Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Til Nebbia og andre vininteresserte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 17:03   #21
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Til Nebbia og andre vininteresserte

Chablis! En hvilken som helst i grunn, enda ikke smakt en chablis jeg ikke likt!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 17:47   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til Nebbia og andre vininteresserte

120 Chardonnay Santa Rita er heller ikke så værst!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 18:01   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til Nebbia og andre vininteresserte

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Tysk riesling er et mineflet hvis du vil unngå søte viner. Alsace er langt tryggere, så både Hugel, Dopff & Irion og Trimbach er gode valg. I pris ligger de mellom 120-150 kroner. Synes du det er for dyrt?

Jeg drikker mye fransk hvitvin, men har de senere årene begynt å utfoske italiensk hvitvin. De har utrolig mye spennende, men for å få noe bra må du opp mot 150 kroner. Greco di Tufo og Fiano di Avellino er veldig spnnende viner med høy terrassefaktor; tørre, moderat syrlighet, fruktige og ikke minst særpreg.

Nei, jeg synes ikke det er for dyrt for en god vin. Annerledes hvis vi hadde drukket hver dag kanskje.
Jeg ble anbefalt Trimbach, så den må forsøkes.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:10   #24
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til Nebbia og andre vininteresserte

Du kan jo prøve en Rosemount eller kanskje Esmeralda? Sistnevnte er en smule perlende.

Har ikke smakt Trimbach selv, men tror jammen jeg skal kjøpe en flaske etter anbefalingene som har kommet.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no