Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsselskap

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 21:23   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sist jeg var i en konfirmasjon som ikke var min, holdt jeg på å kjede meg ihjel og elsket mitt ti år eldre søskenbarn fordi hun "forbarmet" seg over meg og tok meg med ut. (Jeg var ti år gammel.) Vi hadde nok begge syntes det var helt ok å bare delta i middagen.



Jeg har forresten lyst til å gå i konfirmasjonsgudstjenesten i morgen, for både prest og organist er skikkelige kule, og lager flotte gudstjenester. Men jeg kjenner jo ingen så det ville nok være rart om jeg plutselig dukket opp.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:28   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.129
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.



Jeg har forresten lyst til å gå i konfirmasjonsgudstjenesten i morgen, for både prest og organist er skikkelige kule, og lager flotte gudstjenester. Men jeg kjenner jo ingen så det ville nok være rart om jeg plutselig dukket opp.

Mens jeg blir mer satt ut av sånne sirkusgudstjenester. Var på en variant sist helg og synes måten ungdommene er statister overøst av Gud, prestefestligheter og rock'n'roll er... tja... spesielt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:30   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Mens jeg blir mer satt ut av sånne sirkusgudstjenester. Var på en variant sist helg og synes måten ungdommene er statister overøst av Gud, prestefestligheter og rock'n'roll er... tja... spesielt.

Å nei, de har ikke sirkusgudstjenester, så langt der i fra.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:34   #24
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.129
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Å nei, de har ikke sirkusgudstjenester, så langt der i fra.

Såkalt "kule" prester pleier ha det. Ikke med kameler og sukkerspinn altså. Men, ja. Nei, meg om det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:53   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Såkalt "kule" prester pleier ha det. Ikke med kameler og sukkerspinn altså. Men, ja. Nei, meg om det.

Jeg skjønner hva du mener, men denne presten har ikke den type gudstjenester som du tenker på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:58   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.873
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Får alle 13 plasser der dere var? -Regner med at vi skal ha i samme by, så da er slikt kjekt å vite.

Man søker antall plasser som ønsker og får tildelt etter rettferdighetsprinsippet. Vi søkte om 15, fikk 13. Helt greit, synes jeg.

For meg er seremonien bare den offisielle delen av dagen, festen etterpå er jo den personlige og virkelig store begivenheten. Vi ba selvsagt de som ikke skulle være med på seremoni til et annet klokkeslett enn de andre, så de slapp å stå utenfor eller nippe til en kaffekopp.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:05   #27
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.878
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Man søker antall plasser som ønsker og får tildelt etter rettferdighetsprinsippet. Vi søkte om 15, fikk 13. Helt greit, synes jeg.

For meg er seremonien bare den offisielle delen av dagen, festen etterpå er jo den personlige og virkelig store begivenheten. Vi ba selvsagt de som ikke skulle være med på seremoni til et annet klokkeslett enn de andre, så de slapp å stå utenfor eller nippe til en kaffekopp.

Supert. Husker ikke hvor mange vi søkte om. Omtrent som dere, tror jeg. Men helt i orden om vi ikke får plass til alle.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:51   #28
Mmd
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 10
Mmd har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Man søker antall plasser som ønsker og får tildelt etter rettferdighetsprinsippet. Vi søkte om 15, fikk 13. Helt greit, synes jeg.

For meg er seremonien bare den offisielle delen av dagen, festen etterpå er jo den personlige og virkelig store begivenheten. Vi ba selvsagt de som ikke skulle være med på seremoni til et annet klokkeslett enn de andre, så de slapp å stå utenfor eller nippe til en kaffekopp.

Ikke like lett når mange kommer med fly dagen før. Da forventes det jo litt program før middagstid.

Mulig jeg er problemorientert her, men føler at dette begynner å bli ganske langt unna den konfirmasjonsfesten jeg hadde sett for meg før han ombestemte for noen uker siden.

Mmd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:53   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Mmd, her.

Ikke like lett når mange kommer med fly dagen før. Da forventes det jo litt program før middagstid.

Mulig jeg er problemorientert her, men føler at dette begynner å bli ganske langt unna den konfirmasjonsfesten jeg hadde sett for meg før han ombestemte for noen uker siden.

Men det som teller er vel hvilken konfirmasjon(sfest) han ser for seg, tross alt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:55   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Mmd, her.

Ikke like lett når mange kommer med fly dagen før. Da forventes det jo litt program før middagstid.

Mulig jeg er problemorientert her, men føler at dette begynner å bli ganske langt unna den konfirmasjonsfesten jeg hadde sett for meg før han ombestemte for noen uker siden.

De fleste klarer seg helt fint den timen eller to sermonien varer. Og det viktigste er jo hva konfirmanten ønsker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:58   #31
Mmd
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 10
Mmd har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men det som teller er vel hvilken konfirmasjon(sfest) han ser for seg, tross alt?

Nei, seremonien er vel så viktig. Definitivt.

Mmd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:59   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

De fleste klarer seg helt fint den timen eller to sermonien varer. Og det viktigste er jo hva konfirmanten ønsker.


Jeg hadde, helt ærlig, ikke blitt lei meg for å sluppet en gudstjeneste/annen sermoni. Det er jo selskapet som er greia tenker jeg.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:01   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.873
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Mmd, her.

Nei, seremonien er vel så viktig. Definitivt.

Men er det det for konfirmanten? Det er vel litt det som er poenget, konfirmanten har valgt denne seremonien og da må man jo rette seg etter rammene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:02   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Mmd, her.

Nei, seremonien er vel så viktig. Definitivt.

Ke? Kanskje vi misforstår hverandre. Jeg mente at det er vel tross alt hva konfirmanten ser for seg og ønsker seg som teller, ikke hva du ser for deg. Underforstått: dette må jo få være konfirmantens valg, selv om det ikke nødvendigvis sammenfaller med hva mor eller far ville ønsket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:03   #35
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.129
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Er du skuffet over valget han har tatt?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:05   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Jeg forstår at seremonien er like viktig som festen for deg, men jeg tviler ærlig talt på at det gjelder for hele resten av slekten. Jeg tror ikke det er uvanlig at bare de nærmeste er til stede i selve seremonien. Jeg var i konfirmasjon for to uker siden, og da var det bare ca halvparten av oss som var i kirken, resten kom rett til festen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:06   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Jeg var i humanistisk konfirmasjon forrige helg. Det var en som Mannen er fadder på. Jeg skulle ikke ha plass, men da den ene etter den andre meldte forfall, fikk jeg en av billettene. I morgen skal jeg i en kirkelig konfirmasjon, men da tenker jeg å droppe kirka. Rett og slett fordi jeg ikke orker. Og jeg betviler at jeg blir savnet. Poenget er ialle fall at det er ikke sikkert at alle gjestene tar det som en selvfølge at de skal være med på seremonien

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:07   #38
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Opprinnelig lagt inn av Mmd, her.

Nei, seremonien er vel så viktig. Definitivt.

Ja, altså jeg skjønner jo at det hadde vært kjipt om ikke de nærmeste fikk være med på seremonien, men resten av gjestene? Der ser jeg ikke problemet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:35   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Det hender det er mulig å få tak i ekstra billetter fordi noen ikke bruker alle sine.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 23:41   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsselskap

Noen synes sermonien er selve konfirmasjonen, men de aller fleste jeg kjenner synes selskapet er det hyggeligste og at det er det som er konfirmasjonen. Vi hadde ubegrenset plass i kirka forrige helg da vi hadde konfirmanst, men mange av gjestene valgte å droppe kirken og kom rett til festen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no