Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Julemysteriet av Jostein Gaarder

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 11:07   #21
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.226
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Snuppa og jeg leser denne i år også, vi leste den for første gang i fjor. Jeg syns det er en super bok, og er veldig spent på hvordan det går. Jeg leste nemlig alle kapitlene i fjor, untatt det siste.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 11:07   #22
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hmmm... er jeg den eneste voksne som synes denne boka var gørr kjedelig? Leste den for storebror for en del år siden, da var han 8-10 år gammel. Han syntes den var ok, jeg kjedet vettet av meg (men leste høyt, og lot ham selvsagt ikke forstå hva jeg syntes). Vi leste den aldri helt ferdig, må jeg innrømme.

Den er VELDIG repetitiv. Til det kjedsomomelige. Så jeg leser noen ganger ikke riktig alle gjentakelsene. 10-åringen trenger ikke høre 20 ganger at Elisabeth og den første lille sauen rømte fra kjøpesenteret, liksom.
Men ellers liker jeg den godt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 18:27   #23
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kjøpte denne på tilbud første helgen i advent, 79 kr på Norli. De har den til den prisen enda.

Leser den for min nesten 8-åring. Vi storkoser oss!

Der var litt av et tilbud! Får håpe at den dukker opp på tilbud nå også, på nettet koster den 379,-.

Planen er å lese denne for 6åringen og 9åringen min hver kveld i adventstiden. Tett i tett i sofaen med teppe og stearinlys, mens snøfiller danser mellom gatelyktene ute. Og huset lukter av eplekake og kanel og nellik.

(Evt. Lese litt når anledning byr seg mellom jobbkvelder, hostekuler, rot og brødsmuler. Men stearinlys blir det! )

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 18:39   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Om du ikke finner den på tilbud kan jeg anbefale boken jeg har kjøpt for å lese i adventstiden:

Verdens fineste julefortellinger

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 18:56   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du ikke finner den på tilbud kan jeg anbefale boken jeg har kjøpt for å lese i adventstiden:

Verdens fineste julefortellinger

Denne får guttene mine i adventspresang av mormoren sin. Jeg gleder meg til å lese for dem.

Men Julemysteriet, passer det for to snart 5-åringer?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 18:58   #26
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du ikke finner den på tilbud kan jeg anbefale boken jeg har kjøpt for å lese i adventstiden:

Verdens fineste julefortellinger

AH, takk for tips!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 19:04   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Der var litt av et tilbud! Får håpe at den dukker opp på tilbud nå også, på nettet koster den 379,-.

Planen er å lese denne for 6åringen og 9åringen min hver kveld i adventstiden. Tett i tett i sofaen med teppe og stearinlys, mens snøfiller danser mellom gatelyktene ute. Og huset lukter av eplekake og kanel og nellik.

(Evt. Lese litt når anledning byr seg mellom jobbkvelder, hostekuler, rot og brødsmuler. Men stearinlys blir det! )

Så den på Ark på lørdag, fullpris. Men den er verdt det altså.

Vi skal lese den i år igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 19:04   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder ...

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Denne får guttene mine i adventspresang av mormoren sin. Jeg gleder meg til å lese for dem.

Men Julemysteriet, passer det for to snart 5-åringer?

Ja, vil tro det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 20:57   #29
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hmmm... er jeg den eneste voksne som synes denne boka var gørr kjedelig?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Den er VELDIG repetitiv. Til det kjedsomomelige.

Jeg kan heller ikke fordra boken. Ikke fordi den er repetitiv, det gir eventyrsjangeren for min del, men fordi den er så voldsomt pretensiøs. "Jeg skjønner det her med de viktige tingene i livet"-stilen. Fikk helt Neller av den boken.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:17   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Jeg syntes den var fullstendig gørrkjedelig. Jeg synes også den er pretensiøs.
Ingen av ungene mine har likt den heller. Jeg ga den til min bokslukende eldste midt i slukalderen, og hun spurte pent om det gikk bra om hun ikke leste den ut. Jeg forsøkte meg på høytlesing av den for de nest yngste for et par år siden, men det var også totalt skivebom. De var da 7.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:21   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg syntes den var fullstendig gørrkjedelig. Jeg synes også den er pretensiøs.
Ingen av ungene mine har likt den heller. Jeg ga den til min bokslukende eldste midt i slukalderen, og hun spurte pent om det gikk bra om hun ikke leste den ut. Jeg forsøkte meg på høytlesing av den for de nest yngste for et par år siden, men det var også totalt skivebom. De var da 7.

Det er nok to år siden jeg leste den for eldste eller muligens tre? Uansett, vi "rakk" ikke de fire-fem siste kapitlene, så ingen av oss vet egentlig hvordan boken ender. I år har hun pent bedt meg lese den igjen så får vi se. Det ble til tider litt mye gjentakelse, enig i det, det var noe jeg hadde glemt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:21   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Ser forreste at ubok har kåret Jostein Gaarder "Sofies verden" over "Odinsbarn" (i kategirien "Tidens ungdomsroman") Lenke her. Jeg kan ikke fordra "Sofies verden" heller - dårlig skjult ex.phil for de stakkars ungene spør du meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:25   #33
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Jeg liker heller ikke Sofies verden. Er i grunn ikke særlig glad i Gaarder i det hele tatt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:27   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg syntes den var fullstendig gørrkjedelig. Jeg synes også den er pretensiøs.
Ingen av ungene mine har likt den heller. Jeg ga den til min bokslukende eldste midt i slukalderen, og hun spurte pent om det gikk bra om hun ikke leste den ut. Jeg forsøkte meg på høytlesing av den for de nest yngste for et par år siden, men det var også totalt skivebom. De var da 7.

Jeg husker jeg forsøkte å lese Julemysteriet da jeg var ung selv, og jeg syntes den var helt gørr. Akkurat som Sofies verden også var.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:44   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg liker heller ikke Sofies verden. Er i grunn ikke særlig glad i Gaarder i det hele tatt.

Sofies verden har jeg ikke lest, har ikke planer om å lese den heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 22:55   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Jeg leste den for tvillingene i fjor, da var de knapt fylt fire, og det ble noen lange gjesp på dem etter hvert. Jeg tar den fram på nytt i år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 00:59   #37
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Vi leste Julemysteriet da Storesøster var ca 8, og vi likte den godt. Vi satt med atlas for å følge med på reisen. Lillesøster har ikke hørt den, men vurderer å ta en reprise i år når hun nærmer seg 8 også. Noe særlig mye yngre barn ville jeg ikke lest den for, tror jeg.

Men så likte jeg både Sofies verden og Kabalmysteriet i sin tid, jeg da.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 10:04   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Jeg er ikke noe glad i Gaarder. Vi leste julemysteriet i forfjor med hun som da var 10 år og jeg fikk nok en gang bekreftet at jeg ikke liker oppstyltet, pretensiøst eller selvhøytidlig språk. Jeg synes Gaarder er litt Paulo Coelho-aktig, jeg får en følelse av at de skriver sånn at det skal høres inderlig og vakkert ut, men jeg føler meg bare manipulert når jeg leser det. Det er ikke ektefølt.

Vi leser heller noe annet, og jeg synes den boken med juleklassikere som det er lenket til her virker bra. Vi har en bråte nissebøker og julefilmer som vi drar frem når det er advent.

Nissen av Victor Rydberg


Den norske nissens forunderlige liv og historie


Reven og nissen


Astrid Lindgrens julefortellinger (favorittene er Lotta som finner juletre og da Lisabeth kjører slede ut i skogen med en full mann og hjem med et religiøst par)


Den store boken om nissen


Julefortellinger, en samling med svenske og finske, hendt, hørt, drømt og diktet. Samlet av Dan Lindholm.


Ellers skal jeg lese tante Pose høyt i år, den vil eldste sette pris på og så skal vi lese Dickens.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 10:40   #39
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg kan heller ikke fordra boken. Ikke fordi den er repetitiv, det gir eventyrsjangeren for min del, men fordi den er så voldsomt pretensiøs. "Jeg skjønner det her med de viktige tingene i livet"-stilen. Fikk helt Neller av den boken.

Jeg får neller av Gaarder, sånn generelt, og tror jeg prøver den boka Tallulah anbefaler.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 10:08   #40
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemysteriet av Jostein Gaarder

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hmmm... er jeg den eneste voksne som synes denne boka var gørr kjedelig? Leste den for storebror for en del år siden, da var han 8-10 år gammel. Han syntes den var ok, jeg kjedet vettet av meg (men leste høyt, og lot ham selvsagt ikke forstå hva jeg syntes). Vi leste den aldri helt ferdig, må jeg innrømme.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Den er VELDIG repetitiv. Til det kjedsomomelige. Så jeg leser noen ganger ikke riktig alle gjentakelsene. 10-åringen trenger ikke høre 20 ganger at Elisabeth og den første lille sauen rømte fra kjøpesenteret, liksom.
Men ellers liker jeg den godt.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg kan heller ikke fordra boken. Ikke fordi den er repetitiv, det gir eventyrsjangeren for min del, men fordi den er så voldsomt pretensiøs. "Jeg skjønner det her med de viktige tingene i livet"-stilen. Fikk helt Neller av den boken.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg syntes den var fullstendig gørrkjedelig. Jeg synes også den er pretensiøs.
Ingen av ungene mine har likt den heller. Jeg ga den til min bokslukende eldste midt i slukalderen, og hun spurte pent om det gikk bra om hun ikke leste den ut. Jeg forsøkte meg på høytlesing av den for de nest yngste for et par år siden, men det var også totalt skivebom. De var da 7.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ser forreste at ubok har kåret Jostein Gaarder "Sofies verden" over "Odinsbarn" (i kategirien "Tidens ungdomsroman") Lenke her. Jeg kan ikke fordra "Sofies verden" heller - dårlig skjult ex.phil for de stakkars ungene spør du meg.

Det er godt at det ikke bare er jeg!

Jeg har brukt mange av bøkene Harriet viser, både i barnehagen og her hjemme.
Spesielt her hjemme er vi glade i bøkene om nisser i alle former og utgaver.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no