Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 21:36   #21
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Tusen takk for nett-tips folkens! Noen sjangs for at den er å finne i butikkene?

Jeg er helt ubrukelig på å vente når det er noe jeg vil ha. NÅ!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:42   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Tusen takk for nett-tips folkens! Noen sjangs for at den er å finne i butikkene?

Jeg regner med at den er å finne i butikker med godt utvalg, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:09   #23
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Heldiggris! Teomannen detonerer nærmest bare ved tanken på å se britiske TV-drama. Sist gang jeg overtalte ham til noe slikt, var da Sense and sensibility gikk på kino, og da endte han opp med å gjemme seg under setet.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Min mann sovnet på kino under Emma. "Det hendte jo ingenting," sa han til sitt forsvar.

Mannen min kom på gli etter at eldste nevøen hans satt oppe hele natten en påske for å se på P&P på video. Siden nevøen (som vel var 19 på det tidspunktet) likte det, ble mannen min nysgjerrig. Da jeg benket meg for å se P&P ville han se det sammen med meg, og vips så var han frelst.
Jeg er nevøen stor takk skyldig!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 21:22   #24
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Ok, nå har jeg sett Jane Eyre 2 ganger, og er fortsatt ikke heeeelt fortrolig med "nye" Rochester. Det er noe med smilet...

Jeg har ellers blir helt hekta på "BritiskKostymeDrama", så jeg er nå den lykkelige eier av flere spesialimporterte Jane Austen-filmer fra UK. Kan anbefale f.eks "Persuasion" (2007) og "Mansfield Park" (1999.

Venter "Northanger Abbey" i posten når som helst

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:08   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Jeg har endelig fått sett den jeg også. (Måtte bare eksportere mannen først)
Jeg gir den fire av fem stjerner. Men jeg likte godt Rochester, jeg har heldigvis ikke noen annen referanse. Og Jane var også god. Det var noe med storyen tror jeg. Jeg fikk det ikke helt til å flyte. Det spørs om man ikke bør plukke opp en bok i ny og ne.

Jeg har "Wives and Daughters" liggende, også den fra BBC, men jeg har aldri kommet i gang med den. Noen som vet om det er kvalitet eller trash?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:12   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg har "Wives and Daughters" liggende, også den fra BBC, men jeg har aldri kommet i gang med den. Noen som vet om det er kvalitet eller trash?

Kvalitet!

Jeg tror kanskje den forutsetter at man liker britiske kostymedrama i utgangspunktet, men jeg elsker dem, og jeg synes det er en nydelig film.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:34   #27
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Noteres på innkjøpslisten.
Det er slike filmer en kan sitte å sippe til, og spise is av bøtte, når mannen er på havet.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 08:31   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kvalitet!

Jeg tror kanskje den forutsetter at man liker britiske kostymedrama i utgangspunktet, men jeg elsker dem, og jeg synes det er en nydelig film.

Notert!
Jeg har også sett Barkley (Berkley?) Square (BBC), om 4 nanny-venninner som jobber i nærheten av hverandre. Men dette følte jeg var noe annet enn et ordentlig kostymedrama, det var mer såpeopera, der hver episode ble skrevet av forskjellige manusforfattere og ikke av en annerkjent, avdød forfatter ... Helt greit underholdning, men ikke P&P-nivå altså.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:45   #29
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kvalitet!

Jeg tror kanskje den forutsetter at man liker britiske kostymedrama i utgangspunktet, men jeg elsker dem, og jeg synes det er en nydelig film.

:fortermeginnoggoogler:

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 01:47   #30
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Jeg syns den var bra.
Har forresten akkurat kjøpt The Charles Dickens Collection fra BBC og gleder meg villt til å begynne på den.
Bleak House som gikk ved juletider i fjor var bare herlig (den må dog kjøpes separat)!!! :mer glad i Dickens enn Brontè og ihvertfall Austen:

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:23   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Er det denne NRK begynner å vise neste mandag?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:40   #32
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Da er jeg ferdig med den. I løpet av de fire episodene har jeg vært forelsket, jeg har hatt kjærlighetssorg, vært uutholdende irritert, samt til tider vært grenseløst lykkelig.
Serien var feiende flott.
Nå er jeg lei meg for at den ikke var lengre.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 06:44   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Jeg syns den var bra.
Har forresten akkurat kjøpt The Charles Dickens Collection fra BBC og gleder meg villt til å begynne på den.
Bleak House som gikk ved juletider i fjor var bare herlig (den må dog kjøpes separat)!!! :mer glad i Dickens enn Brontè og ihvertfall Austen:

Dickens fra BBC er herlig. Enten på tv eller som radiodrama, men å lese Dickens fikser jeg ikke. Det er trått det.

Jeg liker Brontè og Austen, men synes jo ikke Adrian Mole tok helt feil når han plasserte dem i "romantic fiction" seksjonen på biblioteket.

Det er vel den serien som begynner på NRK mandag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:55   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Jeg vet ikke om det er samme versjon som Tinetoff skryter av her, men Nrk sender i hvert fall en versjon av Jane Eyre førstkommende mandag:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jane eyre.jpg (33,2 KB, 4 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:57   #35
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)


Jeg er spent på å se hvordan Rochester blir fremstilt i den serien. Jeg likte ham ikke i boken. Han var jo en wacko, pscyho maniac, som manipulerte og herset med stakkars Jane.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:48   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg vet ikke om det er samme versjon som Tinetoff skryter av her, men Nrk sender i hvert fall en versjon av Jane Eyre førstkommende mandag:

Oh, it is ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:02   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.


Jeg er spent på å se hvordan Rochester blir fremstilt i den serien. Jeg likte ham ikke i boken. Han var jo en wacko, pscyho maniac, som manipulerte og herset med stakkars Jane.



Du er sikker på at det ikke er Wuthering Heights du har lest?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:06   #38
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Du er sikker på at det ikke er Wuthering Heights du har lest?

Neida, jeg mener Rochester. Heathcliff stiller i egen klasse.


Det jeg tenkte spesielt på var da Rochester kledte seg ut som en sigøynerdame, og prøvde å få Jane til å brette ut om sitt følelsesliv. For ikke å glemme hvordan han drev og dro og maste på henne, og behandlet henne som et barn. Jeg ble sprø av ham, og det at han også ville gifte seg med henne uten å fortelle om gærningen på loftet ble prikken over i-en for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:19   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Teo, Rochester er virkelig ikke helt god, da. Husker du denne her - limer den inn for nye lesere, jeg (det er en bit av en bokomtale hentet fra en blogg jeg frekventerer):


This book reminded me of a dreadful TV show about Romantic Heroes, in which the opinion was expressed that every woman wanted to marry Heathcliff, Mr Rochester or Mr Darcy.

I took offence, both for myself and for my beloved Mr Darcy. I mean, can you imagine them all in a room together?

TV PRESENTER: Boys, would you like to talk about your interest and hobbies?
ROCHESTER: Well, there’s the compulsive lying. And then there’s the cross-dressing.
HEATHCLIFF: I enjoy long romantic walks on the moors-
TV PRESENTER: Oh, that’s nice!
HEATHCLIFF: And then I like to round off the day by hanging a puppy.
DARCY: …
TV PRESENTER: So, do any of you have a special lady?
ROCHESTER: Well, I may have gotten the syph from my score of mistresses. And I have this illegitimate kid. And I do have a wife, but she’s crazy and in the care of a drunk, so that won’t stick.
HEATHCLIFF: Oh snap, I have a wife too! I beat her.
DARCY: I am as yet unmarried, madam.
TV PRESENTER: Thank God for that… So, uh, what would you consider your greatest, uh, fault?
ROCHESTER: Some narrow-minded fools frown on tricking defenceless girls into bigamy.
HEATHCLIFF: So I practise incestuous necrophilia. Don’t be a hater.
DARCY: Sometimes I’m a little judgemental. And aloof at parties.
TV PRESENTER: *hides behind Mr Darcy*

Not that Heathcliff and Rochester aren’t fabulous characters. But there are cases in which ‘Watch out, ladies, this one can’t be tamed!’ should contain the explanatory note: ‘Because this one’s rabid.’

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:26   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.340
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Vet dere hva? Jeg har ennå ikke sett (eller lest) Pride and Prejudice. :ung og uerfaren: Langt mindre dette Jane Eyre-opplegget.

Her er jeg, et ubeskrevet blad. Ta meg i skole.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no