Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tips! KK uke 7

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 22:53   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Når vi var ufrivillig barnløse, så var det helst alle glad-historiene en ville lese, men jeg synes det er flott at et blad tar opp alle punkter og at det er realistisk at det i mange tilfeller ikke går bra. Trist når det er sånn, men det er jo realiteten at mange opplever dette. Nå har jeg ikke lest artikkelen ennå, men f.eks. bladet Gravid vil stort sett bare trykke glad-historiene, for vi hadde vår historie i det bladet for mange år siden, og da det gikk galt ville de ikke trykke artikkelen. Men historien kom noen måneder senere istedet, for da ble det en glad-historie alllikevel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:16   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Det synes jeg er helt riktig. Når man er gravid, er man ofte veldig sårbar og emosjonell, jeg klarer ikke å lese eller høre om noen slike triste historier. :hormonell:

Men ellers, i andre blader, synes jeg at man selvsagt skal få med alle livets aspekter.

Så godt at dere kunne gi en godhistorie da, Elisabeth!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 12-02-07 kl 23:19. Årsak: Presiserer
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:21   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Når vi var ufrivillig barnløse, så var det helst alle glad-historiene en ville lese, men jeg synes det er flott at et blad tar opp alle punkter og at det er realistisk at det i mange tilfeller ikke går bra.

Jeg var litt motsatt, jeg - ble nesten litt ergerlig over at det bare var gladhistoriene som kom fram i mediene. Det er jo ikke det at man ikke unner andre å lykkes, men fölelsen av ensomhet ble nesten enda större når "alle andre" pröverörere fikk det til på 1-2-3 også. Jeg husker jeg önsket at noen kunne stå fram mens det var som tyngst også, slik at verden kunne få se hvor vondt dette faktisk er. Det henger nok sammen med at jeg på mange måter fölte at min sorg ikke ble respektert. Og jeg kunne nok kanskje ha stått fram selv også, hvis anledningen hadde budt seg.

Nå bor vi i Sverige for tiden og får ikke tak i KK(?) - tror jammen jeg må be noen kjöpe det for meg, jeg gitt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:22   #24
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det er nok riktig. Men jeg vil så gjerne at hun ikke skal miste motet. De har hatt så fantastisk mange skuffelser allerede. Hun VET at det bare er 25% sjanse for å lykkes, og jeg kommer til å gråte med henne hvis det ikke lykkes. Og dessverre er det jo realiteten at det kan skje.

Ja, det er en tøff prossess. For håpe at hun er blant de som lykkes. Viktig å holde motet oppe!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:41   #25
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg kjøpte og leste. Det var en sterk historie. Noen av mine nærmeste venner skal snart i gang med IVF etter mer enn fire års prøving. Jeg tipset henne om artikkelen før jeg hadde lest den, men vet i etterkant ikke om det var så lurt. Jeg er redd hun skal miste motet.

Husk; Tilde ble til på første forsøk

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:49   #26
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Tenkte jeg skulle oppklare bakgrunnen for denne historien. Det KK ville skrive om var bivirkningene av medisinene, hvor lite man egentlig vet om medisinene og hva gjør de egentlig med kvinnekroppen? Hvor mye vet legene, hva sier de til parene som skal i forsøk osv. Det at forsøket var mislykket var irrelevant for historien. Det var ikke fordi vi hadde hatt 3 mislykkede forsøk de fulgte oss, men fordi de ville følge en kvinne som gikk igjennom hormonhelvete. Tristes for meg er det nok at det ikke var en god slutt på historien, men for lesernes del var egentlig ikke slutten av historien det viktige, men den informasjonen eller "mangelen" på informasjon som finnes om de j....lige hormonene vi propper i oss og hvordan vi som prøvere ser på det å utsette kroppen for den påkjenning hormonkurene faktisk er

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 23:51   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Ja huff, det er skummelt med disse hormonene! Nå var jeg heldig og hadde minimalt med bivirkninger i de fire forsökene, men tanken på nifse ettervirkninger i form av mulig sykdom senere i livet, spöker stadig i bakhodet. De er jo så lite vi egentlig vet. Fint av KK å sette fokus på dette - og ikke minst flott av dere å stille opp!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 08:17   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.

Husk; Tilde ble til på første forsøk

Hehe, ja, det sa jeg til henne også!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 08:27   #29
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Takk for tipset.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:23   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Jeg tror jeg har lest alt sammen en tre-fire ganger nå... Til tross for at jeg "kjenner" historien. Det første bildet er så sårt, men jeg gråter mer av bildet hvor tomlene er opp.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 16:06   #31
Ruth
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Ruth har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Det høres ut som en bra artikkel, jeg skal jammen spandere på meg et KK denne uka.

Ruth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:11   #32
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg vil bare tipse om at KK uke 7 (kommer i salg denne uken, med mindre man abonnerer for da har man fått det alt) har en reportasje om assistert befruktning.

Takk for tips, det må jeg få med meg

Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:13   #33
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips! KK uke 7

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.

Tenkte jeg skulle oppklare bakgrunnen for denne historien. Det KK ville skrive om var bivirkningene av medisinene, hvor lite man egentlig vet om medisinene og hva gjør de egentlig med kvinnekroppen? Hvor mye vet legene, hva sier de til parene som skal i forsøk osv. Det at forsøket var mislykket var irrelevant for historien. Det var ikke fordi vi hadde hatt 3 mislykkede forsøk de fulgte oss, men fordi de ville følge en kvinne som gikk igjennom hormonhelvete. Tristes for meg er det nok at det ikke var en god slutt på historien, men for lesernes del var egentlig ikke slutten av historien det viktige, men den informasjonen eller "mangelen" på informasjon som finnes om de j....lige hormonene vi propper i oss og hvordan vi som prøvere ser på det å utsette kroppen for den påkjenning hormonkurene faktisk er

Jeg har selv følt hormonenes virkning på kroppen, så jeg må definitivt få med meg denne forstår jeg. Synd ag det ikke ble en god slutt på historien

Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no