Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva putte i matboksen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 21:02   #21
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Pizzapiroger, minipizzaer(ha deig i muffinsbrett og ha i grønnsaker, skinke og ost). Matmuffins, skinkeruller og osteruller, kjøttboller, fiskekakebiter, fiskepudding.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:19   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.863
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Det går mest i brødmat her. Litt variasjon må vi ha. Jeg har laget opp en bunke grove vafler og lagt i fryseren. Tar ut litt derfra om morgenen. De små ostene med rød voks er også populære. Noen mandler eller litt roser hender det jeg putter oppi. Det samme med oliven, vi har små bokser til det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:36   #23
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Gulrøtter, mandler, sukkererter, knutekål, kålrabi, brokkoli (ja, rå, ungen er rar og elsker det), blomkålbuketter, litt skiver med ok pålegg (mye kjøttpålegg medpaprika/agurk) kalkunkorv i biter, kokt og skrelt egg (gjerne med en minitube kaviar med til smakssetting, men din er vel litt liten til å ordne det selv?), valnøtter, diverse middagsrester, ostebiter, av og til fiberrik pasta eller makaroni med litt ketchup (), osterester av forskjellige slag i firkanter m.m.. Jeg glemmer ofte frukt, men av og til mandarin, eple eller pære. Han var kresen på frukt før, så nå glemmer jeg ofte det.

Jeg har en som ikke liker skive noe særlig,og siden jeg er likedan prøver jeg å variere litt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 23:05   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.610
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Må innom her og lese mer ser jeg. Her er det også rå grønnsaker som gjelder for eldste. Yngste må ha med seg en frukt hver dag i bhg. Den deles, så han får i alle fall i seg frukt hver dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 23:13   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Den ene ungen min setter ikke pris på pastasalat, og ingen av dem liker så godt kalde fiskekaker, kjøttboller og karbonader. Heller ikke matmuffins. Jeg sender som regel med skiver, men er opptatt av nok proteiner og antioksidanter også. Så ved siden av ligger gjerne et egg, en boks makrell og en skje, og diverse grønnsaker. Dessuten får de ulike typer nøtter og gjerne en rute 86-prosentsjokolade. Det har jeg ingen problemer med, tvert i mot. Jeg legger alltid et par blåbær i boksen, men de blir aldri spist.


Sist redigert av Hyacinth : 22-08-13 kl 23:18.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 08:10   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Hvorfor legger du blåbær i boksen hvis de aldri blir spist?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 08:15   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor legger du blåbær i boksen hvis de aldri blir spist?

Det diskuterte jeg faktisk med mannen i går kveld. Det blir litt sånn som noen sier til treåringen: "Du trenger ikke spise gulroten på tallerkenen, men den skal ihvertfall ligge der." Jeg vet ikke. Jeg håper vel de skal få øynene opp en vakker dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 08:54   #28
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Noen mandler eller litt roser hender det jeg putter oppi. Det samme med oliven, vi har små bokser til det.

Skjønner jeg har litt å gå på, her er det verken roser, duk eller levende lys i matpakka.
Mine to er veldig glad i bær, lunsjkaker, fiskekaker og matmuffins, men jeg innrømmer at det blir mest brødmat og en eller annen frukt ved siden av. Nå for tiden smører de selv også, men vi forsøker å ha litt ekstra i kjøleskapet, så de kan velge. De går dog omtrent alltid for "rema 1000" varianten, det enkle, når de skal ordne selv, veldig praktisk fokusert og mindre gourmet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 10:09   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Har du ikke roser i matpakka engang, emm?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 10:26   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Eg serverer ofte mat dei ikkje vil ha, utan krav om at dei skal smake. Men det skal vere på fatet, fordi det høyrer til. Om fem år smakar dei kanskje Gir aldri mengder av denne maten, - berre ein bit gulrot f.eks. Ei teskei saus. Ein minimais. I matboksen brukar eg som regel mat eg veit dei vil ha, men kan gjerne stikke inn ei utfordring. Minsten har nå begynt å ete salatbladene sine.

Matboksane varierer mykje, og eg pyntar og dillar aldri. Dette er gjenganger hos oss (serverer jo ikkje ALT dette på ein gong) : alle slags bær, agurkbitar, mozarella med tomater, spekepølser (gjerne sånne små), salatblad, eplebitar, nektarinbitar, peanøtter, tørka aprikos, salte minikringler (1-2 stk), brød, knekkebrød, egg, omelettrester, pizzarester, kjøttboller, pastarester, pølsebitar, tomater og yogurt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 10:28   #31
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Joda Rine; Dagens lunsj, såpass bør man hive sammen så de ikke mister helt matlysten!:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 11:37   #32
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Er det så uvanlig med pynta matpakker? I dag sendte jeg med disse









Skulle gjerne gjort de enda litt mer gøye, men jeg er tross alt 4-barnsmor i full jobb, så det må være greit å senke litt på krava.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 13:22   #33
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 13:37   #34
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det så uvanlig med pynta matpakker? I dag sendte jeg med disse









Skulle gjerne gjort de enda litt mer gøye, men jeg er tross alt 4-barnsmor i full jobb, så det må være greit å senke litt på krava.

Ja, det der kan du jammen gjøre bedre neste gang!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 13:55   #35
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Du er jammen meg dyktig LilleRosin

Men altså, eg har lurt på korleis ungane ber matpakken til skulen. Forsiktig mellom hendene framfor seg? I kake-tine? Eller blir dei kjørt heilt til døra, og foreldra set det forsiktig fra seg på pulten? Ellers vil da sommerfuglen ramle ned av
sjokoladekjeksa?

Eg jobbar med matboksane eg altså, og eg likar når det ser friskt og fint ut med fargar frå frukt, grønsaker, brødvarer og kjøtt/fisk. Men å dille...

Dog HAR eg sånne pinnar med figurar på! Men det er fordi dei rett og slett er funksjonelle i tillegg til å vere fine.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 14:00   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Lille Rosin, det er temmelig lite proteiner i de matboksene dine, altså!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 14:23   #37
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Jeg har en liten tanke om at hvis jeg putter noen små utfordringer oppi matboksen, så kanskje, kanskje, at han en dag er såpass opptatt med noe annet at det går en liten bit karbonade, eller en pastaskrue, eller kanskje til og med en liten gulrot bit inn i munnen, og at han oppdager at oj, det var jo godt!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 14:50   #38
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lille Rosin, det er temmelig lite proteiner i de matboksene dine, altså!

Nei,

pynten er laga av cottage cheese.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 14:52   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 18:37   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva putte i matboksen?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei,

pynten er laga av cottage cheese.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no