Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 23:11   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Nå har jeg akkurat lest at det er en myte at peoner ikke kan flyttes også! Da skal jeg flytte den som står i hagen frem til forsida, og plante noen flere sammen med den.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:12   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

De kan flyttes ja, men det er ikke sikkert de blomstrer på et par år dersom man gjør det. Har jeg hørt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:07   #23
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nå har jeg akkurat lest at det er en myte at peoner ikke kan flyttes også! Da skal jeg flytte den som står i hagen frem til forsida, og plante noen flere sammen med den.

Jeg flyttet noen Peoner for 4 år siden og ennå har de ikke gitt meg en eneste blomst.
Bare stilker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:30   #24
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Jeg tenker at det kanskje er bedre å ha sommerblomster i en krukke. De blomstrer mye lengre enn stauder, gjerne hele sommeren dersom man er flink til å knipe av visne blomster før de rekker å sette frø.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 07:50   #25
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg tenker at det kanskje er bedre å ha sommerblomster i en krukke. De blomstrer mye lengre enn stauder, gjerne hele sommeren dersom man er flink til å knipe av visne blomster før de rekker å sette frø.

Til krukker ville jeg også valgt sommerblomster. Stauder passer best i bed, synes jeg

Vi har også bare sol på trappa ei kort stund på morgene men har ikke hatt noe problemer med å få sommerblomstene til å trives likevel. Hvite margeritter tåler det meste (jeg synes at spanske margeritter krever mer sol for å blomstre). I år har jeg hvite bacopa i ei potte på trappa. Lobelia går også fint. Jeg har også hatt surfina hengende på veggen og den har blitt stor og fin. Bare pass på at de får nok gjødsel i løpet av sommeren. I tillegg så stor potte som mulig. I veldog små potter så tørker blomstene ut før du får snudd deg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:02   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

En annen fin sommerblomst som også helst bør stå uten full sol er den som ligner på Løytnanshjerte men som ikke er staude… lurer på om den heter Tåre? Blomstrer hele sommeren og blomstene faller av av seg selv så du slipper kniping.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:13   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Margritter burde i hvert fall funke fint. Jeg liker godt de spanske margrittene, mange fine farger.

Ikke kjøp hvite margeritter. De er snegleføde, og sneglene kryper mer enn gjerne over lang gårdsplass med skifer og klatrer opp trapper for å spise på dem.
Spanske margeritter derimot, de liker sneglene ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no