Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

:snill:-smileyen ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 20:20   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg liker den heller ikke

Ikke at det er så viktig, da, hva du mener og ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:33   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Eller; ja, deg om det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:37   #23
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Snillsmileyen er ikke snill-snill, den er ovenfra og ned-snill.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:41   #24
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

er BARE ironisk.

er ikke nedlatende, men det er blunkesmileyen

er ikke sur, den betyr bare nemlig. Akkurat.


:min-mening:

Jeg har aldri oppfattet denne som nedlatende, men den går meg på nervene fordet!

Ellers enig med du

__________________
Gutta 2003 og 2005

Sist redigert av malena : 24-11-06 kl 20:48. Årsak: skrivefeil...
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:42   #25
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg syns ikke den snill, men "snill".

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:45   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg skjønner jeg må slutte å bruke smilyene jeg.
For ser jo at de fleste oppfatter de svært så forskjellig enn meg. Jeg bruker de stort sett slik de står jeg:

snill : snill
nikker: enig
wink: blinker (bare blink rett og slett) og slett ikke nedlatende

osv..

(denne er vel safe?)

Synes forøvrig denne tråden er litt artig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:47   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg synes denne smileyen er nedlatende, overbærende og ganske slem. Har kun brukt den en gang i historien tror jeg, og da følte jeg virkelig virkelig for å være ekkel. Har vært såpass mange diskusjoner og forvirring rundt denne tidligere (på NM), at man kanskje burde gi den et annet navn enn "snill"?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:52   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg skjønner jeg må slutte å bruke smilyene jeg.
For ser jo at de fleste oppfatter de svært så forskjellig enn meg. Jeg bruker de stort sett slik de står jeg:

snill : snill
nikker: enig
wink: blinker (bare blink rett og slett) og slett ikke nedlatende

osv..

(denne er vel safe?)

Synes forøvrig denne tråden er litt artig.

brukes i mange tilfeller på samme måte som

Så hårsår du er, da.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:55   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egentlig aldri skjønt snill-bruken av

"Så skjønne barna dine er! "

Hvorfor føler man seg snill som sier det da?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

brukes i mange tilfeller på samme måte som

Så hårsår du er, da.

Ja, mange bruker den som avvæpning. Dette er forrestn en veldig typisk kvinneting å gjøre. Mange kvinner som sliter med å bli tatt alvorlig / bli respektert for det de sier har denne uvanen at de må smile for å ta brodden av ordene (mest sansynlig for å avvæpne for å slippe et angrep tilbake?).

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:03   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg har egentlig aldri skjønt snill-bruken av

"Så skjønne barna dine er! "

Hvorfor føler man seg snill som sier det da?

Jeg føler meg mest hyggelig når jeg bruker den.


Sitat:

Ja, mange bruker den som avvæpning. Dette er forrestn en veldig typisk kvinneting å gjøre. Mange kvinner som sliter med å bli tatt alvorlig / bli respektert for det de sier har denne uvanen at de må smile for å ta brodden av ordene (mest sansynlig for å avvæpne for å slippe et angrep tilbake?).

OG der kjenner jeg meg faktisk igjen dessverre.


Men jeg er ikke så hårsår altså. (der har vi den igjen)


Sist redigert av DM : 24-11-06 kl 21:21. Årsak: Fikset quoten
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:39   #31
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg syns ikke den snill, men "snill".

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:47   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

er BARE ironisk.

er ikke nedlatende, men det er blunkesmileyen

er ikke sur, den betyr bare nemlig. Akkurat.


:min-mening:


Helt enig

Skjønner ikke at er nedlatende?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:48   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Den er ikke nedlatende, den blir brukt nedlatende. Sikkert ikke bevisst hos mange, igjen en sånn kvinne-ting.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:54   #34
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg har aldri oppfattet denne som nedlatende, men den går meg på nervene fordet!

Ellers enig med du

Den der blinkesmilien er litt sånn; jeg hører du sier det, men du vet jo at jeg har rett, ikke sant lille venn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:55   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg tenker på eller som en liten sånn "snert" jeg.. litt sånn "lur" smily?

Sånn; "nå får du komme deg i seng og kose deg med mannen din da "

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:56   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg tenker på eller som en liten sånn "snert" jeg.. litt sånn "lur" smily?

Sånn; "nå får du komme deg i seng og kose deg med mannen din da "


enig med deg

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:57   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg synes den er veldig fin å bruke når man skal være litt slem i opphetede diskusjoner.

Den kan også være naivsnill. litt sånn som blondsmilyen, bare enda litt mer selvironisk.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:11   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Det er vel ikke veldig viktig at alle bruker smilyen likt vel?

Man leser gjerne ut ifra settingen hva smilyen er ment som.

Om jeg skriver: "Pene barn " Så skjønner vel de fleste at smilyen er snill.

Hvis jeg skriver: "Selvsagt er Carl I. Hagen smart og fornuftig. Han har akkurat det menneskesynet jeg ønsker å formidle til mine etterkommere " Så kan den fort bety noe helt annet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:14   #39
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Når vi snakker om blunke-smilyer så er denne perfekt etter min mening
Ingen skjulte meninger, bare et blunk, rett og slett!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:16   #40
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Noe jeg ikke kan forstå er at enkelte tror at et smilefjes erstatter punktum etter en setning.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no