Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ok med loddselgere med betalingsterminal?
Ja 67 68,37%
Nei 21 21,43%
Vet ikke 10 10,20%
Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-13, 22:48   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg er ikke så positiv til betalingsterminal pga. at det koster ekstra penger for dem å leie og drifte og evnt. provisjon om de har en sånn type avtale på betalingsterminalen de låner/leier.

Neida, man kan få betalingsterminaler knyttet opp mot iphone som ikke koster noe å leie eller drifte. Den er ganske billig å kjøpe, også koster det 2,7 % per transaksjon i bruk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 23:40   #22
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

En jeg diskuterte dette med mente at det ville være litt for "invaderende".
Han mente at "beklager, jeg har ikke penger" er en grei unnskyldning om man ikke har lyst til å kjøpe lodd og at han mistet den unnskyldningen om folk gikk rundt med betalingsautomater.

Haha, det er jeg jo enig i - at det er en grei unnskyldning, altså. Åh, så dumt, jeg har dessverre ikke kontanter. Men det blir da ikke invaderende fordi man istedet bare må si "nei takk". Det må vel være måte på å være unnvikende.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 06:56   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Man har da alltids "Jeg har dessverre ikke penger på kortet" som unnskyldning også, da.

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 07:22   #24
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Neida, man kan få betalingsterminaler knyttet opp mot iphone som ikke koster noe å leie eller drifte. Den er ganske billig å kjøpe, også koster det 2,7 % per transaksjon i bruk.

Avsporing, men: har du navn eller link til en sånn en?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:41   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Avsporing, men: har du navn eller link til en sånn en?

iZettle.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 04-11-13 kl 09:08.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:01   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Jeg syns det høres lurt ut.

B.M brukte opp alle småpenger i huset på fotball-kalender i går, måtte si nei til de neste tre som kom.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:22   #27
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 957
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Vil det vere like akseptabelt å kjøpe lodd kun for ein tier om ein betalar med kort, eller forventer ein då at ein kjøper for hundringser i staden?

Kva kostar eigentleg eit lodd for tida?
Eg er særs lite bevandra i loddkjøparverda, her er det nesten aldri nokon på døra.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:51   #28
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Jeg ble vilt begeistret da en =Oslo-selger fortalte meg at jeg kunne betale med SMS - jeg har jo aldri kontanter på meg lenger, og det er jo dumt om det skal gå ut over dem.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:53   #29
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Jeg ville egentlig vært litt skeptisk jeg, og lurt på om pengene gikk til noen "proffe". Klart, det er større sjans for at man kan underslå kontanter, men jeg ville også hatt skimming o.l. i tankene.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:46   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loddselger med betalingsterminal, OK eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Vil det vere like akseptabelt å kjøpe lodd kun for ein tier om ein betalar med kort, eller forventer ein då at ein kjøper for hundringser i staden?

Kva kostar eigentleg eit lodd for tida?
Eg er særs lite bevandra i loddkjøparverda, her er det nesten aldri nokon på døra.

De fotballkalenderene som er i omløp nå koster 50 kr. Det er sånn skrap en luke hver dag i advent.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no