Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 14:53   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hørte en lege snakke om dette i Ukeslutt, og det ble helt corny. Hun gjorde dette allerede i dag: Om en pasient ønsket abort så viste hun henne til sin kollega som så gjorde henvisningen. Jeg har problemer med å se forskjellen...

Forskjellen er selvsagt at hun slipper misbiligende blikk fra St.Peter når hun ankommer Perleporten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:54   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.936
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker forøvrig også at jeg gjerne vil velge bort en fastlege som ikke henviser. Selv om jeg helt sikkert aldri vil komme i en slik situasjon selv at jeg vil ha behov for det, så er det så utrolig viktig prinsipp for meg at jeg 1) gjerne velger bort en fastlege som ikke henviser og 2) ikke vil stemme på et parti som går inn for at leger skal få utvidet reservasjonsrett - eller partier som støtter partier som mener dette.

Jeg er enig med deg. Samtidig er jeg så glad i min lege at jeg ikke tør spørre. Jeg vet at hun er katolikk. Jeg mener også at hun er et godt menneske og håper at det betyr at hun henviser. Men av ren egoisme, så har jeg ikke tenkt å spørre henne.

Og en stor fiskedask både til legene som ikke vil henvis og til politikerne som vil tillate dem det. Jeg leste Kaluzas kronikk nå og er så hjertens enig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:31   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er enig, og jeg forstår ikke forskjellen mellom å henvise til abort og henvise til en annen lege som kan henvise til abort, resultatet er jo uansett det samme.
Ellers synes jeg det er rart å velge et yrke hvor man har store problemer med å utføre deler av oppgavene som hører med til yrket. Da burde man enten latt være å bli lege eller valgt en gren av legeyrket hvor man ikke trenger å møte kvinner som ønsker å ta abort. Når legen er på jobb bør i grunnen personlige meninger ligge igjen hjemme, og hensynet til pasienten være prioritert.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:33   #24
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Det bør kanskje opplyses i fastlegelisten hvilke leger som ikke henviser. (Legg dem helst i et eget vedlegg som er vanskelig å finne.)

En mulig ulempe med det kan kanskje være at noen vil være presset til å velge en defekt lege fra denne listen av sin familie/nærmiljø, men jeg tror ikke jeg syns det vil være verre enn å ikke informere i utgangspunktet.

Ben "ranger listen fra rimelig til urimelig" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:34   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Det er jo stor mangel på leger til å jobbe på sykehjem, eller til å ta seg av sykehjemspasienter, der slipper man ihvertfall å forholde seg til abortspørsmålet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:44   #26
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.333
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Problemet med dette blir jo aller størst for de som ikke bare kan gå over gangen eller gata til neste lege. På små plasser kan det være fryktelig langt mellom fastlegene, og for ungdommer som ikke vil at foreldrene skal vite om det, kan det jo bli vanskelig å forklare hvorfor man plutselig trenger skyss til en tur i nabobygda som ligger 5 mil unna.
Og så kan det jo også hende at det enkelte plasser blir slik at de fleste legene reserverer seg, og det blir vanskelig å finne de få legene som henviser.

Jeg forstår ikke at Krf har fått Høyre og Frp med på dette.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 16:01   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Huff. Jeg synes det er tragisk at KrF benytter posisjonen de er kommet i til krle (som vil gi oss problemer med med strassbourg) og denne reservasjonssaken. Hva med å bruke litt av makten til ting som er viktige og fine og viser at de har et fint menneskesyn?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 16:03   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Det kan jo potensielt bli fryktelig ubehagelig for den eneste fastlegen i mils omkrets som henviser også, i kristne miljøer i bibelbeltet. Jeg ser for meg at bygdedyret kan utøve stort press i slike situasjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 16:54   #29
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Vil kommuner har mulighet for å reservere seg mot å ansette leger som benytter seg reservasjonsretten?

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:04   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av halaisa, her.

Vil kommuner har mulighet for å reservere seg mot å ansette leger som benytter seg reservasjonsretten?

Det håper jeg da virkelig. Men da kan jo det motsatte skje også. Det her virker ekstremt lite gjennomtenkt. Gaah, så sur jeg blir.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:08   #31
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er i mot reservasjonsretten. Kan du ikke forholde deg til norsk lov, da må du finne et annet yrke. Eller spesialisere deg innenfor øre-nese-hals eller noe. Kan du ikke gjøre hele jobben som fastlege eller gynekolog, da er du ikke egnet.

Hvorfor skal legene ha denne individuelle reservasjonsretten egentlig?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:10   #32
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er enig, og jeg forstår ikke forskjellen mellom å henvise til abort og henvise til en annen lege som kan henvise til abort, resultatet er jo uansett det samme.

Fordi da kan den første legen toe sine hender og ha samvittigheten sin ren.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:18   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.516
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er enig med dere i at dette ikke er noen bra endring.

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg forstår ikke at Krf har fått Høyre og Frp med på dette.

Personlig tenker jeg at dette er noe de har gått med på fordi at det i realiteten kommer til å få ganske få (=et lite antall) konsekvenser. (Konsekvensene slik de er beskrevet i tråden er selvfølgelig ikke noe hyggeligere eller bedre for de som kommer til å oppleve dem, for noen blir å få det akkurat slik dere beskriver. Ei eller annen ungjente i ei eller annen bygd som ikke blir henvist og som ikke kommer seg til noen annen lege. Men jeg tror alikevel ikke det blir å skje i stor grad.)

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvorfor skal legene ha denne individuelle reservasjonsretten egentlig?

Du mener den som kom nå? Den er vel ikke etter etterspørsel fra leger, men et politisk "statement". (Eller mener du den reservasjonsretten som eksisterer i dag?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 15-10-13 kl 21:21. Årsak: la til en parentes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:35   #34
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg mener egentlig begge, altså at legene ikke bør ha reservasjonsrett. Kan du ikke gjennomføre aborter - da er kanskje gynekologi noe for deg? Jeg sier jo ikke at du ikke kan bli lege, bare at man da må holde seg unna stillinger som gjør at du kommer i konflikt med deg selv - i dette tilfellet fastlege og gynekolog.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:46   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er også veldig i mot denne evt. lovendringen, og håper den blir stoppet før det kommer så langt. Det forbauser meg også at Legeforeningen vel er for?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:57   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er også veldig i mot denne evt. lovendringen, og håper den blir stoppet før det kommer så langt. Det forbauser meg også at Legeforeningen vel er for?

De sier følgende av landsmøtet før sommeren:

Sitat:

«Legeforeningen mener at alvorlige samvittighetsgrunner knyttet til liv og død kan gi grunnlag for at leger gis reservasjonsmulighet for deltakelse i henvisning og behandling.

Legers reservasjonsmulighet skal ikke være til hinder for befolkningens lovbestemte rettigheter. Reservasjonsmulighetene må derfor vurderes lokalt i helsetjenesten på en slik måte at disse hensyn kan ivaretas. Pasientene skal alltid møtes med forståelse og respekt. Forutsigbarhet for pasientene må sikres gjennom god informasjon.»

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 18:09   #37
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

For meg er det en stor forskjell mellom å reservere seg mot å fysisk foreta en abort og det å reservere seg mot å henvise. Leger som foretar aborter jobber på spesielle avdelinger, og det vil ikke være noen abortmotstandere som søker jobb der.

Men at selve grunnstammen av legebestanden, fastlegene skal stå i veien for abortloven finner jeg utrolig provoserende, og jeg er megaskuffet over at Høyre har gått med på dette. Jeg skifta til Venstre før dette valget, og der tror jeg jammen at jeg blir.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 18:46   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Selv om hun i og for seg argumenterte konsistent for det: En henvisning er en medisinsk handling (å vise pasienten over gangen var ikke det), og hun måtte kunne stå inne for en medisinsk handling etisk sett. Og mente at det var riktig og viktig å ha leger som reflekterte etisk.

Jeg synes dette høres formuftig ut, og jeg forstår tanken bak.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 19:00   #39
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Jeg er kjempesint over dette og det er jo selvsagt bare sjølpompøst sprøyt at man ikke kan henvise for sin egen samvittighets skyld. De gjør det for å jævles overfor de som trenger den helsetjenesten. Det er ikke noen grunn til å ha respekt for en lege som holder på sånn.

Jeg er feks sterkt i mot aktiv dødshjelp og hadde nektet å utføre det, og sørget for at jeg ikke hadde kommet opp i det i jobben. Ellers hadde jeg funnet meg en annen jobb.

Jeg hadde selvfølgelig ikke nektet å henvise. Da setter man seg til doms over andres rett til å bestemme selv.

Jeg har lyst å fike oppe de sjølrettferdige folka og fatter ikke at legeforeningen godtar det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 19:08   #40
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn

Esme - kan du ikke sette i gang et legeopprør? Det kan da ikke være mesteparten av legene som synes dette er OK?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no