Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

20-minutterstråden - fra bunnen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 14:47   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg må jo være innmari treig på kjøkkenet jeg da? Flere ting som er nevnt her som jeg ikke hadde klart på 20 minutter. F.eks Pizza [...]

Hvor lang tid tar det å skru på stekeovnen, måle ut 1,5 dl vann som varmes noen sekunder i mikroen mens du hiver oppi en pakke tørrgjær og litt salt i en bolle før du slenger oppi hvetemel og rører til deigen har riktig konsistens før du trykker ut deigen på et bakepapir, smører med en skje ut tomatsaus, drysser over revet ost og pynter med grønnsaker og f.eks. spekeskinke?

Går det an å bruke mer enn 10 minutter på det?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:51   #22
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor lang tid tar det å skru på stekeovnen, måle ut 1,5 dl vann som varmes noen sekunder i mikroen mens du hiver oppi en pakke tørrgjær og litt salt i en bolle før du slenger oppi hvetemel og rører til deigen har riktig konsistens før du trykker ut deigen på et bakepapir, smører med en skje ut tomatsaus, drysser over revet ost og pynter med grønnsaker og f.eks. spekeskinke?

Går det an å bruke mer enn 10 minutter på det?

JA

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:51   #23
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

:mektig imponert over pizzabakeren Veronal:

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:54   #24
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

:mektig imponert over pizzabakeren Veronal:

Jeg også

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:20   #25
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Ferdige hamburgere (ferdig laget i frysa) som stekes i panne, salat og tilbehør hakkes og brødene varmes i ovnen. Tar også mindre tid enn 20 min.

Taco tar også mindre enn 20 min hvis man er kjapp.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:23   #26
Alhelí
Fullverdig medlem
 
Alhelí sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 44
Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Ferdige hamburgere (ferdig laget i frysa) som stekes i panne, salat og tilbehør hakkes og brødene varmes i ovnen. Tar også mindre tid enn 20 min.

Taco tar også mindre enn 20 min hvis man er kjapp.


Wow, jeg satt her et øyeblikk og lurte på hvilken fantastisk fryser det er livit har, som faktisk lager hamburgere helt av seg selv!!

__________________
Er du innstilt på å ta til takke med det nest beste, er det nettopp hva du får...
Alhelí er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:20   #27
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Jeg bruker heller ikke særlig mer enn 20-30 minutter på middag de fleste dager. I dag stekte jeg karbonadedeig, hadde i gulrøtter og sopp, revet hvitløk, tilsatte litt flytende buljong, tacokrydder og ketchup. Serverte med fullkornspasta. Denne er hele familien veldig glad i.

Ang. pizza, om du har brødbakemaskin, kan du hive ingrediensene til en deig i den om morgenen og tidsinstille så den er ferdig og stor og fluffy til du kommer hjem. Da er det bare å klappe deigen ut og pynte pizzaen. Vi gjør det ofte på hytta, innstiller så deigen er ferdig når vi kommer tilbake fra tur.

Veronal, din variant legger jo ikke inn tid for heving av deigen?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:47   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Flytende buljong? Hvemhvahvor?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:52   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Flytende buljong? Hvemhvahvor?

Ferdige fonder er guds gave til de som lager kjapp mat. Helt genialt, kylling, okse, fisk, kantarell etc.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:54   #30
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ferdige fonder er guds gave til de som lager kjapp mat. Helt genialt, kylling, okse, fisk, kantarell etc.

Jepp. Og så har Toro en billigvariant som heter flytende buljong.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:56   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Fond har jeg brukt, men det er jo temmelig dyrt hvis man skal bruke en halv sånn hver dag. Flytende buljong skal jeg jammen sjekke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:59   #32
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Alhelí, her.

Wow, jeg satt her et øyeblikk og lurte på hvilken fantastisk fryser det er livit har, som faktisk lager hamburgere helt av seg selv!!

Du har ingen aning om hva vi har her på Rivieraen...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:06   #33
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

dette er tråden for meg

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:13   #34
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ferdige fonder er guds gave til de som lager kjapp mat. Helt genialt, kylling, okse, fisk, kantarell etc.

Jeg er innstilt på å bruke dette, for å lage dette fra bunnen av - nei det skjer ikke i vårt kjøkken.

men kan du gi noen eksempler på hvor mye du bruker i forskjellige retter. Er så usikker på hvor konsentrerte de er?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:41   #35
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Veronal, din variant legger jo ikke inn tid for heving av deigen?

Pizzabunnen hever nok innen kjernetemperaturen dreper gjæren. Prøv og se. Jeg får legge til at vi lager italiensk pizza, men selv tykkere versjoner blir fluffy nok. Jeg lager ikke flatbrødversjoner, altså.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:46   #36
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Fond har jeg brukt, men det er jo temmelig dyrt hvis man skal bruke en halv sånn hver dag. Flytende buljong skal jeg jammen sjekke.

De siste flaskene jeg har kjøpt har vært høykonsentrerte, så jeg har bare brukt 5-10 ml hver gang. (Ellers liker jeg den til Toro også jeg da).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:47   #37
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er innstilt på å bruke dette, for å lage dette fra bunnen av - nei det skjer ikke i vårt kjøkken.

men kan du gi noen eksempler på hvor mye du bruker i forskjellige retter. Er så usikker på hvor konsentrerte de er?

Det står alltid tydelig på de hvor mye de skal fortynnes. Som skrevet i forrige innlegg, de siste par flaskene jeg har kjøpt har vært konsentrerte og dermed drøye i bruk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:47   #38
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Abbonerer på denne jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:48   #39
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Hvor finner jeg fond, hvordan ser flaskene ut og hvor står de typisk i butikken?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:50   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Jeg bruker stort sett Touch of Taste og finner dem som oftest sammen med buljong og slikt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no