Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Norges vakreste hjem

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 21:10   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Typisk BoligPluss. Det er jo den stilen de kan, tror jeg. Og har da også lesere deretter. Og hvis de har nominert seg selv, så sier det seg jo litt selv at stilene blir like.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:18   #22
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg syns den stilen er ganske sjarmerende, men det kunne gjerne vært litt mer variasjon. Som sagt tidligere så ser det ut som alle bildene kommer fra samme huset.
Jeg skulle gjerne sett en strammere stil med litt fargerike detaljer, det er iallfall noe slikt jeg ser for meg i det nye huset. Om jeg får det slik er en annen sak, jeg er fryktelig dårlig på interiør.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:20   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg liker stilen, men med litt mindre dill. Er enig at det var veldig lite variasjon.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:21   #24
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg mente ikke å disse stilen egentlig, selv om det ikke er meg. Det er mer oppgitthet over at alt er så likt og at det er så lite nytt å hente i magasiner som er ment som inspirasjon.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:28   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg synes at det er flotte hjem bevares, men ikke helt 'meg' - og jeg er helt enig i at det kunne vært mer variasjon. Men det er vel et 'sånt' magasin, det finnes heldigvis mange andre gode blader for oss andre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:30   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg mente ikke å disse stilen egentlig, selv om det ikke er meg. Det er mer oppgitthet over at alt er så likt og at det er så lite nytt å hente i magasiner som er ment som inspirasjon.

Jeg er veldig enig med deg. Man blir jo helt snøblind av å lese interiørblogger og de fleste interiørmagasiner.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:31   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Når det er sagt så er det mye likt i enkelte andre blader. Masse Arne Jacobsen og andre 'klassikere' som går igjen, hvitmalte vegger, 'funkishus' osv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:33   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Bladene har liksom spesialisert seg på sine stiler. Det er litt kjedelig. Jeg vil liksom se mye uten å blakke meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:39   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Bladene har liksom spesialisert seg på sine stiler. Det er litt kjedelig. Jeg vil liksom se mye uten å blakke meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:41   #30
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg er fremdeles sur over bildene fra vinnerhuset i Vakre Hjem og Interiør. Der så alle bildene ut som de hadde fått strødd en pose mel over seg, ikke akkurat inspirerende vil jeg påstå.

Ikke alt blir pent med et lag hvitmaling. Jeg liker shabby chic stilen, uten shabby!

Her var det jo faktisk ganske mye ok, men likt, javisst.

Enig,det var virkelig ikke pent.Alt var helt hvitt.

Ellers liker jeg veldig godt stilen i de 10 hjemme som var med,men enig i at det blir mye likt.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 22:59   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Bildene så jo ut til å være fra samme hus.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:00   #32
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Er utrolig lei den stilen. Det blir for søtt og romantisk for meg. Og hva er det med disse bokstavene egenlig? Hvis jeg en sjelden gang kjøper et interiørblad, kjøper jeg alltid utenlandske. Litt mer variasjon og spenning.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:00   #33
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bildene så jo ut til å være fra samme hus.

Ja, ikke sant.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:43   #34
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Typisk BoligPluss. Det er jo den stilen de kan, tror jeg. Og har da også lesere deretter. Og hvis de har nominert seg selv, så sier det seg jo litt selv at stilene blir like.

Det var min første tanke også.

De fleste interiørbladene dyrker jo en stil og har lesere som også liker denne stilen og har det slik hjemme hos seg. Så når de arrangerer en slik konkurranse er det jo egentlig "Norges vakreste shabby-chick-fransk-landlig-overlessede hjem" de kårer.
Jeg er ikke noen fan av stilen jeg heller. Det merkligste med denne stilen, i mine øyne, at store deler av det de fyller hjemmet sitt med ikke har noen funksjon. Det er bare funksjonsløs "husafyll", og det ser jeg virkelig ikke poenget med :funksjonalist:

De hardbarka minimalistene med betongbad og skulpturelle møbler, eller de med amerikansk "klassisk" stil, leser nok andre interiørblader og har ikke fått med seg konkurransen vil jeg tro.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 12:42   #35
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg leser ikke så mye boligblader og visste ikke at hvert blad heller mot sin egen stil. Det er da merkelig? Hva når en stil blir ut? Skifter de da? Skal de ikke være litt banebrytende, la oss nordmenn få med oss hva som skjer på boligfronten rundt om i verden?

Shabby chic er vel ikke in i så mange andre land, er det det?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:03   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg leser ikke så mye boligblader og visste ikke at hvert blad heller mot sin egen stil. Det er da merkelig? Hva når en stil blir ut? Skifter de da? Skal de ikke være litt banebrytende, la oss nordmenn få med oss hva som skjer på boligfronten rundt om i verden?

Shabby chic er vel ikke in i så mange andre land, er det det?

Rendyrket shabby chic er vel ikke "in" lengre, men de som elsket den stilen endrer vel ikke smak totalt fordi, de bare modererer, trekker fra og legger til nye elementer (og de er det jo mange av i den stilen )

Slik jeg oppfatter det følger magasinene trendene, men de holder seg innenfor sin stilart.
Det samme gjelder jo for de andre interiørmagasinene. "BoBedre" viste for noen år siden sin skandinavisk funksjonalisme/minimalisme-stil med mye metalliske innslag da det var trenden. Nå er de helt på ull/naturstilen med en palet i camel/petrol/rustrødt.
De viser hjem som har dette i kombinasjon med særlig skandinaviske "designklassikere", store rene flater, lite nipsnaps. "Bolig Pluss", "Maison" og lignende viser samme trender, men tilpasset den stilen de konsentrer bladet rundt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:06   #37
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg liker den stilen veldig godt hvis det ikke blir for hvitt og sterilt. Det ser så hjemmekoselig, romantisk og tilfeldig ut.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:14   #38
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Dette krever en ny tråd: "hvem har Foreldreportalens vakreste hjem".

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:21   #39
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Blir litt sånn Peppes Pizza var for noen år siden. Fyller opp lokalet med masse gammalt nips som liksom skal gjøre det autentisk og koselig. Sikkert et helvete å holde alt støvfritt og reint, syltetøyflekker og smør. Det var en grunn til at 50-tallet kom.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:22   #40
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Snøblind ja, det var ordet. Jeg har vel en litt sånn praktisk-romantisk stil selv, selv om den er kraftig kuet av kompromissmøbler kjøpt på studentbudsjett akkurat nå. Jeg kunne godt bodd på en svensk herregård eller i et georgiansk hus i England eller et norsk sveitserhus med tilhørende møblement, men ser for meg at det blir litt upraktisk i lengden ... Følgelig blir det litt sånn 1800-tall møter 2010 i 70-tallshus med innslag av IKEA og loppemarked, så det er ganske langt fra shabby chick likevel.

Jeg er enig i at de fleste interørmagasiner er temmelig enspora, og synes fort det blir for mye i enten den ene eller andre retningen. Jeg kjøper et blad nå og da, men det går lenge mellom hver gang - de blir for kjedelige. Som de "vakre hjemmene" i denne konkurransen.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no