Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

«Kan du nordnorsk?»-quizen!

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 10:02   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

9 av 10 riktige. Jeg er nordlenning, den måten å veie fisk på må være helt lokal.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:08   #22
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

9 av 10 her også!

Men dette var jaggu meg mange rare ord og uttrykk. Ikke mange jeg bruker i det daglige nei.

Men vet der hva "kopptua" er for noe da? :spinner videre på quizen:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:31   #23
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.805
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men vet der hva "kopptua" er for noe da? :spinner videre på quizen:

Men jeg visste det ikke før jeg ble sammen med en trønder nei, på østlandet er ei tue noe helt annet enn hva det er her.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:49   #24
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

9 av 10. Æ e norlenning, men æ e ikke fra Bø, så æ ana ikke ka de mein når de si "halvt firhuinner". Her vei vi fisken på vekta, og si det det står.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:51   #25
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

9 av 10. Og jeg er nordlending. Men jeg gjetta stort sett vilt, da; hadde ikke hørt mange av uttrykkene før. Men alle væruttrykkene var jo greie å gjette på, i hvert fall.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:56   #26
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Du fikk 10 rette av 10 mulige, Du e nordlænning!!!!!!!!!

Jeg er gift med en vesteråling, det hjelper. Dessuten heter det da jåsspotet, ikke jåsshest!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:11   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Fikk 10/10. Ikke alle uttrykk jeg kjente fra dagligtalen, men en del var jo bare å ressonere seg fram til.

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Dessuten heter det da jåsspotet, ikke jåsshest!

Det heter jåsdaill!

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.


Men vet der hva "kopptua" er for noe da? :spinner videre på quizen:

Joda. Har kopptua henganes på vasken på kjøkkenet.

Enn mauken, noen som vet hva det er?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:13   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

7 av 10 riktige. Mye gjetting. Moren min er nordnorsk, da.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:37   #29
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Mauken, er ikke det stillongs?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:45   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Mauken, er ikke det stillongs?

Nei...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:54   #31
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

8 av 10. Ganske bra.

Bodde i Troms et halvt år. Fikk nok med meg litt da.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:08   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

10 av 10 Men det var et par jeg ikke hadde hørt før, tiltross for at jeg er fra Vesterålen

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:14   #33
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

9n av 10.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:19   #34
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

"Du fikk 10 rette av 10 mulige, Du e nordlænning!!!!!!!!!"

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:20   #35
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Jeg er fra Vesterålen (hvor feks Bø er), men det var flere av uttrykkene jeg måtte gjette.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:32   #36
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du nordnorsk Quizen!

Du fikk 8 rette av 10 mulige, Ganske bra

Fleste av utrykkene var nå vel fra vesterålen?

jeg skjønnte ikke et kvekk egentlig . Så gjettet bare.
Noe av de kan jo være her fra men så er ikke j her fra og skjønner ikke halvparten når gamle folk snakker ... Hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:40   #37
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Jeg er finnmarking og fikk 10/10. Måtte gjette på et par av utrykkene.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Enn mauken, noen som vet hva det er?

Mener å ha hørt det ordet i forbindelse med koking av fisk?

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:42   #38
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Et av mine favorittuttrykk hjemmefra er "An bynn å lian utpå kvellinga og karan de e drien" .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:35   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Kan du nordnorsk?»-quizen!

Mauk eller mauken = gylf/smekk

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:52   #40
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Kan du nordnorsk Quizen!

Du fikk 5 rette av 10 mulige, Du er vel søring
Total gjetting på mange av de.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no