Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 10:31   #21
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg liker å reise med tog, det gjør ungene også, og vi har reist fra Bergen til Narvik med tog, både via Norge og via Sverige, og det har gått kjempefint. Tror jeg glatt kunne dratt med en treåring som liker det, på en sånn tur.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 10:33   #22
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Mulig nåtidens telt er lettere å slå opp enn de fra min barndoms sommerferier. Men om de ikke er det, er det klin umulig for en voksen å få til alene. Loffetur med treåring høres kjempegøy ut, telt hadde jeg droppa. Bo på hostel og kroer er både billig, sosialt og trygt. God tur! -en anelse misunnelig.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 10:40   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Ikke galskap, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Jeg var på tur med min treåring for kort tid siden og da startet vi å reise 8.30 om morgenen og kom frem 19.30 på kvelden, resten av dagen var vi på reisefot. Det jeg syntes var mest kjedelig var at jeg ikke kunne ta meg en dupp. Tror treåringen koset seg stort.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:19   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg tror jeg ville droppet teltet, da dette tar ganske mye av bagasjeplassen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:30   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg kunne gjerne reist på interrail alene med en treåring, men jeg hadde ikke reist hvor som helst på hvilket som helst tidspunkt og heller ikke tatt med meg telt. Vi har to ganger hatt med oss små barn på tog i Romania. På dagtid hadde jeg gjerne reist hvor som helst alene med dem, men på kvelds og nattetid hadde jeg vært skeptisk. Togstasjoner ligger ofte i ganske lurvete strøk og det kan være skummelt med pågående taxisjåfører osv. Dette avhenger jo veldig av hvor man reiser, men generelt synes jeg jernbanestasjoner på kveld/natt ikke er noe særlig.
Telt kan jeg ikke fordra. Å dra på telt og soveposer på interrail virker bare som stress. Regner det blir det verre. Jeg ville heller satset på billige ungdomsherberger eller andre overnattingssteder enn å satse på telt. Jeg tror et rom måtte vært temmelig lurvete og ekkelt før jeg hadde foretrukket telt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:35   #26
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Ja, det er galskap.

Dragen - flerbarnsmor og pyse.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:45   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Slik du legger det frem kan jeg ikke se noen grunn til at dere IKKE skal reise
Jeg ville nok planlagt det litt nøyere enn om jeg skulle reist sammen med en voksen, men ser ikke problemet med å ligge i telt heller jeg.
Hvis man legger opp ei ca reiserute, hva er problemet egentlig?

  Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:56   #28
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Det er meg som hadde funnet på å reist uten noe særlig planlegging Men jeg hadde hatt en reservebeholdning hvor det hadde vært rom for å sove på hotell eller det som måtte være tilgjengelig når det var tvingende nødvendig, og også til fly hjem hvis alt gikk i dass. (Typisk meg er `har jeg penger så løser alt seg`)

Campingplasser er det massevis av i alle byer i Europa. De befinner seg som regel langs sentrums ytre grenser. Turistinformasjoner er ofte tilgjengelig rett ved togstasjoner, og de er behjelpelig med det meste. det lønner seg i såfall og komme frem på dagtid når det er åpent på disse, da er det som regel litt mere ledig overnattingsplasser også og det er rom for å surre litt rundt uten at det blir mørkt.
Alle campingplasser jeg har vært på i Europa har vært fine for barn med lekeplasser, fine og rene dusjanlegg, stille og rolig på kvelden osv.

Jeg syns det høres ut som en fin tur.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:11   #29
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg ville ikke gjort det. Alene ja, men ikke med en treåring.

Det blir en ferie for de voksnes behov...... slik jeg ser det, men nå er jeg sikkert gammeldags jeg da

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:19   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det blir en ferie for de voksnes behov...... slik jeg ser det, men nå er jeg sikkert gammeldags jeg da

En "typisk" interrailtur med flere dager i strekk på trange tog, og bråkete, skitne hoteller i lugubre strøk av byen vil vel være det, men hvordan får du det HI beskriver til å bli en ferie for "de voksnes behov"? (Det passer neppe for alle treåringer, men det høres ut som om akkurat denne treåringen vil sette pris på denne typen ferie.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:23   #31
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Det kan sikkert gå bra hvis du planlegger litt Men jeg hadde ikke gjort det. Er litt for pysete til det, tror jeg..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:30   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Det hadde gått finfint med litt planlegging.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:50   #33
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En "typisk" interrailtur med flere dager i strekk på trange tog, og bråkete, skitne hoteller i lugubre strøk av byen vil vel være det, men hvordan får du det HI beskriver til å bli en ferie for "de voksnes behov"? (Det passer neppe for alle treåringer, men det høres ut som om akkurat denne treåringen vil sette pris på denne typen ferie.)

Det er jo ikke akkurat barnevennlig å farte rundt i Europa på denne måten, slik jeg ser det da. Selvfølgelig kan det bli hyggelig. HI virker jo ut som en mor som kan slappe av og være tilstede for barnet sitt, men jeg ville ikke gjort det med et så lite barn. Det er meg.

Når barn er så små så vil de jo gjerne det som foreldrene ønsker..... Jeg er glad i å kjøre tog selv. Har kjørt med tog til Bodø med små barn før, men da har vi hatt et mål og det har vært i et land som vi kjenner.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:52   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er jo ikke akkurat barnevennlig å farte rundt i Europa på denne måten, slik jeg ser det da. Selvfølgelig kan det bli hyggelig. HI virker jo ut som en mor som kan slappe av og være tilstede for barnet sitt, men jeg ville ikke gjort det med et så lite barn. Det er meg.

Det er klart, både mødre og barn er forskjellige i forhold til hva slags ferie de liker. Det bare hørtes for meg ut som om du mente HI planla en ferie ut fra bare sine egne behov, og det syntes jeg var litt ufortjent i så fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 16:33   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Høres herlig ut! Har de noen tips? Typisk det lureste/dummeste vi gjorde var ..., det smarteste vi pakket med oss ..?


mener ei kjerring har skrevet en bok om på tur med barn.
så reise ut i verden turer.


med sånne tips

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 16:36   #36
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er jo ikke akkurat barnevennlig å farte rundt i Europa på denne måten, slik jeg ser det da. Selvfølgelig kan det bli hyggelig. HI virker jo ut som en mor som kan slappe av og være tilstede for barnet sitt, men jeg ville ikke gjort det med et så lite barn. Det er meg.

I mange land i Europa er det mye mye mer barnevennlig enn togene her i Norge, i alle fall!

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 16:38   #37
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg hadde ikke tatt sjansen. Jeg tenker b.la på om den voksne skulle bli syk og da være alene med en så liten unge.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 16:54   #38
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg hadde ikke tatt sjansen. Jeg tenker b.la på om den voksne skulle bli syk og da være alene med en så liten unge.

Jeg var på Kreta med vesla, som da var 4 år, i 2004. Jeg turte reise alene, fordi jeg hadde noen venner på et hotell ikke langt unna. Heldigvis for det. Samme dag vi skulle reise våknet jeg med magesmerter og diare. Jeg slet med det hele dagen. Takket være mine venner så kunne jeg slappe av i bilen, mens de andre var på stranden.

Jeg tenker også på å komme til en stor jernbanestasjon med barnevogn og bagasje + en treåring. Nei, jeg ville ikke gjort det, men det er meg.... Hadde det vært flere voksne så kanskje, men da måtte det vært en klar plan og at man hadde mange dager på hvert sted man kom til.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 17:11   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg tenker også på å komme til en stor jernbanestasjon med barnevogn og bagasje + en treåring. Nei, jeg ville ikke gjort det, men det er meg.... .

Det ser jeg ikke problemet med. Jeg har tatt tog lange strekninger i Norge, alene med opptil tre barn og vogn og bagasje. Å holde styr på ett barn bør da kunne gå veldig greit. Men jeg hadde ikke orket så mye bagasje som det medfører å bo i telt, så det hadde jeg ikke satset på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 17:11   #40
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Søstra til mannen min dro med seg familien på interrail, når minste jenta deres var 3 år. (og nettopp hadde sluttet med bleie) Den andre jenta var 11 år.
Fikk inntrykk av at de hadde hatt en flott tur, men så er de av typen som synes 10 dagers sykkelferie i Danmark er morsomt også da. (jeg er ikke der gitt)

Med litt planlegging skulle det gå fint vil jeg tro.
Men hvor mye han vil huske om noen år er vl ganske lite, så om du vil han skal huske de fine opplevelsene ville jeg kanske ventet noen år.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no