk og Tysk vil jeg tro (og Fulani ) Jeg kan vel ikke si at jeg uttaler det veldig engelsk, men jeg bytter tonem.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:04   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Mitt navn finnes ikke på engelsk, og jeg prøver ikke uttale det på englandsk heller.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:26   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?

Hvis jeg sier navnet mitt på norsk til en engelsktalende, får jeg bare "what" i respons. Så jeg forengelsker det ja.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no