Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 11:54   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Utrolig at dette er mulig i 2007

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 11:55   #22
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Denne tråden minte meg på "Chick tracts", som er rimelig far-out tegneseriefortellinger fra en amerikansk evangelist.

Evolusjon:
http://www.chick.com/reading/tracts/1616/1616_01.asp

Homofili (oversatt til norsk!):
http://www.chick.com/reading/tracts/1842/1842_01.asp

Enjoy. Flere flotte historier med god moral finnes også på samme side.


Sist redigert av torsk : 17-08-07 kl 11:59. Årsak: Fant evolusjons-historien på norsk også
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:03   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Jeg får ikke helt bestemt meg om jeg skal le hysterisk her, eller riste på hodet i taus avmakt over hvordan det er mulig å fornekte vitenskapen...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:06   #24
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:12   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Denne tråden minte meg på "Chick tracts", som er rimelig far-out tegneseriefortellinger fra en amerikansk evangelist.

Evolusjon:
http://www.chick.com/reading/tracts/1616/1616_01.asp

Homofili (oversatt til norsk!):
http://www.chick.com/reading/tracts/1842/1842_01.asp

Enjoy. Flere flotte historier med god moral finnes også på samme side.


Oy...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:15   #26
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Denne tråden minte meg på "Chick tracts", som er rimelig far-out tegneseriefortellinger fra en amerikansk evangelist.

Evolusjon:
http://www.chick.com/reading/tracts/1616/1616_01.asp

Homofili (oversatt til norsk!):
http://www.chick.com/reading/tracts/1842/1842_01.asp

Enjoy. Flere flotte historier med god moral finnes også på samme side.

Jeg har fått flere sånne i posten, om islam. Noen der ute er så glade i meg, at de vil ikke at jeg skal gå "feil vei".

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:20   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har fått flere sånne i posten, om islam. Noen der ute er så glade i meg, at de vil ikke at jeg skal gå "feil vei".

Næmmen - så heldig for deg!








__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:21   #28
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har fått flere sånne i posten, om islam. Noen der ute er så glade i meg, at de vil ikke at jeg skal gå "feil vei".

Så flott, tipper det varmer med slik omtanke. (Jeg hadde i hvert fall blitt ganske heit i toppen)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:27   #29
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Så flott, tipper det varmer med slik omtanke. (Jeg hadde i hvert fall blitt ganske heit i toppen)

Ja, det varmer.

Særlig siden jeg tror det er onkelen min som står bak.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:05   #30
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Man kan forøvrig ta en kikk på den amerikanske kreasjonistiske kristenkonservative varianten av Wikipedia, Conservapedia og få seg en god latter og/eller frysninger på ryggen alt ettersom. Bør inntas i små doser.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:06   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, det varmer.

Særlig siden jeg tror det er onkelen min som står bak.

Åh - tenk å ha slik en omsorgsfull familie!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:45   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.318
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Jeg blir litt skremt, jeg. Rett og slett skremt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:00   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Barnemishandling, rett og slett.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:04   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


I forhold til spørsmål om verdens opphav blir både kreasjonisme og darwinisme et spørsmål om tro.

Tja. Vi har altså 2 teorier, der den ene kan forklare funn ut fra et sett av allment aksepterte naturlover, og der den andre må sette de samme naturlovene til side for å forklare hva som har skjedd.

Den eneste måten kreasjonistene kan argumente sin "case" er hvis de sier at Gud faktisk skapte jorden for 6000 år siden på 7 dager, men han lot det se ut som om det skjedde gjennom milliarder av år, for å skape litt interessante debatter sånn ca. 6000 år etterpå.

De menneskene som føler trang til å ordrett tolke bøker som ble skrevet for mer enn 1000 år siden bruker ikke den hjernen Gud har skapt for dem!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:34   #35
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.



Jeg greier ikke annet enn å le av dette, men er også veldig glad for at barna mine ikke vokser opp i USA. Det er jo faktisk ganske skremmende at en så stor og mektig nasjon har en betydelig andel ekstremt teite mennesker.

Jeg merket meg dette svaret jeg, og blir nesten litt skremt av det. For makan til generalisering er det lenge siden jeg har sett

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:43   #36
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I forhold til spørsmål om verdens opphav blir både kreasjonisme og darwinisme et spørsmål om tro.

Kanskje i forhold til "verdens opphav" (hvis jeg forstår riktig hva det betyr), men ikke i forhold til artenes opprinnelse, som strengt tatt er det darwinismen befatter seg med.

Jeg tok en runde Google til, og fant en glimrende gjennomgang av hva Bondevik forsøkte å gjøre med norsk skole i 1985 i Dagbladet, og hvordan han nå lyver om saken i selvbiografien sin. Jeg ser at jeg ikke husket saken godt nok, og trekker tilbake min teori om at han gjorde dette for å tekkes tilhengerne sine – det ser ut til at han faktisk ønsket å ødelegge naturfagundervisningen. Det skremmer faktisk meg litt, men så ble det heldigvis bråk også da.

Man kan naturligvis spørre: Er det så farlig å si i biologitimen at noen mener noe annet? Jeg mener at det er det.

Richard Dawkins og Jerry Coyne gjorde grundig rede for hvorfor dette er farlig for vitenskapen, skolen og naturfagundervisningen i The Guardian i 2005: God artikkel.

Ingen som har kunnskap om biologi avviser utviklingslæren. Den er en av de best dokumenterte vitenskapelige teorier vi har, omtrent på nivå med teorien om at kontinentene beveger seg i forhold til hverandre, teorien om at man kan bli syk av bakterier og teorien om at jorden går i bane rundt solen (i stedet for omvendt).

Fra den andre siden virker det ganske dust på meg å investere så mye i disse kreasjonismegreiene som noen kristne later til å gjøre. Kreasjonisme, eller skapelse om man vil, er rett og slett ikke vitenskap; det fins ingen testbare hypoteser for det. Evolusjonstorien forklarer faktisk alt man kan observere om levende ting. Men trenger ikke en gud for å forklare artenes opprinnelse etter Darwin, like lite som man trenger en for å forklare månenes bevegelser rundt jorden etter Newton. Dette sier naturligvis ingenting om hverken eksistensen eller betydningen av en eventuell guddom, men de som investerer mye i å argumentere for skapelse - som motsats til Darwins utviklingsteori - posisjonerer jo seg selv for å gå grundig på trynet. Det er ingen rasjonelle argumenter på deres side. De fleste troende har funnet seg i at hverken stjerners og planeters bevegelser, eller sykdommer folk får, trenger en gud i forklaringsmodellen sin. Jeg tror de gjør klokt i å innse det samme når det gjelder biologiske prosesser som virker på planter og dyr.

Ben "Flying Spaghetti Monster" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:11   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Jeg merket meg dette svaret jeg, og blir nesten litt skremt av det. For makan til generalisering er det lenge siden jeg har sett

Why? Fordi det finnes en hel haug med mennesker som kaster velkjente naturlover på båten, nekter skoler å undervise i naturfag og forlanger at kreasjonisme skal inn i skolen? Jeg står ved at jeg syns det er teit. Jeg sier jo ikke at alle amerikanere er teite. Det ville vært en generalisering.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-08-07 kl 18:02.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:32   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Her er forresten en god fremstilling av problemstillingen:

http://religiousfreaks.com/UserFiles...reationism.mov

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 18:04   #39
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Why? Fordi det finnes en hel haug med mennesker som kaster velkjente naturlover på båten, nekter skoler å undervise i naturfag og forlanger at kreasjonisme skal inn i skolen? Jeg står ved at jeg syns det er teit.

Fordi du sier at du er glad barna dine ikke vokser opp i USA og du synes det er skremmende at USA har en betydelig andel ekstremt teite mennesker. Prosentandelen angitt i artikkelen tar jeg med en smule salt, jeg synes det er ganske vage opplysninger de kommer med. Når det er sagt, ville jeg tro det er ganske, som du beskrev det, ekstremt teite mennesker uansett hvor i verden man befinner seg. USA har et høyt folketall, så i forhold til mindre nasjoner vil andelen kanskje virke større. Jeg regner med, ut fra svaret ditt, at du er glad barna dine ikke vokser opp andre steder enn Norge (vent - de burde vel strengt talt ikke vokse opp noe steder med all galskapen som finnes? )
Såvidt meg bekjent nekter ikke amerikanske skoler å undervise i naturfag, og kreasjonisme er vel heller ikke del av pensum.
Fra en annen vinkel kan jo noen synes det er teit at den norske skole ikke underviser kristendommen, siden nærmere 83% av befolkningen står i statskirken?

Så ja, jeg synes svaret ditt var sneversynt og generaliserende.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 18:08   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Fra en annen vinkel kan jo noen synes det er teit at den norske skole ikke underviser kristendommen, siden nærmere 83% av befolkningen står i statskirken?

De underviser i aller høyeste grad kristendom i skolen i dag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no