Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Baker du cupcakes eler muffins?
Muffins 154 87,50%
Cupcakes 4 2,27%
Baker ikke 11 6,25%
Dustepoll 7 3,98%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 13:39   #21
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Baker begge deler!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:46   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.217
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg baker enkle møffins med litt gulrot, banan, sjokolade eller blåbær i, og pleier aldri å ha noe på toppen annet enn melisdryss.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg fniser litt av pøntekøppkeikstrenden, for meg er det bare dillete og harry.
(Jeg innrømmer ha laget pøntemuffins ved et par tilfeller til levering utenfor heimen)

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:19   #23
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg bare baker jeg. Men bare når det er bursdag. Har egentlig ikke skjønt forskjellen jeg.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:44   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg skjønner heller ikke helt forskjellen. Men jeg lager muffins.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:02   #25
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg lager muffins og jålemuffins som jentungen kaller de når vi pynter de med glasur...

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:03   #26
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Ha'kke peiling på hva som er hva hvis man skal være "korrekt", men jeg kaller det nå muffins. Det er det det står på posene også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:06   #27
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Det er jo ikke det samme, så om man tenker at det er jålete å si cupcakes, så er det jo ikke det.

Cupcakes har smørkrem på toppen, og det liker jeg ikke, så jeg baker muffins. Om de skal pyntes, bruker jeg melis.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:08   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

jeg synes forøvrig ikke at cupkaces er verken dillete eller jålete eller harry (så måtte man komme trekkende med det forslitte ordet også når det gjelder bakst! ).

Jeg skjønner godt at folk baker det om man liker smørkrem. Og hva er galt med pent pyntede kaker? Det er da en glede om folk baker noe som ser pent ut?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:21   #29
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Det er sjelden jeg baker cupcakes, jeg er ikke så glad i smørkrem. Så svaret mitt ble muffins, selv om jeg egentlig baker begge deler alt etter hva det er jeg baker.
Med smørkrem og dill-cupcakes, uten dill eller med mat - muffins.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:27   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.557
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Det står muffins på posene, så da kaller jeg det for muffins

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:38   #31
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er jo ikke det samme, så om man tenker at det er jålete å si cupcakes, så er det jo ikke det.

Cupcakes har smørkrem på toppen, og det liker jeg ikke, så jeg baker muffins. Om de skal pyntes, bruker jeg melis.

Må cupcakes ha smørkrem på toppen for å være cupkakes? Jeg trodde forskjellen lå i hvordan man baker dem. Cupcakes er en slags liten sukkerbunn med glasur og pynt på, mens muffins lages ved å blande det våte og tørre og røre lett sammen.

Det har i hvert fall jeg lest noen steds. Kanksje i cupcakesboka mi (som jeg forøvrig ikke har brukt).

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:41   #32
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

:snikleser nå i cupcakeskokeboka og finner ikke mindre enn 12 ulike typer glasur. Alt fra sjokolade til philadelfiaost:

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:45   #33
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

"Cupcakes må ikke forveksles med muffins. Muffins bakes som regel ved at man blander de våte og de tørre ingrediensene hver for seg og deretter rører de raskt sammen. Cupcakes inneholder som regel mer fett og sukker og lages på samme måte som sukkerbrød"

Sitat fra boka cupcakes av Cheryl Lindblad

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:50   #34
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 771
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Muffins

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:20   #35
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Muffins. :enkel:

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:28   #36
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Hva er dette med disse muffinbloggerne da? Hvis jeg hadde hatt blogg og jeg hadde bakt noen skikkelig fine muffins eller pyntet noen virkelig fine pepperkaker, da hadde helt klart jeg også kunne funnet på å fotografere dem og vise dem frem i bloggen.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:54   #37
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Muffins for ungene vil ikke ha den kremen på. De vil bare ha vanlig glasur

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:20   #38
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg skjønner godt at folk baker det om man liker smørkrem. Og hva er galt med pent pyntede kaker? Det er da en glede om folk baker noe som ser pent ut?

Var det ikke du som startet tråden som gikk på om man "måtte ha det alle andre har?" Vel, det er grunnen til at jeg ikke baker cupcakes. De er litt "oppbrukt" for tiden, føler jeg. Men pyntede kaker liker jeg. (Er bare ikke så glad i å pynte selv.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:27   #39
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Begge deler.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:51   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.217
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

jeg synes forøvrig ikke at cupkaces er verken dillete eller jålete eller harry (så måtte man komme trekkende med det forslitte ordet også når det gjelder bakst! ).

Jeg skjønner godt at folk baker det om man liker smørkrem. Og hva er galt med pent pyntede kaker? Det er da en glede om folk baker noe som ser pent ut?

Jeg synes godt at man kan bruke begrepet harry, det er godt etablert i det norske språket, og de aller fleste skjønner hva som menes da.

For meg er ikke de cupcakesene man ser rundt i diverse blogger og blader pent dekorerte, de er overpyntet og ser knapt ut som mat, ofte med det jeg synes er trashy pynt.
Jeg kan gå med på servere en rosamøffin med blomster og glitter og gullkuler til en prinsessebursdag i 5-6 årsalderen, men i et selskap med voksne folk? Not so much.
Denne pøntinga minner meg litt om trenden med pynting av mat på 70-tallet, det ser ikke bra ut, rett og slett.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no