Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

600 gram margarin på 4 dager ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 13:40   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er forskjell på et par brødskiver per dag og ekstremt store mengder smør som skylles ned med karbohydrater.

Dessuten er det ikke alle som er lagt opp med like lett tendens til å legge på seg, heldigvis.

Jeg er enig med det Iset skrev oppi her forøvrig. Det var godt skrevet.

Jeg spiser minst 6 brødskiver for dagen og er veldig glad i smør ja. Jeg personlig tror ikke dette er usunt for meg. Jeg elsker grovt brød og smør. Jeg tror også at folk må finne det som fungerer for deres kropp, ikke alle klarer å bare spise proteiner, og ikke alle legger på seg av karbohydrater. Dessuten er det forskjell på karbohydrater, det er mange sorter brød.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 14:01   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg spiser minst 6 brødskiver for dagen og er veldig glad i smør ja. Jeg personlig tror ikke dette er usunt for meg. Jeg elsker grovt brød og smør. Jeg tror også at folk må finne det som fungerer for deres kropp, ikke alle klarer å bare spise proteiner, og ikke alle legger på seg av karbohydrater. Dessuten er det forskjell på karbohydrater, det er mange sorter brød.

Kjempefint. Jeg har heller aldri sagt at alle legger på seg osv.
Men for de som lett legger på seg - slik problemet ble luftet i HI - så er kombinasjonen fett/raske karbohydrater dårlig. Rett og slett fordi kroppen vår er slik laget at insulinet som trigges ved inntak av karbohydratene åpner opp ekstra godt for cellenes evne til å ta opp og lagre fett.

Du legger ikke lett på deg og har ikke noe problem med kostholdet ditt, jeg har aldri påstått at du har det heller. Men hadde du hatt et problem med at du la på deg og ble overvektig så ville jeg sikkert anbefalt å gjøre noe med kombinasjonen fett/karbo om du hadde spurt. Det har du ikke, problemet eksisterer ikke - ergo har jeg ikke noen kommentarer utover at ditt kosthold helt tydelig funker fint for deg.

Det betyr ikke at ditt kosthold funker for alle andre - akkurat som mitt.

  Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 14:37   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Nei, jeg er klar over det du skriver. Jeg ville bare si at ikke alle legger på seg eller er usunne selv om de spiser mye brød og smør, som du skrev først. Det var ikke for å kverulere.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 14:45   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Jeg skrev ikke det. Jeg svarte på et innlegg om en overvektig kvinne. For denne er dette en dårlig kombinasjon. Jeg runder av kverulanthjørnet mitt for i dag.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 08:58   #25
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du får det i grunnen til å høres ut som om folk er overvektige fordi de selv ønsker det og fordi de er for late til å endre kosthold. Nå kjenner jeg ikke moren din, men dersom hun er slik de fleste overvektige jeg kjenner, har hun kanskje spiseproblemer av en eller annen sort. De spiser ikke sjokolade og potetgull og smør fordi de elsker disse matvarene men fordi de misbruker det, slik en alkoholiker misbruker alkohol. Det høres ut som om hun trenger profesjonell hjelp. For meg kom redningen i form av vektoperasjon, mens for andre ligger redningen i psykolog, kursenter eller lignende.
Jeg forventer ikke at folk som aldri har hatt virkelige vektproblemer skal forstå hvor komplekst dette problemet faktisk kan være, jeg blir bare litt lei meg på overvektiges (og mine egne tidligere) vegne når folk snakker om overvektige som "dumme" (som du selv sier - inn det ene øret og ut det andre), late og lite opplyste (som du også sier - du forstår ikke at noen kan VILLE kroppen sin så vondt).

En slik holdning om overvektige har jeg aldri hatt, Iset. Og om det fremstod slikt så beklager jeg på det sterkeste. Jeg snakker kun ut ifra min egen mor, og ikke om overvekt generelt. Klart hun har et spiseproblem, og har sannsynligvis hatt det siden hun var ungdom. Men jeg syns nå at hun skal gjøre noe med det, og ikke bare snakke det bort, eller si at hun har prøvd alt og at ingenting nytter, hun bare er så tykk, ingen kan hjelpe henne-en slik holdning har hun. Og jeg mener absolutt ikke at alle overvektige har en slik holdning eller er late, for det vet jeg at ikke stemmer.

Så jeg skjønner kritikken, men jeg har aldri ment det slik som du fremstilte det her. Beklager på det sterkeste om det ble fremstilt slik. Jeg syns ikke overvektige er verken dumme eller late!!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:04   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Smurfine - jeg hadde det sånn som du beskriver moren din jeg også. Jeg hadde gitt opp og innstilt meg på å dø av overvekt fordi jeg ikke greide å leve sulten 24/7 resten av livet.

Men det gikk til slutt likevel når jeg fant et opplegg som passet for meg slik at jeg ikke følte at jeg gikk på noen kur eller avsto fra noe jeg lengtet etter. Nå er det over femti kilo siden jeg var "på topp". Så kanskje moren din finner løsningen til slutt.

En nøkkel for meg var å innse at dette hadde medisinske forklaringer - ikke at det skyldtes at jeg var et viljeløst vrak og burde skamme meg. Da skammen slapp det verste taket ble alt lettere å studere oppriktig og det ble mye lettere å finne løsninger.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:15   #27
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Men altså.? Kva er forskjelen på margaring og smør? :uvitande: Og kvifor er det eine bedre enn det andre?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:21   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Men altså.? Kva er forskjelen på margaring og smør? :uvitande: Og kvifor er det eine bedre enn det andre?

Smør er et naturprodukt laget av fløte. Margarin er laget av varmebehandlede (som da blir alt annet enn sunne) oljer. Kaldpressede oljer er sunne, ikke raffinerte oljer som blir brukt i margarin. I tillegg tåler flerumettet fett svært lite varme, så det å steke i margarin er galskap i mine øyne (men then again, oljene er jo ødelagte allerede). Mettet fett er mye mer varmestabilt.
Kun smør er smør, altså det som har SMØR skrevet på emballasjen. Alt annet er margarin (Per, Melange, Soft, Brelett osv).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:54   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Iset - vi må vel nesten si at smør smaker mye bedre også?

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:00   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Ja, klart det gjør. Jeg kastet nesten opp da jeg kjøpte en baguette-greie på flyplassen i Oslo i desember, og det var margarin på. Kastet hele greia. Hvit, klissete gugge. Humrer litt når folk omtaler margarin som smør, men jeg gjorde det jo selv i all min uvitenhet for mange år siden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:01   #31
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, klart det gjør. Jeg kastet nesten opp da jeg kjøpte en baguette-greie på flyplassen i Oslo i desember, og det var margarin på. Kastet hele greia. Hvit, klissete gugge.

Billigere med margarin? Forøvrig er det mange som ikke liker smør også. Jeg syns det kan bli litt i overkant, alt etter hva det er på/i.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:24   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kun smør er smør, altså det som har SMØR skrevet på emballasjen. Alt annet er margarin (Per, Melange, Soft, Brelett osv).


Min lavkarboernæringsfysiolog anbefaler Bremykt. 70 % smør, 30 % rapsolje. Jeg synes den er bedre å steke i enn rent smør.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:41   #33
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Smurfine - jeg hadde det sånn som du beskriver moren din jeg også. Jeg hadde gitt opp og innstilt meg på å dø av overvekt fordi jeg ikke greide å leve sulten 24/7 resten av livet.

Men det gikk til slutt likevel når jeg fant et opplegg som passet for meg slik at jeg ikke følte at jeg gikk på noen kur eller avsto fra noe jeg lengtet etter. Nå er det over femti kilo siden jeg var "på topp". Så kanskje moren din finner løsningen til slutt.

En nøkkel for meg var å innse at dette hadde medisinske forklaringer - ikke at det skyldtes at jeg var et viljeløst vrak og burde skamme meg. Da skammen slapp det verste taket ble alt lettere å studere oppriktig og det ble mye lettere å finne løsninger.

Hvordan fant du et passende opplegg? Skulle ønske min mor kunne finne noe som passet henne og hennes livsstil. Begge mine foreldre har sykelig fedme og jeg er nesten redd for at mine barn ikke får oppleve sine besteforeldre om det fortsetter slik det gjør nå. Min far har heldigvis innsett alvoret for andre gang og fått operasjon og følger nå opp med kostholdsendring. Han endret kosthold for noen år siden også, og gikk ned 60 kilo på 10mnd på KUN kostholdsendring+trening, men gikk alle kiloene opp igjen i løpet av 2 år, så nå får han psykologihjelp ved siden. Forskjellen på ham og min mor, er at han faktisk gjør noe. Han godtar ikke at ting bare er slik, men har innsett at man faktisk kan klare det hvis man får hjelp. Min mor sier at ingenting nytter uansett, at kroppen hennes bare er slik - og det er bare tull, men hun vil ikke tro på noe annet (sikkert hennes forsvar, men skulle ønske hun kunne innsett at endringer ikke bare kommer av seg selv, men at man må gjøre en innsats..)..

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:01   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min lavkarboernæringsfysiolog anbefaler Bremykt. 70 % smør, 30 % rapsolje. Jeg synes den er bedre å steke i enn rent smør.

Ja, den er nok litt bedre enn margarin. Jeg er bare skeptisk til oljen siden den etter all sannsynlighet ikke er kaldpresset, så jeg er ikke så fan av den heller. Men av to onder (margarin eller Bremykt) hadde jeg jo valgt det siste, om jeg måtte.

(Sorry, Smurfine, at det har blitt litt smørsnakk i tråden din).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:05   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, den er nok litt bedre enn margarin. Jeg er bare skeptisk til oljen siden den etter all sannsynlighet ikke er kaldpresset, så jeg er ikke så fan av den heller. Men av to onder (margarin eller Bremykt) hadde jeg jo valgt det siste, om jeg måtte.

Vel, ernæringsfysiologen min er veldig opptatt av riktig type fett, så derfor regner jeg med at oljen er kaldpresset. Hvis ikke tror jeg ikke hun hadde anbefalt den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:06   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Jeg er ganske sikker på at den ikke er kaldpresset altså. I så fall skal det stå på pakken. Det er mange ernæringsfysiologer som automatisk tenker "sunt" når de tenker på feks. rapsolje, uten å ta hensyn til hvordan den er behandlet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:08   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ganske sikker på at den ikke er kaldpresset altså. I så fall skal det stå på pakken. Det er mange ernæringsfysiologer som automatisk tenker "sunt" når de tenker på feks. rapsolje, uten å ta hensyn til hvordan den er behandlet.

Ja, jeg skal ikke påstå noe som helst, jeg, altså. Men jeg bruker nå Bremykt likevel, jeg, da, kaldpresset rapsolje eller ikke. :vill&gal:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:08   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Ja, det er jo ditt eget valg, jeg bare nevner det nå jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:21   #39
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

(Sorry, Smurfine, at det har blitt litt smørsnakk i tråden din).

det går bra
Jeg kan skyte inn at jeg aldri aldri har laget så gode boller og sjokoladekake etter at jeg begynte å bruke smør istedetfor melange ! (Jeg visste ikke at margarin og smør var så forskjellig for bare noen år tilbake...nå bruker vi bare smør til all matlaging.)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:42   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...

Smurfine - jeg lever lavkarbo. I ekstremklassen. Det betyr at jeg ikke rører sukker, korn, grønnsaker som vokser under bakken eller frukt i noen form noen gang. Til gjengjeld spiser jeg så mye jeg gidder og ønsker av grønnsaker, nøtter, frø, egg, fisk, kjøtt, fløte, rømme, majones, en del typer bær, rødvin osv. Og jeg spiser meg mett - god og mett. Og er aldri sulten. Og sover bedre, har mer energi osv. Jeg kan spise kake og sjokolade også - men sukkerfrie typer. Altså må kaker og sånt lages selv. Hvilket er en fordel - jeg spiser null halvfabrikata og ser ikke noe til alle disse skumle stoffene som er i en del mat.

Det er ikke nødvendig å ta det på langt nær så langt for de aller, aller fleste der ute. Det er viktig å si da.

For de aller fleste vil et kosthold uten raske karbohydrater være nok til å få store endringer. Det viktige er å få kontroll på blodsukkeret og å legge fra seg skammen. Har man et skikkelig problem med overspising og mat som bestevenn så er det ikke bare å ta seg litt sammen - det må litt mer til. Men det er fullt mulig da.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no