Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overdriver foreldrene? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 15:41   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er vel ikke der problemet lå heller.

Var det ikke "nærkontakten" som ikke ble godtatt, eller har jeg lest feil?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:41   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Da jeg gikk på daghjem (som det het da) var vi besøk på gården hos en av "tantene". Der ble jeg sparket i magen av en hest. Det var for øvrig min egen feil, for vi hadde to sekunder tidligere fått streng beskjed om ikke å gå bak hesten. I dag hadde det nok blitt sak av det både her og der, men da var det bare "ja, ja, det gikk jo bra" og så glemte vi hele saken, alle mann.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:43   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Unger har godt av å komme i kontakt med dyr.


...men kanskje på andre måter enn at en toåring blir bitt? Og det skal egentlig ikke være dyr i barnehager, med mindre man vet om det på forhånd som f.eks. i gårdsbarnehager. Dette har jeg sjekket litt på grunn av at jeg har en allergisk gutt, som faktisk måtte slutte i familiebarnehagen han gikk i på grunn av at de skaffet seg burfugler og ikke ville flytte dem ut av barnehagens lokaler. Det var "gøy for barna" med fugl, men vårt barn ble syk av det. Sånt skal jo egentlig ikke gå an, men vi mistet uansett lysten til å ha gutten vår der, og fant en ny og bedre barnehage.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Var det ikke "nærkontakten" som ikke ble godtatt, eller har jeg lest feil?

Sitat:

Nå vil de ha informasjon hver gang barnehagen skal ha dyrebesøk, skriver Agderposten. [...]
Foreldrene synes imidlertid ikke episoden var særlig artig, og krever i et brev til Fylkeslegen at barnehagen må ha bedre retningslinjer for dyremøter.

Sier ingenting om at de ikke skal få møte dyr, bare at de må ha bedre retningslinjer for hvordan de gjør det.

Her er link til Agderposten med litt mer utfyllende info, forresten.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-11-06 kl 15:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:57   #25
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Foreldrene overdriver, og VG har jeg mistet respekten for for lengst. Det er visst ikke grenser for hva de syns kvalifiserer til spalteplass.

Signerer.

Ellers kan jeg se at det er problemer med dyr i barnehagen der barn er allergisk. Men dette bør barnehagen vite om på forhånd, så derfor tar jeg det for gitt at de ikke tar med dyr. Er det derimot ingen allergiske barn ser jeg ikke noe problem med å ha med dyr i en barnehage. Jeg trenger iallefall ikke å vite på forhånd om mitt barn skal klappe en kanin en dag. Er barnet redd for dyr vil jeg tro det trekker seg unna og ikke deltar i "aktiviteten".

Jeg hadde ikke likt om mitt barn ble bitt i fingeren av noe som helst dyr eller menneske, men jeg ville ikke tatt på vei for det. Det viktigste ville vært hvordan personalet håndterte situasjonen i etterkant. I stedet for å kontakte fylkeslegen ville jeg aller først spurt personalet hva som skjedde i forkant av bittet, hvordan mitt barn hadde oppført seg og kanskje fremprovosert hendelsen etc.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:00   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg hadde ikke likt om mitt barn ble bitt i fingeren av noe som helst dyr eller menneske, men jeg ville ikke tatt på vei for det. Det viktigste ville vært hvordan personalet håndterte situasjonen i etterkant.

Akkurat. Helt enig!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:04   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.213
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Dette fikk meg til å tenke på den tråden om "barnehagebarn med på jakt".

Høres ut som en stor overdrivelse ja.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 18:56   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.824
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Det er mulig jeg er sær, men jeg syns faktisk vel så synd på rotta...

Ei rotte, tatt med i en barnehage, hvor ørti unger vil bort og titte, er sikkert både stressa og redd.
Når en liten tass da stikker fingeren inn til dyret, er det en naturlig reaksjon å bite - angrep er det beste forsvar.

Ellers vil jeg si at jeg syns det faktisk var ganske uansvarlig gjort av de barnehageansatte at dette kunne skje.
Er det slik at de tar med den stakkars rotta i barnehagen, bør det være deres ansvar til en hver tid å passe på at barna ikke stikker fingre inn til den.

Jeg syns foreldrene kanskje overdriver litt i reaksjonen sin. Hadde dette skjed den av guttene mine, hadde jeg tatt det opp med de ansatte på avdelingen, fortalt dem at jeg ikke syntes om at de ikke passet bra nok på barnet mitt - og så hadde jeg latt det være med det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 02-11-06 kl 21:10.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:09   #29
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Som rotteelsker så synes jeg ikke rotten hadde noe i barnehagen å gjøre av hensyn til rotten. Når først rotten var i barnehagen så synes jeg de ansatte har et ansvar for å holde buret unna barnefingre.

Ellers er rotteurin er noe av det mest allergene som finnes, så sånn sett synes jeg at det bør gis beskjed med tanke på allergikere.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:39   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Etter å ha lest i Agderposten ser jeg at det var ikke meningen at 2 årinen skulel hilse på rotta, men barne på den større avdelingen.
Jeg synes det er fint at barna får hilse på dyr, kanksje spesielt rotter o.l som det er mange mennesker som har motvilje mot.
Barna lærer da at alle er dyr som noen er glad i og at man skal behandle alle dyr uansett "rase" bra.
Når det gjelder allergi er vel barnehagen godt informert kan jeg tenke meg, det kan selvsagt være barn som reagerer på ting, men det er ikek alltid noen vet om akkurat den allergien (inkl foreldrene)

Jeg for min del tror at foreldrene ville reagert på en heeeelt annen måte om barnet hadde blitt bitt i fingeren av et "ordentlig" kjæledyr. At siden det var en rotte reagerer de litt ekstra, og ja, jeg synes det overdriver.

Barnehagen der jeg har hatt barn og har minsten så har de klekket kyllinger.
(droppet det i år pga fugleinfulensaen. Pga de regnet med nevrotiske telefoner fra foreldre)
Første året barenhagen hade kyllinger viste det seg at mellomste her i huset reagerte veldig på kyllingene (etter at de var klekket ut vel og merke) Han kunne ikke engang være i samme rom som de. De ansatte så på det som en selvfølge at han skulle gå først og de fjerne kyllingene.
Ikke fra barnehagen, men inn på kontoret til styreren
Etter det har det blitt til at kyllingene står der inne.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 07:29   #31
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg synes ikke rotta hadde noe å gjøre i barnehagen i det hele tatt. Den er sannsynligvis vant til å ha det ganske fredelig og rolig, og så blir den tatt med til et sted med masse bråkete og sikkert veldig ivrige barn. Må jo bli kjempestressa av sånt, ikke rart den biter da.

Men ellers synes jeg foreldrene overdriver, ja. Greit nok at det er litt ubetenksomt av personalet, men jeg synes det blir for drøyt å klage dem inn til Fylkeslegen.

Signerer her, du skrev akkutat det jeg mente og tenkte!

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 08:23   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.888
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Jeg synes ikke skadedyr har noe i en barnehage å gjøre. Jeg hadde blitt grinete bare av at den var der og hadde barnet mitt blitt bitt ville jeg ha blitt skikkelig grinete faktisk. :sær:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 08:26   #33
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Ja både og... de burde jo passet bedre på barna...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 09:53   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke skadedyr har noe i en barnehage å gjøre. Jeg hadde blitt grinete bare av at den var der og hadde barnet mitt blitt bitt ville jeg ha blitt skikkelig grinete faktisk. :sær:

Tamrotter er da ikke skadedyr, ikke noe mer enn kaniner eller marsvin er det. Hvorfor ville du blitt sur over at den i det hele tatt var i barnehagen? Eller ville du blitt sur uansett hvilket dyr det var?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:12   #35
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Synes synd på denne rotten.

Tydelig at barnehagen ikke har gjort ting riktig, med tanke på å gi beskjed om dyr som kommer på besøk i barnehagen mm.

Men synes foreldrene overdriver sin reaksjon.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:28   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Synes synd på denne rotten..

Jeg syns mer synd på toåringen som ble bitt. En toåring er så liten at man forventer at han skal bli passet på så ikke slike ting skjer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:44   #37
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns mer synd på toåringen som ble bitt. En toåring er så liten at man forventer at han skal bli passet på så ikke slike ting skjer.

Men den 2 åringen burde blitt passet på av de voksne i barnehagen sånn at den ikke hadde fått stukket fingrene sine inn i buret til den rotten som mest sannsynlig var veldig skremt over der den var blitt tatt med.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:47   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Men den 2 åringen burde blitt passet på av de voksne i barnehagen sånn at den ikke hadde fått stukket fingrene sine inn i buret til den rotten som mest sannsynlig var veldig skremt over der den var blitt tatt med.

Ja, selvfølgelig. Det er jo det jeg mener. Jeg forventet ikke at rotta skulle tatt noe ansvar her. Men jeg skjønner godt at foreldrene syns at toåringen deres ikke har blitt passet godt nok på i barnehagen den dagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:51   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Ja herregud klart de overdriver. alle vet jo at stikker man fingeren INN i et gnagerbur så prøvesmaker gnagerene på fingeren. Og dfet finnes alltid en slik unge som denne gutten sikkert var. De hadde sikkert fått beskjed om å ikke stikke fingeren inn og likevel så måtte ungen det. Nysgjerrig som de er. Herligland da. Sånt skjer. Selv om ungene blir passet på eller ikke.
Hadde det vært en vill rotte på barnehagens område hadde jeg forstått foreldrene, men ærlig talt... Et kjærledyr... Og hvor mye skade gjør et så lite dyr ved ett bitt egentlig? Klart det var vondt og ungen ble skremt. Men hadde det vært en hund eller noe større så hadde jeg også saksøkt.. men en rotte??

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:54   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Men den 2 åringen burde blitt passet på av de voksne i barnehagen sånn at den ikke hadde fått stukket fingrene sine inn i buret til den rotten som mest sannsynlig var veldig skremt over der den var blitt tatt med.

Øh, ja? Er det ikke det som er problemet vi diskuterer her? Om barnehagen bør ha bedr rutiner og om det er grunnlag for reaksjon?

Ikke om rotta er slem.

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi

alle vet jo at stikker man fingeren INN i et gnagerbur så prøvesmaker gnagerene på fingeren. Og dfet finnes alltid en slik unge som denne gutten sikkert var. De hadde sikkert fått beskjed om å ikke stikke fingeren inn og likevel så måtte ungen det.



En 2-åring vet ikke nødvendigvis at rotter biter hvis man stikker fingeren inn til dem, selv om de har blitt forklart dette rett før. Derfor er det barnehagens ansvar å passe på at slikt ikke skjer, og de bør ha rutiner for hvordan dyremøter skal skje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no