Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 13:48   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Pierre Robert. Og de tror jeg at jeg skal benytte meg av i år også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:49   #22
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

PR?

Pierre Robert, var litt lat

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:49   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.449
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Det virker som de fleste produsentene ser på genserne som undertrøyer, men det virker på meg som at de aller fleste bruker det som genser. Vi har ofte tatt en kul t-skjorte over, bare sånn for variasjonens skyld.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:51   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det virker som de fleste produsentene ser på genserne som undertrøyer, men det virker på meg som at de aller fleste bruker det som genser. Vi har ofte tatt en kul t-skjorte over, bare sånn for variasjonens skyld.

Ditto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:56   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Vi bruker de som vanlige gensere ja. Eller om gutta vil ha en t-skjorte over noe de vanligvis vil. Da sparer man ullgenseren litt også
Favoritten til storebror er ull/silke genseren fra Nøstebarn og den er desidert tynnest

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:00   #26
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Vi bruker også ofte de tynne ulltrøyene med t-skjorte over.

I fjor kjøpte jeg noen fine mellomtykke ullgensere på bennetton, jeg tror de går høyt i størrelsene.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:02   #27
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Jeg bruker de som undertøy jeg. Eller som deg, med en kul T-skjorte over.

Jeg har også kjøpt noen kortermede ull/silke trøyer i hvitt fra nøstebarn og de er nesten det mest geniale på ulltøyfronten da de ikke blir for varme med en genser over og kan skjules fint under vanlig tøy.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:07   #28
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Vi bruker det som en vanlig genser, ofte med en t-skjorte over. Midt på vinteren har vi tynn ullgenser + tykk ullgenser (naturbarnehage).

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:08   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Jeg ser også på ulltøy som undertøy, men det blir vel ofte til at ungene går rundt i dette undertøyet i barnehagen.

Jeg er på utkikk etter en kortermet kjole/tunika som kan passe til å ha utenpå for storesøster på 7. Så kan hun få gå i ulltøy de kaldeste dagene uten tykke bukser i tillegg under vinterklærne, men uten å se ut som hun er på hyttetur.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:11   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.449
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Mitt inntrykk er at de aller fleste barn blir for varme om de har noe mer enn en t-skjorte over ullgenseren, men har selvfølgelig en ekstra genser eller jakke over dette, under dressen, når de er ute.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:22   #31
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Det er så greit med jenter, for de kan bare bruke et lite skjørt eller en tynn kortermet tunika over ulltøyet. Gutter går liksom bare i longs og genseren. Vi bruker av og til noen litt store t-skjorter over, men liker best når jeg får ullklær som ser ut som klær og ikke undertøy. Så fort det er noe bomull på utsiden så er sjansen for at barnehagen glemmer å ta det av før de går ut stor. Jeg vil ha ull fra innerst til ytterst når de er ute. Pierre Robert genserene liker jeg, for de er litt sidere over rompa, men longsene blir fort slitt, så de må vi ha dobbelt så mange av.

mkj: Janus har noen fine ullfrotte skjørt nå i høst, eller så bruker jeg ofte de veldig tynne billige sommerkjolene fra H&M som er uten ermer utenpå til jentene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:26   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Jeg kjenner at siste dagers klessøking på nett har fått meg irritert. Hvorfor tror de fleste produsenter at barn skal være voksne og at de ikke fryser etter str 140? Og mange av dem som bruker 140 er jo fra sju år, og definitivt barn. Ja, det var det jeg ville si.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:28   #33
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg kjenner at siste dagers klessøking på nett har fått meg irritert. Hvorfor tror de fleste produsenter at barn skal være voksne og at de ikke fryser etter str 140? Og mange av dem som bruker 140 er jo fra sju år, og definitivt barn. Ja, det var det jeg ville si.



Gutta her bruker mye ull om vinteren, mest fra Janus - det brune Ridder Slitesterksettet som kom i fjor er nydelig! Det går opp til str. 140, så sjuåringen får et sett i år også, det nye blå settet som kom nettopp har vi også kjøpt. Lekkert, men kanskje litt kjedelig farge.
Det er verre med tiåringen som er lang for alderen, men fant Janus Regnbueull hos Krabaten i str. 160, så det har han fått. Pierre Robert har lekre farger, så har handlet litt av det også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:30   #34
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Det er bare så syndt at det ble som det ble med Krokofanten så de sluttet. Der fikk vi gjennom til slutt så de laget opp til størrelse 150 i både ull "joggebukser" og fine gensere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:32   #35
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er bare så syndt at det ble som det ble med Krokofanten så de sluttet. Der fikk vi gjennom til slutt så de laget opp til størrelse 150 i både ull "joggebukser" og fine gensere.

Veldig synd! De hadde jo så mye fint

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:32   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.449
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Krokofanten hadde mye fint! Glitterbarnet elsket stripejakka derifra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:59   #37
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Janus har til og med str 170 ihvertfall, og har egne ungdomskolleksjoner, selv om de er grusomt kort i bena i de større størrelsene synes jeg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:05   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Hva med HH og Devold sitt tøy da:

Dette er Superundertøy da, med mest ull. Men det er beregnet for bruk helt ned i 30 minus, synes jeg å erindre det sto på pakningen. Dette selger de på Obs! nå. Fargen er skikkelig fin.


Devold, ok.. de er ikke spesielt spenstig, men de har fin kvalitet

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:08   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.449
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Ja, har hatt endel av de to også! Jeg liker de godt, siden jeg ikke fisker ull innpå kropppen. Glitterbarnet syns særlig Devold er for trangt i halsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:23   #40
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Fint, fargerikt ulltøy til store barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, Pierre Robert har fått mye fint! Veldig praktisk at man kan kjøpe det på supern også. Finnes det noe ulltøy som ikke *alle* har, egentlig?



Fikk ikke inn bilde men Norrbaggen.se har et fint sett fra Ticket to Heaven jakke/bukse i tynn merionoull som går opp til 128 i str.Det er ikke smått i str. Hun yter god service

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no