Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker om sorg og barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 23:51   #21
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker om sorg og barn

Jeg skrev bachelor oppgave om barn og sorg, psykiske vansker, forebygging osv, og fikk anbefalt en bok i fohold til barn og skilsmisser som jeg syns var veldig fin. Den heter Even og skilsmissen, er skrevet av Kirsti R. Haaland og Inger Landsem og er utgitt på universitetsforlaget.

http://www.inger-landsem.no/even_skilsmissen.htm
Det er en stund siden den ble gitt ut, men det ser ut for at det går an å bestille den direkte fra Inger Landsem.

For mange barn er skilsmisse en stor sorg og slett ikke enkel å håndtere.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:53   #22
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker om sorg og barn

Jeg vil komme med en advarsel når det gjelder bøker OM døden til barn. Bøker som beskriver døden som søvn, bør unngås.

F.eks så beskrives det i en av bøkene om Karsten og Petra at Petras pappa ligger under jorda og sove.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 23:56   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker om sorg og barn

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg vil komme med en advarsel når det gjelder bøker OM døden til barn. Bøker som beskriver døden som søvn, bør unngås.

F.eks så beskrives det i en av bøkene om Karsten og Petra at Petras pappa ligger under jorda og sove.

Dette er jeg enig i. En av lærerne til yngste sønnen min fortalte (når han gikk i første klasse) at når folk døde kom Gud hjem til dem og hentet dem om natten når de sov. Resultatet var at gutten nektet å legge seg å sove, han var redd for at Gud kom og hentet ham.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 00:03   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker om sorg og barn

Dette med barn og død var forresten oppe i tv-programmet "Kos og kaos" på NRK her forleden. http://www.nrk.no/programmer/tv/kos_og_kaos/1.3361952

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 08:53   #25
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker om sorg og barn

Som nevn er Farvel, Rune også en nydelig bok. Vi fikk både den og Sommerlandet da fetteren vår døde. (Søsteren min var bare tre, så hun husker veldig lite av det.) Den dag i dag kan vi ikke lese den boken uten å gråte, men det er en nydelig bok...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no