Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-15, 15:16   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

En venninne sin sønn ble konfirmert i høst. Har inntrykk av at det gikk i 200-300 kr fra venner og andre utenom familien, så her er det det som er det vanlige.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:22   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns man har et betenkelig forhold til gaver når man har formening om at andre gir for lavt beløp eller for billig gave.

Enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:34   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns man har et betenkelig forhold til gaver når man har formening om at andre gir for lavt beløp eller for billig gave.


Helt enig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 15:35   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes 300,- er veldig lite å gi som gave i konfirmasjon.
Vi gir mer enn 300,- til naboer og barn av venner selv om vi ikke er invitert men skjønner at det er stor forskjell på hva man selv synes.

Ser også at du skal opptre men det synes jeg ikke burde tas hensyn til ift konfirmanten. Det er en avtale med foreldrene.
Jeg ville nok gitt ihvertfall 500,-

300 kroner veldig lite? Jeg syns det er mye jeg til en nabo. Her tror faktisk det ligger på 100-200 kroner til naboer.

Og jo, sangen er jo også en gave til konfirmanten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 16:05   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes 300,- er veldig lite å gi som gave i konfirmasjon.
Vi gir mer enn 300,- til naboer og barn av venner selv om vi ikke er invitert men skjønner at det er stor forskjell på hva man selv synes.

Ser også at du skal opptre men det synes jeg ikke burde tas hensyn til ift konfirmanten. Det er en avtale med foreldrene.
Jeg ville nok gitt ihvertfall 500,-

Hvorfor skal ikke sangen være med som gave til konfirmanten? Det er til han jeg synger, og jeg har brukt tid og krefter på å finne sang, øve inn osv.
Jeg er jo også med å hjelpe til i selve konfirmasjonen...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 16:42   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.201
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg ga 200 til nabogutt her, og jeg er venninne med mora selv om vi ikke er veldig nær, og hun ble skikkelig glad og overraska (jeg hadde bakt kake og). Så jeg syns virkelig ikke 300 er lite.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 18:23   #27
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg ville sikkert gitt 500, men det er med vår økonomi. Dere har ikke mye å gå på i hverdagen og da synes jeg 300 er mer enn nok. Jeg ville ikke forventet noen gave i det hele tatt i den situasjone, det du bidrar med er egentlig nok.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 18:30   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Taien: Ikke tenk på hva "alle" andre ville gjort. Det du gjør er flott. Gi det du føler er rett her uansett om det er x kr eller y kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 20:59   #29
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes 300,- er veldig lite å gi som gave i konfirmasjon.
Vi gir mer enn 300,- til naboer og barn av venner selv om vi ikke er invitert men skjønner at det er stor forskjell på hva man selv synes.

Ja, det får man virkelig si. Jeg husker at i min konfirmasjon fikk jeg typisk en femtilapp av venner. Konsumprisjustert tilsvarer dette rundt 100 kroner i dag. Sånn for å ha noe å sammenligne med.

I Taiens tilfelle syns jeg egentlig at 200 kroner er helt greit. Mindre er også greit, faktisk. Selv i en konfirmasjon er det tanken som teller, og det er jo ingen tvil om at tanken her er både god og gjennomtenkt!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 21:06   #30
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.844
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg er helt enig i at det er nok med 2-300,- i dette tilfellet. Skriv et hyggelig kort til konfirmanten så blir det en fin gave til sammen. Sangen er en kjempeflott gave!
Jeg ville aldri tenkt at noen var kjipe om de ga en mindre sum i gave.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 22:11   #31
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.667
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Ser også at du skal opptre men det synes jeg ikke burde tas hensyn til ift konfirmanten. Det er en avtale med foreldrene.
Jeg ville nok gitt ihvertfall 500,-

Dette synes jeg er veldig merkelig tankegang. Festen og arrangementet er jo for konfirmanten. Om mine barn tenker at det ikke spiller noen rolle for dem så hadde det heller ikke blitt noe konfirmasjonsfest. Det er jo ikke foreldrenes dag.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 19:28   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg var i konfirmasjon i dag, til ei jeg er fadder på. Jeg ga 1000 kr, men så at den andre fadderen ga 3000… Jaja. Jeg synes liksom 1000 kr er nok, men jeg ser jo at det er ulike oppfatninger rundt omkring.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 19:38   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg synes 300 høres helt supert ut. Jeg skal servere for en god venninne sin datters konfirmasjon i morgen. Jeg kjenner ikke datteren noe godt, så det er litt forskjellig fra hos dere, men jeg tenkte å gi 200 kr jeg, i tillegg til å bruke dagen og servere!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:00   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg var i konfirmasjon i dag, til ei jeg er fadder på. Jeg ga 1000 kr, men så at den andre fadderen ga 3000… Jaja. Jeg synes liksom 1000 kr er nok, men jeg ser jo at det er ulike oppfatninger rundt omkring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:04   #35
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Jeg hadde konfirmant forrige helg, og av naboer, venninneforeldre og mine venner fikk hun fra 100 til 300 kroner.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:10   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Gi akkurat det du føler for. 300 er på ingen måte for lite. Virkelig. Og selvfølgelig er sang og hjelp noe som kan regnes inn i gaven.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:14   #37
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg var i konfirmasjon i dag, til ei jeg er fadder på. Jeg ga 1000 kr, men så at den andre fadderen ga 3000… Jaja. Jeg synes liksom 1000 kr er nok, men jeg ser jo at det er ulike oppfatninger rundt omkring.

Jeg har alltid lurt på hvordan det er mulig å få så vanvittig mye penger i konfirmasjonsgave som jeg hører at noen får - men når jeg hører summer som dette, blir det jo litt mer forståelig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:21   #38
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.086
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Eg gav tusen no i vår til ein eg er fadder til (ikkje i slekt) og vanleg sum frå venner/naboer/ venners foreldre var 200-400 kroner.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:05   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Konfirmasjonen var forrige helg, og jeg gikk for 500,-. Jeg var serveringshjelp, ryddehjelp både før og etter (var med å stelte alt i stand dagen før også) og sang for konfirmanten og gjestene.
Det hadde vært nok med 300,- også, men nå gikk jeg for 500,- og det hadde jeg lyst til å gi.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:31   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ja, det får man virkelig si. Jeg husker at i min konfirmasjon fikk jeg typisk en femtilapp av venner. Konsumprisjustert tilsvarer dette rundt 100 kroner i dag. Sånn for å ha noe å sammenligne med.

My thoughts exactly. Jeg sjekket på ssb.no, og den hundrelappen mine foreldre gav bort til venners barn for 22 år siden, da jeg var konfirmant, tilsvarer 150 kr i dag. Jeg synes det virker som om konfirmasjonsgreia har tatt helt av. Mine foreldre tenkte å gi et barnebarn 5.000 kr i konfirmasjonsgave. De fikk tilbakemelding fra andre på at det var litt lite. Jeg ble helt . Jeg synes det er latterlig mye. Konfirmasjonsgave, lizm. En formue til en femtenåring. Det henger jo ikke på greip.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no