Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 22:20   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Soya melk er ikke noe problem å få tak i. Her finner jeg det på alle matbutikkene som er her. Til og med rema og prix. Selv liker jeg beste havremelken.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:24   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Rema har det ikkje. Håper Ica har det inne. Kiwi og rimi har det heller ikkje.

Helsekosten kan ha, men åpningstidene er så dumme. ( ein bil, mannen som handler før og etter jobb )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:46   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Du kan og be de ta inn. De gjør nok det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:27   #24
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Jeg syns ikke soyamelk eller rismelk er noe godt i mat. Rismelk smaker som avkok fra ris og soyamelk har en bismak som ikke er god. Havremelka derimot egner seg ypperlig i matlaging. Havrefløte kan fint erstatte vanlig fløte i matretter og det smaker godt. Sauser lager vi bare en av med havremelk/havrefløte.

Grøt lager vi to sorter av, en med havremelk og en med enten laktoseredusert eller vanlig. Pannekaker lager vi også av to forskjellige rører pga at guttungen ikke tåler egg heller.

Alt som det skal være ost i lager vi også to av siden han ikke kan spise vår ost. Han er den eneste som liker den melkefrie osten.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:38   #25
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Hmmm, me får rett og slett prøve oss fram då. Først og fremst må eg sjå kva me får tak i her. Utvalget er ikkje det beste.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:42   #26
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Alle de melkeerstatningene er vel laget slik at de kan stå varmt helt til du åpner de? Dermed kan du kanskje kjøpe inn et stort lager en gang i måneden og sette i en bod om du har plass til det?

Både Kiwi og Coop her har tatt inn både ris-, havre- og soyamelk. Dermed kan kanskje din lokalbutikk gjøre det samme? Om du kjøper hele pakken slipper de jo å ha den stående i butikken, men samtidig så tror jeg det er såpass mange i dag som bruker dette at mange butikker faktisk får avsetning på melka hvis de først tar den inn.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:44   #27
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Det står litt om flere erstatninger for melk her: http://www.melk.no/Article.aspx?arti...mnu3id=&mnu4id

  Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:08   #28
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Jeg synes det er vanskëlig å få tak i alternativ melk. Selv om jeg har mange mat-kjeder i nærheten, var det bare Meny som har havremelka, og selv ikke der har de fløteerstatning basert på noe annet enn soya. (jeg måtte unngå soya også)
Stor-butikkene har mere utvalg; men de ligger også litt unna.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:15   #29
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Eg har sett at Coop Mega ( langt unna oss ) har nokre av desse produkta inne. Men der står alt kaldt.

Eg får sjekke rundt her først og snakke med sjefane.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:19   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

www.allergimat.no
Her finner du en del som du kan bestille på nett. Jeg har ikke prøvd det selv da. Ellers har gogreen en del ting også. De er ikke glutenfrie som oatley sine produkter, men det gjør vel ikke dere noe ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:21   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Eg har sett at Coop Mega ( langt unna oss ) har nokre av desse produkta inne. Men der står alt kaldt.

Eg får sjekke rundt her først og snakke med sjefane.

I mange butikkar står det kaldt, for då slepp ein å kjøla det sjølv først før ein kan bruke det. Vi kjøper gjerne 10-12 liter med rismelk om gangen. (Bruker det på havregryn og müsli om morgonen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:21   #32
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Gluten går heldigvis greit. Har testa det forsiktig ut på lille tulla.

Tusen takk for alle råd, tips og alt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:22   #33
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

http://www.gogreen.se/gogreen/se2.ns...D005F5070?open

Heilt nederst på sida finn du vaniljesaus som er ganske god og havrefløte som kan piskast.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 15:30   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Har du prøvd yoghurten derfra annemede? Mine liker kun alpro soya, ikke den andre soyatypen en får i butikken. Disse har jeg ikke hørt om engang. Kan man kanskje få kjøpt noen av disse produktene i sverige?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:52   #35
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger som ikkje tåler melk, kva med oss andre ?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Har du prøvd yoghurten derfra annemede? Mine liker kun alpro soya, ikke den andre soyatypen en får i butikken. Disse har jeg ikke hørt om engang. Kan man kanskje få kjøpt noen av disse produktene i sverige?

Jeg har ikke prøvd youghurten nei, det er nå nettopp vi har kunnet bruke de, og det er ikke alt som er tilgjengelig her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no