Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 11:49   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

ja, store deler, men ikke hjernen og hjertet

Jeg tror ikke det er så vanlig med hjernedonasjon. (Selv om det sikkert kunne være på sin plass i enkelte tilfeller.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:19   #22
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt. Skjønner ikke at det finnes folk som IKKE vil det, da bør de iallfall ha de samme holdningene mtp å ta imot organer selv.

Helt enig. Jeg har en venninne som sier at hun kunne tatt i mot organer om hun eller hennes fremtidige barn skulle trenge det. Men hun kunne ikke donert sine egne/barnas organer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:45   #23
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er med på doneriong og forskning og alt som er.

Samme her... Forskning må til det også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:46   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.799
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skjønner ikke at det finnes folk som IKKE vil det, da bør de iallfall ha de samme holdningene mtp å ta imot organer selv.

Jeg ville donert bort organer, ja. Hadde også donert bort en nyre hvis det kunne hjulpet noen jeg er glad i. Jeg kjenner en som ikke ville donert egne organer, men han ville heller ikke tatt i mot donororganer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:59   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Organdonasjon: ja. Forskning og gøy på lege/fysio/sykepleierskolen: nei.

Enig med Søster.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:02   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt. Skjønner ikke at det finnes folk som IKKE vil det, da bør de iallfall ha de samme holdningene mtp å ta imot organer selv.

Fullstendig enig med Iset.

Jeg synes det forslaget som kom for noen år siden, at alle skulle være donorer i utgangspunktet, og så kunne man melde seg ut, men da stilte man bakerst i mottakskø også var fornuftig jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:05   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Fullstendig enig med Iset.

Jeg synes det forslaget som kom for noen år siden, at alle skulle være donorer i utgangspunktet, og så kunne man melde seg ut, men da stilte man bakerst i mottakskø også var fornuftig jeg.

Ja det er jeg SÅ for! Synes det er et fantastisk bra forslag, og synes det er rart det ikke har slått gjennom enda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:08   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Nå sendte jeg en e-post til Stiftelsen Organdonasjon og fikk svar superkjapt:

De skriver at i utgangspunktet er det kun at man har har eller har hatt kreft samt HIV/Aids som utelukker en person fra å bli organdonor og at det er bekreftet fra Rikshospitalet. Så skriver de: "Men. Det er alltid et men. Et hvert organ som blir brukt vil bli nøye vurdert før man gir det til et annet menneske. Dette er grunnen til at såpass mange mulige donorer faller fra av medisinske årsaker (ca 25 %)." Videre skriver de at de ikke er fagfolk (dvs. at de ikke kunne uttale seg om "mitt" tilfelle) og at det viktigste for dem er en positiv holdning til organdonasjon.

Med andre ord så er det antakelig ikke noe enkelt svar på hvorvidt man kan bli organdonor hvis man er avskiltet som blodgiver, men man må kanskje regne med at en del av de som er avskiltet som blodgiver av medisinske grunner også vil bli utlukket som organdonor av medisinske grunner?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:09   #29
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det forslaget som kom for noen år siden, at alle skulle være donorer i utgangspunktet, og så kunne man melde seg ut, men da stilte man bakerst i mottakskø også var fornuftig jeg.

Hva med et økonomisk incentiv også? En slags vrakpant?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:11   #30
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nå sendte jeg en e-post til Stiftelsen Organdonasjon og fikk svar superkjapt:

De skriver at i utgangspunktet er det kun at man har har eller har hatt kreft samt HIV/Aids som utelukker en person fra å bli organdonor og at det er bekreftet fra Rikshospitalet. Så skriver de: "Men. Det er alltid et men. Et hvert organ som blir brukt vil bli nøye vurdert før man gir det til et annet menneske. Dette er grunnen til at såpass mange mulige donorer faller fra av medisinske årsaker (ca 25 %)." Videre skriver de at de ikke er fagfolk (dvs. at de ikke kunne uttale seg om "mitt" tilfelle) og at det viktigste for dem er en positiv holdning til organdonasjon.

Med andre ord så er det antakelig ikke noe enkelt svar på hvorvidt man kan bli organdonor hvis man er avskiltet som blodgiver, men man må kanskje regne med at en del av de som er avskiltet som blodgiver av medisinske grunner også vil bli utlukket som organdonor av medisinske grunner?

Og om de ikke kan bruke de større organene så kan de jo ofte bruke hornhinnene?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:12   #31
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nå sendte jeg en e-post til Stiftelsen Organdonasjon og fikk svar superkjapt:

De skriver at i utgangspunktet er det kun at man har har eller har hatt kreft samt HIV/Aids som utelukker en person fra å bli organdonor og at det er bekreftet fra Rikshospitalet. Så skriver de: "Men. Det er alltid et men. Et hvert organ som blir brukt vil bli nøye vurdert før man gir det til et annet menneske. Dette er grunnen til at såpass mange mulige donorer faller fra av medisinske årsaker (ca 25 %)." Videre skriver de at de ikke er fagfolk (dvs. at de ikke kunne uttale seg om "mitt" tilfelle) og at det viktigste for dem er en positiv holdning til organdonasjon.

Med andre ord så er det antakelig ikke noe enkelt svar på hvorvidt man kan bli organdonor hvis man er avskiltet som blodgiver, men man må kanskje regne med at en del av de som er avskiltet som blodgiver av medisinske grunner også vil bli utlukket som organdonor av medisinske grunner?

Desto større grunn til å stille seg positivt til organdonering. Da har man større mulighet til å få tak i de nødvndige organene som faktisk kan fungere.

Selv har jeg nå tenkt å melde meg som blodgiver. Tidligere kunne jeg ikke det(svangerskap), men håper jeg duger nå.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:13   #32
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja, jeg vil donere bort mine organger, og også min datters organer.
Kroppen min kan gjerne bli brukt til medisinsk forskning også.

At andre velger å ikke donere bort sine organer skjønner jeg. Det er et vanskelig valg å ta, og jeg har respekt for de som sier det.

Derimot at det er leger som står å bestemmer fremtiden til enkelte mennesker ved å nekte de en plass på organlisten skjønner jeg ikke.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:14   #33
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hva med et økonomisk incentiv også? En slags vrakpant?

Og den bør kanskje være høyere jo bedre stand kroppen er i, sånn for å oppfordre til å ta vare på helsen? Jøss, jeg er jo rene blårussen!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:16   #34
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og om de ikke kan bruke de større organene så kan de jo ofte bruke hornhinnene?

Ah, det visste jeg ikke - vi hører jo stort sett bare om de 7 organene: hjerte, to lunger, to nyrer, lever og bukspyttkjertel.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:18   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Derimot at det er leger som står å bestemmer fremtiden til enkelte mennesker ved å nekte de en plass på organlisten skjønner jeg ikke.

Hvem synes du skal prioritere mottakerlisten da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:21   #36
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Derimot at det er leger som står å bestemmer fremtiden til enkelte mennesker ved å nekte de en plass på organlisten skjønner jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvem synes du skal prioritere mottakerlisten da?

Tusta snakker vel om det å få gi vekk organer om jeg skjønner riktig, men spørsmålet er jo det samme - hvem skal bestemme da? :ikke blårussen:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:23   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Tusta snakker vel om det å få gi vekk organer om jeg skjønner riktig, men spørsmålet er jo det samme - hvem skal bestemme da? :ikke blårussen:

Hmm, hvordan kan det virke inn på fremtiden hvorvidt du får lov til å gi organer eller ei?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:24   #38
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvem synes du skal prioritere mottakerlisten da?

Det ble litt feil formulering egentlig. Men jeg mener først og fremst at det skal være et eget team som tar seg av dette med hvem som skal på listen og hvem som ikke skal på listen.
At de skal passe på å ha alle opplysninger før de eventuelt gir ett nei eller ja.
Jeg synes også de skal se litt på livskvaliteten til de som blir vurdert.

Samtidig så er jeg egentlig inhabil i å uttale meg da jeg har en søster som venter på å komme på listen. Foreløpig svar er nei.


Sist redigert av Tusta : 21-02-08 kl 13:35. Årsak: Tilføring.
Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:24   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Tusta snakker vel om det å få gi vekk organer om jeg skjønner riktig, men spørsmålet er jo det samme - hvem skal bestemme da? :ikke blårussen:

Å "nekte noen en plass på organlisten" må da dreie seg om ventelisten for å få tildelt organer, ikke listen over dem som skal donere vekk ting? Særlig siden det er snakk om fremtiden deres - potensielle donorer har jo ikke så mye fremtid å snakke om når dette blir aktuelt.

Og jeg kunne også godt tenke meg å vite hvem som skal prioritere mottakerlisten/avgjøre hvem som skal få et tilgjengelig organ, dersom det ikke er leger som skal gjøre det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:25   #40
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff av begravelsestråden. Vil du donere bort kroppen din?

Ja, jeg donerer gjerne bort organer dersom det kan redde et annet menneske. Vet ikke om jeg er akseptert som donor da, men har ingen åpenbar grunn for at jeg ikke kan det. Kan ikke være blodgiver nå, men det er mer fordi jeg ammer enda.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
organdonasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no