Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 10:03   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Det er et bredt flertall på Stortinget som står bak rubb og rake av den innvandringspolitikken som føres nå. KrF, Venstre og SV er vel de som tar til motmæle. SV de enste som stemte mot, tror jeg?

Det er flere enn Erna som gjemmer seg bak Sylvi, for å si det sånn. Jonas sitter der helt musestille, han også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:03   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.669
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Jeg er så skuffa over AP, det kan ikke beskrives en gang.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:04   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Det nytter ikke å hjelpe folk i Aleppo nå. Og jeg tror ikke at det hjelper nevneverdig å hjelpe folk i flyktningeleirene i Hellas og Tyrkia heller.

"Å hjelpe folk i nærområdene" fungerer der det ikke er krig, og hvor folk kan ha et relativt normalt liv med jobb og skole.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:05   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er et bredt flertall på Stortinget som står bak rubb og rake av den innvandringspolitikken som føres nå. KrF, Venstre og SV er vel de som tar til motmæle. SV de enste som stemte mot, tror jeg?

Det er flere enn Erna som gjemmer seg bak Sylvi, for å si det sånn. Jonas sitter der helt musestille, han også.

I know. Jeg har ikke holdt med APs flyktningepolitikk heller, altså. Jeg er så SKUFFA! og SINT! Det er så innmari lavmål.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:12   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Måtte inn å lese på Facebook..."de som virkelig trenger det mest av alle..."
For et bedritent førsteavsnitt! Klart hun kunne ha frontet dette uten å dra NOAS ned i søpla samtidig. Men hun utnytter alle muligheter.

Hun får nå litt motbør i kommentarfeltet under, men det er nok mange som gir henne tommel opp på grunn av dette. Det er helt klart lettere for mange å kjenne seg igjen i forfulgte kristne, enn muslimer og innvandrere som bør holde seg der de kommer fra, og vente på hjelp.



Det er mange som har ønsket å donere i mitt navn til NOAS. Det må de gjerne gjøre. Men jeg og mange andre vil heller at pengene skulle gått til de som virkelig trenger det mest av alle. Det kan du bli med på å gjøre nå!

I dagens verden forfølges kristne. Også de blir undertrykt, drept, torturert og mishandlet. Senest i helgen var vi vitne til en forferdelig terroraksjon mot den største katedralen i Kairo. 25 døde og 49 ble såret. De fleste ofrene var kvinner og barn.

Når juletiden kommer begynner man å tenke, og det er med tungt hjerte at jeg ser at denne gruppen lenge har blitt glemt. Mens vi satser tungt i nærområdene for flyktninger, og vi tar vare på dem som skal bli i Norge, har kristne, spesielt i Midtøsten, lenge blitt glemt av mediene, politikerne og andre.

Nå kan vi gå inn i juletiden og gjøre en forskjell for dem. Organisasjonen Åpne Dører gjør nettopp det. De står på dag og natt i tjeneste for forfulgte kristne verden over. De støtter krisesentre for kristne flyktninger og overgrepsofre, enker og foreldreløse barn. De tilbyr mikrokreditt og utstyr slik at de kan tjene til livets opphold. Men mest av alt gir de en hånd og en støtte til de som ofte ikke finner noen.

Jeg og Fabian har gitt et bidrag – bli med oss å hjelpe de som virkelig trenger det mest! Det er ikke ansatte i norske interesseorganisasjoner, men slike organisasjoner som med livet som innsats gjør en forskjell – der de faktisk er!

Mitt juleønske nummer én er: LIK, DEL og gi et BIDRAG til noen som virkelig trenger det.

Merk: Dette er laget av Sylvi Listhaug, Fabian Stang og min politiske rådgiver Espen Teigen. Ingen flere. Det er vi som tok kontakt med Åpne Dører på forhånd, og de setter voldsomt stor pris på støtten. Vi har spesifisert at pengene skal gå til humanitært arbeid.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:45   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke undersøkt så nøye, men visstnok en organisasjon som hjelper forfulgte kristne. Ikke noe galt med det formålet, sånn egentlig, men jeg synes ikke at dette er passende for en statsråd og statssekretær å promotere slikt i disse tider.

"I disse tider" blir det også slept bomber i kirkene f eks i Egypt, så eg tenkjer at det er faktisk ikkje noko gale i å be folk hjelpe dei som arbeider for forfulgte kristne.
Ordbruken hennar skal eg ikkje uttale meg om, men eg ser ikkje noko gale i at ein kan be om støtte til ein slik organisasjon.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:46   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

"I disse tider" blir det også slept bomber i kirkene f eks i Egypt, så eg tenkjer at det er faktisk ikkje noko gale i å be folk hjelpe dei som arbeider for forfulgte kristne.
Ordbruken hennar skal eg ikkje uttale meg om, men eg ser ikkje noko gale i at ein kan be om støtte til ein slik organisasjon.

Mener du virkelig at dette er et greit innspill fra Sylvi Listhaug, Norges integreringsminister?

Jeg føler hun står for alt annet enn integrering.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:49   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Eg sa at eg ikkje vil sei noko pm innlegget men eg kan ikkje sjå at det er gale å gje pengar til desse. Det var det eg skreiv i det forrige innlegget også. Elles har eg vel aldri, i nokon samanheng sagt nok positivt om den dama.
Eg og føler at ho står for alt anna enn integrering.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:51   #29
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.104
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Sylvi LikOgDel Listhaug. Snart må de komme til runden "En må ut".

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 10:52   #30
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Den setningen "de som virkelig trenger det mest" er utrolig provoserende. Hun, som Norges integreringsminister, tillater seg altså å være den som skal definere hvem som har det vondest og vanskeligst i verden. Og det mye basert på sin tro kan det se ut som. Uff at vi har en slik minister er både til å gråte av og til å bli redd av.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:06   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Jeg ser ikke noe galt i at hun støtter Åpne Dører, men jeg synes også "de som virkelig trenger det mest" er en unødvendig formulering. Og føyer seg inn i rekken av usmaklige formuleringer fra den dama. Men kampanjen i seg selv må da være ok nok.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:09   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Ja, det er kontrasteringen (et ord?) som er umusikalsk. Om oppfordring til støtte til Åpen Dører stod alene, kun i kontekst av de nylige angrepene på koptiske kristne, så hadde det vært noe helt annet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:11   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Ja, jeg er enig i det. Hun setter ting opp mot hverandre, selvsagt med viten og vilje.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:11   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det er kontrasteringen (et ord?) som er umusikalsk. Om oppfordring til støtte til Åpen Dører stod alene, kun i kontekst av de nylige angrepene på koptiske kristne, så hadde det vært noe helt annet.

Jupp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:14   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Her er en uttalelse fra Gravaas i Stefanusalliansen, en organisasjon som har noe av samme fokus som Åpne dører. Denne deles nå av en god del av åpne dørers støttespillere.


Sitat:

GRAVAAS OM LISTHAUGS KAMPANJE:
- DE FORFULGTES SAK MÅ IKKE BLI PARTIPOLITISK SPILL!

"Det er mange som har ønsket å donere i mitt navn til NOAS. Det må de gjerne gjøre. Men jeg og mange andre vil heller at pengene skulle gått til de som virkelig trenger det mest av alle. Det kan du bli med på å gjøre nå, " skriver innvandringsminister Sylvi Listhaug og oppfordrer til å gi penger til forfulgte kristne denne jula.

Vår generalsekretær Hans Aage Gravaas svarer slik:

- Vi er glad for alle og enhver som støtter opp om de forfulgtes sak! Men koblinger mellom en innsamlingsaksjon og bestemte stortingspolitikere, og enda til eller en minister i regjering, oppleves problematisk. Uansett hvilken partitilhørighet vedkommende har. Når det er sagt, finnes det eksempler på enkeltpolitikere som gir gaver til Stefanusalliansens arbeid, men dette er private gaver. Ingen av dem gir for å demonstrere egen fortreffelighet, oppnå politisk gevinst eller som en mediegimmick. Om så var tilfelle, ville det skape uheldige bindinger både for oss og dem.

- Jeg kjenner ikke motivene bak Listhaugs kampanje og skal la være å spekulere alt for mye rundt dette. Det er likevel stor fare for at hun her gjør organisasjoner som Stefanusalliansen og Åpne Dører en bjørnetjeneste. Som den høyt profilerte politiker hun er, kan hun lett splitte der folk burde stå samlet. Vi ønsker ikke å hekte oss opp i hennes mange innvandringspolitiske utspill, som det finnes ulike oppfatninger om i det norske folk, uten at det nødvendigvis er problematisk. De forfulgtes sak derimot, er for viktig til å bli gjort til en del av et større partipolitisk spill eller til en medie-gimmick. Vi engasjerer oss ikke for å skåre billige poenger eller tjene lettjente penger, men for å skape et bredt engasjement for de forfulgte. Viktigst for oss er hva som gagner «saken» på lang sikt.

- Åpne Dører må få lov til å gjøre sine selvstendige vurderinger. For oss i Stefanusalliansen ville vi opplevd det unaturlig å koble vårt navn til en slik innsamlingsaksjon. Det er viktig for oss å markere politisk og profesjonell uavhengighet. Dette forhindrer ikke at vi kan gi enkeltpolitikere i ulike partier ros for deres innsats for trosfrihet der dette er naturlig. Vi kan også refse dem når de for eksempel kommer med problematiske uttalelser om religionens plass i samfunnet eller er for slappe til å kjempe for de forfulgtes sak.

- Det er viktig å få folk til å engasjere seg, men all PR er ikke god PR. Privatpersonen Listhaug er som alle andre velkommen som giver til de forfulgtes sak. Politikeren Listhaug bør først og fremst utøve godt politisk håndverk. Å sette de forfulgtes sak på den politiske dagsorden ser vi gjerne at hun og andre politikere bidrar til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:14   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.699
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Jeg synes i det hele tatt det er ganske spesielt av en minister å gå ut og fronte en enkelt, navngitt organisasjon, og signalisere at deres formål er viktigere enn formålene til alle de andre flotte organisasjonene som gjør et svært viktig arbeid. Å opphøye seg selv til den som kan avgjøre hvem som mest av alt trenger hjelp i verden er så arrogant og respektløst at det er langt utenfor alt som er greit.

Det er mulig denne organisasjonen gjør et viktig arbeid, og det kan være et veldig riktig sted å putte pengene sine. Men det er ikke en ministers jobb å reklamere for bestemte organisasjoner på denne måten. Hun blander sine roller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:15   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Hun elsker å provosere og smiler nok skjevt av at man "går på" igjen.

Er det vanlig at statsråder oppfordrer til å støtte organisasjoner på denne måten? Jeg kan ikke huske å ha sett det før, eller er det bare jeg som husker feil?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:16   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Det var et godt svar, Guava.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:19   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.699
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hun elsker å provosere og smiler nok skjevt av at man "går på" igjen.

Er det vanlig at statsråder oppfordrer til å støtte organisasjoner på denne måten? Jeg kan ikke huske å ha sett det før, eller er det bare jeg som husker feil?

Det er mulig (uten at jeg kan huske konkret at det har skjedd) at politikere har gått ut og oppfordret til å støtte f.eks Røde Kors etter store katastrofer. Men ikke som dette, som en del av et politisk spill, som det så fortreffelig ble beskrevet i sitatet fra Gravaas over her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 11:20   #40
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

"I disse tider" blir det også slept bomber i kirkene f eks i Egypt, så eg tenkjer at det er faktisk ikkje noko gale i å be folk hjelpe dei som arbeider for forfulgte kristne.
Ordbruken hennar skal eg ikkje uttale meg om, men eg ser ikkje noko gale i at ein kan be om støtte til ein slik organisasjon.

Dere som mener at det ikke er noe galt i at en statsråd oppfordrer til å støtte Åpne Dører, kjenner dere organisasjonen? Nå har jeg lest litt i Årsmelding for 2015 for Åpne dører, og for meg er det mange gode grunner til at statsråd Listhaug ikke oppfordrer til pengegaver til akkurat denne organisasjonen.

  • Det ser ikke ut til at de er medlem av Innsamlingskontrollen.
  • De skriver at 86 % av inntektene går direkte til å styrke forfulgte kristne samt informere og inspirere norske kristne til forbønn og engasjement (dette ser ut til å inkludere produksjon av innslag på den svært omstridte TV-kanalen Visjon Norge). Hva som ligger i dette er så merkelig og ullent (også etter å ha lett litt rundt på nettsidene deres), at jeg synes det er svært uklart om midlene faktisk går til formålet.
  • I 2015 gikk 14 % av midlene til innsamling og administrasjon. Til sammenlikning bruker Røde Kors 10 % til innsamling og administrasjon.
  • Regnskap for Åpne dører er ikke tilgjengelig på nettsidene deres.
  • Det kommer ikke fram noe sted om de evaluerer virksomheten sin og faktisk vet noe om arbeidet de gjør bidrar positivt eller "gjør en forskjell" som Listhaug sier.
  • Hvis man leser hva de har som visjoner og kjerneverdier, kan man jo virkelig lure på om dette er en organisasjon som en statsråd bør løfte fram på denne måten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no